The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Når en drikker seg hinsides nasjonal sans og forsamling og setter en 12 åring bak rattet så er det grunn nok til å fastslå at det mangler noen koblinger i hodet. Men rett skal være rett, synderen har tatt straffen uten å kny.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Noe som bekymrer meg mer er hva den guttungen har opplevd før denne episoden. Det er garantert ikke første gangen han har sett faren full. Det er noe som unger ikke skal oppleve.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Ikke en hyggelig tanke det der Desmo. Familiforholdene kjenner jeg ikke noe til men sikkert ikke første gangen han har sett det :-k

Men til noe hyggeligere - har du funnet gearpedalen nå ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Jeg har ikke satt i gang den store leteaksjonen enda. Jeg sendte en mail til fabrikken og spurte om jeg kunne få kjøpt en fra dem. Nå er det visst slik at dem er utsolgt på disse settene. De skal lage en ny ladning som er klar for utsending i slutten av måneden, så da får jeg kanskje en derfra. Så slik sett sitter jeg på gjerdet om dagen og venter. Får jeg ikke noe fra johan carlos så får jeg ta støvsugeren en tur på gulvet og se om den finner den formastelige delen som har forsvunnet for meg.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: The world according to Desmo.

Post by Andreas »

Jeg kan skaffe deg en orginal Panigale girpedal, så kan du file den ned til rett scala \:D/ :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Det ville blitt mye filing! :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Kjørte en Paningale for 2 år siden. Fin moped med imponerende trøkk. Det er alltid et men uansett hvor bra ting er og mennet for meg med denne er- Monster 600 er bedre :shock: Men så er jeg så skrudd i nøtta at når jeg forflyttet mitt overspiste legme i en 4C så brøt jeg aldri en fartsgrense annet enn da jeg følte meg presset til å akse ut naboens Charger Hemi med 700 kjøkkenøy hk. Utrolig hva som mekkes på kjøkkenet her i ødemarka =D> Det var litt morosamt. Hele Amcar klubben var linet opp for å bivåne slaktingen og med forventninger om italiensk nederlag.
Sånn gikk det ikke. 4C i racemode dro lett ifra Hemien. Tror ikke jeg hadde behøvd racemode engang men min anmodning om omkamp ble avslått :-s Nederlaget var totalt. Den Fiaten gikk no fælt ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Var nok bra slapp den Chargern :roll:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Jeg knuste en Porche 911 Turbo i aksellerasjon med en Lada Niva jeg hadde for mange år siden. Total utklassing. Porcha hadde rett og slett ikke sjans. Selv om jeg kjørte med kjettinger på Ladan. Det skal legges til at dette skjedde på en islagt parkeringsplass, og at den egentlige grunnen til at jeg var der var at jeg skulle taue opp Porcha. Men uansett så var Ladaen raskest i aksellerasjon. Jeg tror tilogmed at jeg kunne rygget fra Porcha hvis jeg ville.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Lada betyr Laget Av Diverse Avfall. Her på bygda ble den vanlige Ladaen kalt "ambolt med turteller". Så En Niva ble en "tundra-ambolt".
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Og så har du jo bilmerket KIA, som betyr Koreansk Industri Avfall.

@Pollti: Jeg så på finn.no idag at det var en dude som hadde samla på seg masse sånne Mafia-Bliatt-er som han ikke årka å ha lengre, det var der ute på Nøtter-øya tilåmed.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Må sjekkes ! Ingen går lei av italienske kjøyregreier mener jeg da.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: The world according to Desmo.

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:Og så har du jo bilmerket KIA, som betyr Koreansk Industri Avfall.
Nå kjører jeg KIA.... [-(
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Er det denne du mener AT ? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67792862
Såvidt jeg vet har den vært i Norge en tid. Er det den bilen jeg tror det er så vet jeg hvor den står. I samme gårdsplassen er det noen ganger flotte saker fra Italia å se. Men ikke noe har trigget så mye interesse at jeg gidder å stoppe der bortsett fra en Alfa Junior 1300 for noen år siden. Ingen hjemme den gangen og så fulgte jeg ikke opp. My bad.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Palma wrote:
ArcticTiger wrote:Og så har du jo bilmerket KIA, som betyr Koreansk Industri Avfall.
Nå kjører jeg KIA.... [-(
Er det noe å grine for da ? Bodde i Korea i 1981/82 og da hadde jeg en flottandens fin Hjundai Pånny, det var møkkabil det. På hjemvei så måtte jeg snu midt i bakken og rygge opp. Bensinpumpa klarte ikke å suge bensin til forgasseren når det ble bratt. Siden da har de desverre blitt bedre ! Hadde en rød Kia og men den kræsjet vi etter litt mye Jubelwasser inntak. Omstendighete rundt kræsjen er fremdeles ikke avklart. [-X Oldemora til AJ kjører Hjundai, det borger for kvalitet :thumleft
I garasjen har jeg tre Hysesanger akkurat nå. 2 X 250 og 1 X 125. De er helt greie, men litt gammeldagse teknologisk. Ikke noe for posører men greie transport midler. Også er de drita billige.
Skruzuki kloninger. Hyse fabrikken lager forresten Skruzuki motorene. Å si det til en Skruzuki fantast er omtrent som å si til en M Sport fan at BMW 6 sylinder motorer er bygd på Iveco blokk. De hisser seg opp hinsides enhver fornuft og blir saklig usakelige. Like moro hver gang.
Post Reply