The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Har du vært å sikkla på de derre Mafia-Bliattene på Nøtternte-øya ennå? Litt mer stail over de, særlig de med det orransje interiøre. Åsså V6er da gett, nesten en Fejjaji i Fåreklær de der :shock:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Har ikke vært der og sett. Som sagt, dette er ikke biler etter min smak. De krever nok adskillig interesse,kunnnskap og tid for å ha et verdig bil liv. Men det kan nok hende jeg svinger innom fordet bare fror å ljuge litt og sparke i dekka. Mener å ha sett en oransje Fiat 127 Abarth der og det er mere bil for meg. Kanskje han har den eller vet hvor den er blitt av ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Ja klart det, de der Maffia-Bliattene er jo stor-kubbikkere, nesten for big-block å regne. Så det blir for voldsomt :shock:
De der 127 det var non hissige propper det, selv uten barter :D Husker jeg jobba som servicemann på en benser i Osschlo i mitt tidlige yrkesliv midt på -70tallet, det var den tida det var serwaise å få på bensern. Vi fyllte bly-bens til kr 1,50 per liter på harde livet, vaska frontruta og peila olje så det stod etter. Den sommern hadde jeg sommer-jobb i smøre-grava mens smørern var på ferie (han var gay viste det seg). Hele sommern fikssa jeg på de møkkette, misshandla bila til alle iddiotene som ikke hadde peiling på bil. Det var der og da jeg forstod at det var jaffal ikke bilmekkanikker jeg skulle bli :evil: Vi hadde fast service avtale på en hel flåte med 127-er, det var et sånn vaske-kjærring-firma som svissja med de rundt i hele Osschlo-gryta og pollerte møkkete kontorgølv. Så kom de til oss når 127 hadde brukt opp all olja fordi ingen gadd å sjekke og fylle ettr. Da kjørte jeg den inn på grava og satt i nytt filter og hellte på nytt blod, og da fikk 127-en blod på tann skal jeg si deg :D Full fart bakover og ut av grava, stavmikksern lynkjappt i possisjon der 1 gir burde være, og så nådelaus blyfot og peddal-to-the-mettall(eller var det mettal-to-the-peddal?) :twisted: 900-kubbikks 127-mottorn ylte illsint som en stukken gris på den hardhendte behandlinga, og 125-13 kringlene skreik så det grein mot asfalten, det var så ille jævlig at 15 meter lange svarte marker blei liggende å vri seg å dævve på assfalten i laange tider etterpå :shock: Sjefen lurte fælt på hvafaenerdettafornoa da han fikk se markene som snodde seg mellom benser-pompene, men ingen visste no :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Etter at O!Store hadde solgt Lancia'n hadde jeg store problemer. Ikke var jeg gammel nok til å kjøre bil og ikke hadde jeg penger til den Fiaten jeg syns var tøffest. Denne;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Hvis du finner et chassis som Stålmarken ikke har spist opp så får du styling og senkesett og replica felger. Motoren er jo veldig grei å trimme . Problemet er chassiset.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Og i dag tok jeg 250en hjem. Det var så lite luft i dekka at jeg tok den på sykkelstia mens den trillet på 1ste gear på tomgang og jeg gikk ved siden av. 5,5 km... Og når jeg omsider kom til Staoil og fylte vinterluft i Shinko Klinko dekka, da gav jeg blanke og kjørte den de siste 900 meterene uten skilt. Det var trimmen i dette ti året forresten :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

pollti wrote:Og i dag tok jeg 250en hjem. Det var så lite luft i dekka at jeg tok den på sykkelstia mens den trillet på 1ste gear på tomgang og jeg gikk ved siden av. 5,5 km... Og når jeg omsider kom til Staoil og fylte vinterluft i Shinko Klinko dekka, da gav jeg blanke og kjørte den de siste 900 meterene uten skilt. Det var trimmen i dette ti året forresten :thumleft
Shinko-klinko sprakk ikke i kulda? de er jo nærmest bakelitt.. :shock:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Neida, men det gikk jo ikke fort og sola skinte selv om den ikke varmet. Hvilke plugger bruker du på Hysa forresten ?

Var forresten relativt mye MC ute og luftet seg i dag. Minst 5 stykker kjørte forbi pluss 3 biler fra den lokale Amcar klubben. Snart på tide å pakke AR ut av møllkulene bare tempen stiger litt til siden Toyo Proxo liker ikke iskald asfalt .
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

pollti wrote:Neida, men det gikk jo ikke fort og sola skinte selv om den ikke varmet. Hvilke plugger bruker du på Hysa forresten ?

Var forresten relativt mye MC ute og luftet seg i dag. Minst 5 stykker kjørte forbi pluss 3 biler fra den lokale Amcar klubben. Snart på tide å pakke AR ut av møllkulene bare tempen stiger litt til siden Toyo Proxo liker ikke iskald asfalt .
jeg monterte NGK iridium i 2013-14 husker ikke helt... den har rullet borti 20000km med de pluggene og starter like lett nå...(justert dysing/forgasserfjører++)
Full choke-3ganger akspumpe og brumm på første start etter vinterlagring...det er den snilleste mottoren jeg har opplevd...
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Kanskje takket være at det i prinsippet er en Skruzuki motor ? Startet begge Hysene i opplag i går. Startet rimelig greit begge to selv om den ene måtte ha litt ladehjelp. Ikke Hysa sin feil men Opplagsmesteren som er slapp i Brosmepuddingen. :shock:
Kjølig i dag forresten og det er Desmo sin skyld ! Hadde han hisset seg litt opp og lett etter gearpedalen og disiplinert Hybelkaninene sine så hadde tempen steget flere hakk.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

pollti wrote:
Desmo wrote:Den er jo ikke rosa! Driver barnebarnet med villedende folkeopplysning?
Ikke heng deg opp i bagateller nå. Iflg henne er den josa og huset er sempe josa. Huset er Labrador grått så jeg er farveblind sikkert. Mitoen er vekselvis grønn eller sempe josa for det fortalte hun til barnehagetanta. For meg er den Ferarri rød. Jeg trenger briller. :o
Huset er Labrador grått??? Jeg kjenner en som har en Labrador, og den er svart. Så her tar du sikkert feil.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Det der med rust, gjorde franskmenna seg ferdig med på 70-tallet. Jeg har hatt ymse citroner innafor mitt eie de siste 20 åra, og ingen av dem har rusta. Og ingen av dem har hverken blitt vaska noe særlig eller stelt på annen måte.

Den første Berlingoen jeg hadde var en 2003-modell som jeg kjøpte ny. Hadde den i åtte år og ca 100k km. Den blei vaska tre ganger. Første gangen ble den vaska når den var på service, andre gangen kjørte jeg den gjennom en vaskemaskin når jeg skulle i en begravelse, og tredje gangen når jeg skulle taksere den for innbytta. Null rust og lakken var overraskende bra.

Men jeg har et triks som jeg tror er årsaken. Jeg går alltid ut og sier god natt til bilene mine hver kveld. Og når jeg har vært ute og kjørt, sier jeg alltid takk for turen. Det har jeg gjort med alle citronene jeg har kjøpt nye siden midt på nitti-tallet. Og så er det viktig å ikke skjemme dem bort. Mine citroner blir levert på merkeverksted en gang pr. år til sørrviss, og thats it. Aldri hatt noe tull med noen av dem. Så det blir litt lite å bidra med under lunsjene på jobben. Mine kollegaer kjører BMW og Audi, og de har hele tiden interessante problemer å kose seg med. Nå har det kommet en Ford inn der også, og den gikk ikke ei uke i kulda før den ikke ville mer. Lyset står på etter at man har forlatt bilen, og det er jo drepen for batteriet. Godt jeg ikke har sånne løsninger på citrona [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo.

Post by mekkern »

Jalmar wrote:Det der med rust, gjorde franskmenna seg ferdig med på 70-tallet. Jeg har hatt ymse citroner innafor mitt eie de siste 20 åra, og ingen av dem har rusta. Og ingen av dem har hverken blitt vaska noe særlig eller stelt på annen måte.

Den første Berlingoen jeg hadde var en 2003-modell som jeg kjøpte ny. Hadde den i åtte år og ca 100k km. Den blei vaska tre ganger. Første gangen ble den vaska når den var på service, andre gangen kjørte jeg den gjennom en vaskemaskin når jeg skulle i en begravelse, og tredje gangen når jeg skulle taksere den for innbytta. Null rust og lakken var overraskende bra.

Men jeg har et triks som jeg tror er årsaken. Jeg går alltid ut og sier god natt til bilene mine hver kveld. Og når jeg har vært ute og kjørt, sier jeg alltid takk for turen. Det har jeg gjort med alle citronene jeg har kjøpt nye siden midt på nitti-tallet. Og så er det viktig å ikke skjemme dem bort. Mine citroner blir levert på merkeverksted en gang pr. år til sørrviss, og thats it. Aldri hatt noe tull med noen av dem. Så det blir litt lite å bidra med under lunsjene på jobben. Mine kollegaer kjører BMW og Audi, og de har hele tiden interessante problemer å kose seg med. Nå har det kommet en Ford inn der også, og den gikk ikke ei uke i kulda før den ikke ville mer. Lyset står på etter at man har forlatt bilen, og det er jo drepen for batteriet. Godt jeg ikke har sånne løsninger på citrona [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
Citrona mi (C5-2002)har en avhengighet til full spyleveskebeholder-sier at jeg må huske å fylle spyleveske selv om den bare har spylt lyktene en gang...
men ellers så har det bare vært normal slitasje service(regreim ol.)
sjekket forresten på vegvesnet om km standen så riktig ut og den stemmer bra...
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og ... plysninger
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo.

Post by Jalmar »

Jeg kjøpte C5 i 2001, da den kom. Stasjonsvogn med alt utstyr og automat. Super bil [emoji1]. Men så var bikkja allergisk mot impregneringen i teppene, så det eierskapet gikk fort over. Bytta den til Berlingo i 2003. Og Berlingo var egentlig mer meg. Så blei det en C3. Impulskjøp da de skulle selge utstillingsmodellen i fruktbutikken. Helt grei bil som gikk utrolig bra og billig. Men skifta frontruter flere ganger i året. Frontruta gikk over hele taket, og selv den minste steinsprut lagde svære sprekker. Tipper forsikringsselskapet var glad når jeg bytta til Berlingo igjen [emoji1].

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Berlingo med firehjulstrekk sist, men så var det litt lang ventetid. Så det blei en vanlig en. Den dundrer og går som ei klokke. Det er den lange typen, så det går fint å slenge en madrass baki, så har jeg campingbil [emoji1]. Tipper jeg kommer til å ha den en stund. Det eneste jeg kunne tenke meg annerledes var om dem kunne tilbydt forsterka foringer til forstillinga. Syns jeg hører litt klakking når det går unna over vaskebrett.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Bærekulene som bærer seg kanskje ?
Post Reply