The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ja nå er du vel hematt for lengst,har fordrevet tiden i kveld med å lese litt i bloggene til gode gamle helter som hadde " skrivetøyet " og gnisten i øyet.... \:D/
En av dem var jo Jalmar @ som i et innlegg lurte på om vi visste hva det kostet å bli medlem i lesbiskes forening.....
Svaret var en slikk og ingenting... :plystre
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå er det trivelig ute! Mørkner rundt 1/2 4 og stappende mørkt meste av døgnet. Kaldt er det også. Og for ikke å forglemme at strømmen er så dyr at jeg egentlig skulle ha stengt av varmepumpa. Joda, det er riktig så god førjulsstemning i heimen. Jeg fikk en fin gave fra NAV for et par dager siden. Jeg får AAP frem til 2.1.22,og så vet jeg ikke hva som skjer. Blir det karensår uten noe stønad fra NAV eller blir jeg uføretrygdet? Det kunne ikke veilederen på NAV, Østre Toten si noe om da hun ringte meg på torsdag som var. Fine saker alt sammen og på toppen av kransekaka så var det dødsfall i familien. Det var eldste broren til Min Gamle Mor som vandret heden nesten 94 år gammel. På Vestlandet. Jeg hadde med ei tante fra Kolbotn til Moster i bilen, og hun betalte så godt at jeg hadde til diesel tur-retur.
Joda,jeg har hue opp og rævva ned enda. Men om alt fører til et besøk på DPS Gjøvik er usikkert. Det skulle ikke forundre meg om jeg flytter på hybel i Kyrre Grepps gate på Gjøvik for en kortere periode.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Jeg hadde en første runde med "hr Honda" her i dag og han spiste en stein som han knuste bakruta på bilen til sønn min... så joda...herlig dag her også.. :roll:

Men fra utrivlig til uutholdlig... Kondolerer.
Kan "de" ikke snart gi deg fred og stabilitet??? :evil:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

mekkern wrote: 04 Dec 2021 17:35 Jeg hadde en første runde med "hr Honda" her i dag og han spiste en stein som han knuste bakruta på bilen til sønn min... så joda...herlig dag her også.. :roll:

Men fra utrivlig til uutholdlig... Kondolerer.
Kan "de" ikke snart gi deg fred og stabilitet??? :evil:
Det hadde vært fint om NAV fikk ut fingeren. Men det er vel en ønskedrøm. "Dem" har jo jobb og lønn, så det haster ikke med noen avgjørelse for "dem".
Når det gjelder snø på Toten er det ikke mange cm som har kommet. Det som har detti ned har jeg kjørt til med "Nye Fille-bilen" for å få en "såle" til hr. Honda for senere bruk.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Høst og vinter er en tung tid for mange,og negative opplevelser med f eks NAV kan gjøre situasjonen enda mer utfordrende.
Er oppkjørt noen løyper rundt her så i morgen skal jeg ut å teste mine nær 70 år gamle treski Hoffsbakkens modell......grønne Kawa..saski gitt :thumleft

De glir vel omtrent som på snøen som falt i fjor kan jeg tro.... :plystre

Ha en god førjulstid uansett Desmo ! :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du får flytte deg syd i lende Desmo. Nei men fillern og, det er visst snø her også ! Skremmende.
Nå har Arne Barne og jeg gått over til First Price pulver kaffe siden strømmen er blitt så dyr. Det har ikke roet ned garasje ljuginga som fremdeles er grov men det er sikkert fordi vi koker kaffevannet på gassbluss økonomiske som vi er. Og bikkje kreket fra Tellemark som er livredd for traktorer og brøytebiler og alt skummelt i Ænneby har fått nytt navn. Nå heter hun Bodil og bjeffer hver morgen 0515 for da syntes hun dagen begynner. Det liker ikke Haus Gestapo som tror jeg har lært henne det. 8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Er du på styr, Pollti? Flytte sørover til en drøy meter med snø? Nei, da er det bedre på Flatbygda hvor det har kommet 15 cm med snø. Og hvor skal jeg gjøre av modellsamlingen min? Leilighet er og blir utelukket for da får dem ikke plass. Må ha et hus på godt og vel 150 kvadratmeter. Og så må jeg få bare snille og koselige naboer. Nei, jeg blir hvor jeg er. Jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg får. [-X [-X [-X
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Nåja... har da ikke mer enn 10-15cm her heller.. men nå har vi tett deilig tåke.. :shock:
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Til jul fikk kjerringa et krus av en slektning med tekst av Trygve Haug i " Urbane totninger " som jeg gjengir her :

Je kjæm utantæl
er nakjin
nedantæl
tæk deg bakantæl
je kjæm en gong tæl

Ønsker deg Dag et godt nytt år og som Oliver 7 år seie :

Æillt bli bra tæll slutt !! :thumleft :smt060 :smt113
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Nå er det ei god stund siden du var innom oss Desmo....
håper alt er bra og at du snart er på plass her igjen

Siden sist har Ole m startet en generelt prat-blogg,der er det mye som burde være av interesse for flere av oss...... :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Ja, så er det fredag. Jeg har prøvd å arbeide i Raufossen denne uka. NAV beordret meg til å stille på Jobb og Rekrutteringssenteret på mandag. Der skulle jeg være med på å montere Isiflo koblinger. Det er er rett og slett å sitte og gjøre om og om igjen de samme bevegelsene hele dagen. Det er rett medisin for en som får lett betennelse i nakke og skuldre. Og som har et håndledd med slitasje og forkalkninger. Fine greier hele dritten. Jeg er mer eller mindre utslitt i kroppen etter mange år med manuelt arbeid i forskjellige selskaper. Når jeg legger frem plagene for veileder på NAV får jeg beskjed om å komme meg til lege og få behandling på hånden. Dette er fine saker for en som har vært innlagt på sykehus for depresjon. Å, det er såå flott alt sammen. Nå tok jeg tidlig helg i dag og gikk hjem klokken 08.00. Jeg får ta kontakt med legen senere i dag.
God helg, folkens.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

God helg til deg også Desmo....du får hilse menigheten i mårrå da !
Kjøm fell einn tur på Viragoen først på april om føret tilsier det.....må trene litt om jeg skal dra på Pylsetreffet hass Arctic Tiger i april.......
tross alt 25 mil tæll Ainnebu.... [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Vi har kommet til torsdag og det vanlige styret før helg. Jeg har hatt nok å gjøre denne uka. Det kom rundt 25 cm snø på tirsdag og et lite lag i går også. Så hr. Honda har vært i aksjon hos naboen og her hos meg. Naboen er 95 og har astma, så han er fritatt for snømåking for resten av livet.
Forsøket med å arbeide i Fabrikken skar seg elegant etter ei uke. Jeg sliter enda med smerter i nakken og skuldrene. Håndleddet er også preget av å vært i bruk. Så da er det bare vente på neste utspill fra nav. Det er like spennende hver dag. En spenning som jeg kunne være foruten.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Lurte litt på hvor det var blitt av deg men så :smt031

Siden sist kan jeg fortelle at min 92 år gamle mor døde stille 1 februar på sykehjemmet,snill og god mot alle og hun var mye opptatt av at nær alle på hennes alder var borte.
Søstra mi og jeg satt hos henne på sykehjemmet da hun døde på morgenkvisten.
Begravelsen for ei uke siden var tung men sorg og takknemlighet gjør at livet går videre,ikke alle får ha mor i live til en er 70 sjøl....

Bra du hjelper naboen og har lordagsgjengen da =D>


sees i april da Desmo-Dag
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har det gått noen uker siden jobbforsøket i Fabrikken. Men jeg har stadig vondt i nakken og armen. Det er så fint atte! Ellers så humper og går livet sin skjeve gang om dagen. Nå er det skumle greier på gang der i Østeuropa. Han derre putin kan da ikke være helt per kasse i øverste etasje? Nå får vi tro at noen tar å annulerer registreringa hans. Pronto!
Skal i vegen for å sjekke øya på fredag er det meningen. Har noe med det at jeg er så søt å gjøre. Det kalles visst diabetes screening.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply