The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5118
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Desmo wrote: . Delen var ikke av plast men metall. Jeg tipper aluminium, fordi jeg må skru gjenger i godset med skruene som følger med i settet. Og det hadde jeg ikke greid om det var noe hardere enn alu. Trur je.....
Men du har vel en del fra andre sia? så kan en jo ta mål og maskinere ut en ny bit i alu?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ja, hadde det vært så enkelt. Det er bare på venstresida det er en slik bit. Og den er en del av braketten for sidestøtte, fothviler og støtdemper.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Var jaggu meg godt at jeg pleiet omgang med Sandberg siden du bruker venstrevridde deler :D
Er denne lille delen viktig ? Utrolig hva en må klare seg uten når det kniper. Prøvemonter,fikle, prøve og feile så kanskje du finner en løsning ?
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Jeg vil tro at små deler er viktig når det gjelder byggesett. Det er jo bare små deler der [emoji1].

Hvorfor ikke prøve et triks: putt ny pose i støvsugeren, og støvsug hele rommet. Så spretter du opp posen etterpå. Kanskje du er heldig og "fanger" biten?


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

pollti wrote:Prøvemonter,fikle, prøve og feile så kanskje du finner en løsning ?
Det er vel ikke en Fiat han skal bygge? [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

På Grande Motori er det bare svære deler Jalmar ! Problemet er Desmo sine rengjøringsvaner, hybel kaninene hans er sulteforet og spiser alt de kommer over inkludert moped deler. Hvis han gir de litt brosmepostei så blir de lettere å handtere og da dukker sikkert biten opp.
Alternativt tror jeg dette løser seg når han får ny del fra Kongen av Spania, da dukker den savnede delen opp på et sted Desmo ihvertfall ikke har vært i januar. :shock:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Det beste er vel at venninda di, hu Sonja, tar en prat med Juan Carlos? De to kommer godt overens over et brosmesmørbrød. Det er jo ikke verre enn at Sandberg tar en tur opp til Toten med denne delen hvis Sonja får den av Juan? Det som er viktig her er at ikke Desmo lager kluss i utenrikspolitikken. Vi husker jo hvordan det gikk når AJ skulle importere girkasse til Hundajjen, og endte opp med huset fullt av somaliske mekanikere fra England. Og de kom jo i en Transit. Men så vidt jeg husker ordnet dette seg ved at AJ sendte dem til sin oldemor.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jeg må rette en liten feil fra postene om manglende del. Det er ikke en brakett jeg har mista. Det er girpedalen. Jeg så det på bildet som er på lokket av eska settet kom i. Men det hjelper jo lite hva delen er. Borte er borte. Jeg kan jo ta tipset om støvsuging til etterretning og ta noen sveip under og rundt arbeidsplassen.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Jeg har brukt "ny pose i støvsugeren og nitid støvsuging av leteområde"-trikset flere ganger når jeg har mista ting, og det er ganske effektivt.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Tviler ikke! Skal se hva jeg finner på i morra.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Det var ikke Oldemora til AJ som var det store problemet. Etter at Ragnhild kom ut av Kamel Hiet sitt så innså han
att det ikke var noen god løsning å henge henne på chocken i Hjundaien og slippe henne ut i trafikken så han hang henne i et horn på veggen.
Men da fikk han trøbbel med gearkassa på Dattisunen sin, en Almera tror jeg ? Transit gearkasser er billige, men det gikk veldig dårlig da han
fyllte den med engelskmenn. Gikk bedre med maltesere men nå skjønner jeg at de er byttet ut med somaliere ?
Er kanskje derfor Desmo har 3 Omegaer, han kjører de sikkert til Norge. Praktisk, gearkassa til AJ fungerer og får Desmo gearkasse trøbbel så
finner han sikkert en Opal Blitz kasse i Tyskland ?
Tror ikke Sonja er å stole på for å skaffe deler til Desmo. Juan Carlos er jo pensjonert nå han så da må vi nok stole på Martha Louise for å løse
plastdel gåten, litt åndeprat så slipper Desmo å være trist som faen !. Og virker ikke det heller så må han kjøpe en ny moped, skru av delene han trenger og skanne de inn og printe de ut på en
3D printer i forminsket versjon. Billigst og best for å få moped modellen ferdig !

Og Desmo, slutt å forvirre oss med fækts !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Ut i fra det du skriver greier du å forvirre deg selv helt på egen hånd! :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Men en ting har Pollti rett i, og der er at det var maltesere som var i girkassa. Ragnhild hadde ingenting med det å gjøre, hun hadde skylda for at det blei arrangert tyrefekting inne i stua til AJ.

Jeg trodde ikke de brukte blits på oplene lenger? De har vel leddlys nå for tia? Ikke for det, jeg har ledd en del av blits jeg.

Men jeg skjønner ikke helt hva monarkiet har med modellbyggingen til Desmo å gjøre. Selv om det han bygger blir helt konge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Hva kongehuset gjør hos Desmo vet jeg ikke men er vel blitzing som lokker de dit ?
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Så Desmo er egentlig en sånn blitz-ungdom som har okkupert huset på Toten? Og jeg som alltid har trodd at blitz-huset var i Oslo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply