The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Livet er ikke alltid lett eller fornuftig.
Noen valg som blir tatt er heller ikke alltid de smarteste.
Men man får heller ikke gjort det en har lyst til heller.
Noen ganger må en bare trekke seg tilbake og la ting gå sin gang på godt og vondt.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Sanne ord Mekkis. Lørdag kom minstedattera, hun flytter inn med en kar som har 2 døttre fra før og så var hun bekymret for om hun duger som fostermor. Det gjør hun sikkert, finner nok rollen sin etter en kort tid. Bare å gi jernet så går det så bra. Litt famling og fomling fra alle også går det seg til veldig fort. Bra det var 2 jenter siden jeg er fullbefaren i dukkeleker og har sort belte i Barbie :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Livet går sin skjeve gang skjønner jeg. Her er det opp- og nedturer i skjønn forening. Gårsdagens møte på Helt Mætt kafé var en suksess. Kjeften min ble adskillige tommer lenger av fliringa. Det hører med til dei faste postane på lørdag. Nå er det snart tid for inhalasjon av dagens lille høydepunkt ; Søndagsmiddagen. ImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

En kar gikk utenom taulaget over Styggebreen til Galdhøpiggen.Plutselig åpnet det seg en bresprekk og han falt mange meter før han ble sittende fast.
Etter en stund kom reddende engler selvfølgelig medbringende St Bernhardshund med konjakk i ei lita tretønne rundt halsen.
De festet tønna i et reip og ropte at de ville sende konjakk ned til ham...
Fint , og is har jeg nedi her fra før... :smt116
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Samuel Isdahl fra Bergen var gardbrukersønn,i oppveksten var han dyrekjær og drepte knapt ei flue...
I voksen alder og i sitt yrke var han ikke like kjærlig...som skarpretter midt på 1800 tallet kappet han huet av rundt tjue personer,mordere og oppurtinister,deriblant Christian Gulbrandsen Harabakken her i bygda...
Ryktes at han hadde med unge gutter i jobbsammenheng på sine reiser..de fikk denne straffen fordi de var tjuver og småkjeltringer :pisk

Deres del av jobben var å holde offeret i luggen og triumferende holde det i været så blodet rant...til store tilskuerhorders store begeistring =D> =D>

slike lærlinger ble det nok folk av.......
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ble en tur på bygdeveier opp til Lillehammerområdet i går...
blitt høst i lufta gitt... :shock:
åssen forløp ljugar-laurdan på helt mætt i går da Desmo ?
Var vel ingen som klarte holde kjeft der ? :-#
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Idag blir det Mjøsa rundt...på vestsida av Mjøsa blir det å følge originalruta...på østsida vil det ikke bli en eneste meter på firefelts-e6...
På l-Espa blir det å ta med boller heim til sjøla... :redface
Tenkte gjøre en tur oppom Helt mætt-matstasjon med kaffe,biteti og tullprat...men min medtrafikant er livredd korona...
Så får være til senere på hausten... :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Dæggern døtte...nå æ det førdømme meg snart bære je som skriv her på Desmosida...

Å heinn i æill værda ha det vørti ta folket a....ha nå vøri tullbæill å sleivkjæft å desslike i skjønn førening her før.
Så nå få jaggu folket vakne.... :smt073

rau strek under mye ta dæ je skriv hær å nå...bygdefolks uttrykksmåte skjønnen visst itte dænna datagnomen..
tru reddaktørn je ha vørti tullete heill ... :smt099
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Spiritofwinter skrev her at hans kommende svigermorfar en gang hadde en Lada.En gang han kjørte i en hump gikk alle vinduene opp....han besluttet å selge den.
Den nye eieren var en prest...selgeren lurer fortsatt på hva presten brukte for gloser etter noen rare påfunn fra Ladaen :smt051 eller :smt084
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Til dem som er bekymret; Ingen fare med meg. Jeg har vært litt slapp med å logge meg på forumet i det siste. Det skyldes litt av hvert, men ingenting alvorlig. Blir litt mer tungvint nå som det ikke er på Tapatalk. Jeg har blitt sånn innbitt smarttelefon-bruker. 😉
Elllers er vinterforberedelsene i mål. Det var dem ikke den 20.10.20, da den første snøen kom. "Nye Fille-bilen" på sommerdekker og hr. Honda i sommeropplag. Det er rettet opp nå, så da kan vinteren komme.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Godt å se deg tilbake :thumleft
Vi får bare beklage at tapatalken ikke virker. Den her nye versjonen av forumet krever en oppdatert versjon av tapatalk plugin. Den som tapatalk leverer og sier skal fungere, gjør ikke det. Får håpe de retter det opp, men det ser ikke ut til å være en prioritert oppgave hos dem..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo wrote: 30 Oct 2020 17:17 Til dem som er bekymret; Ingen fare med meg. Jeg har vært litt slapp med å logge meg på forumet i det siste. Det skyldes litt av hvert, men ingenting alvorlig. Blir litt mer tungvint nå som det ikke er på Tapatalk. Jeg har blitt sånn innbitt smarttelefon-bruker. 😉
Elllers er vinterforberedelsene i mål. Det var dem ikke den 20.10.20, da den første snøen kom. "Nye Fille-bilen" på sommerdekker og hr. Honda i sommeropplag. Det er rettet opp nå, så da kan vinteren komme.

Vælkømmin hemmatt Desmo..vi er flere som har vært bekymret over ditt fravær gutt [-X

sa fra til kjærringa i stad...i mårrå ætter Rema 1000 tæk je Hunndaien og ile til Lena...inn på Helt Mætt-kafeen før å sjå om n Desmo sitt der.... :shock:

---nå er turen avlyst...men plutselig dukke je opp...nissen med rau nasa,kvitt skjegg og Hunndai-reinsdyr!! \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ha det vøri nå besøk ta n Eldar Vågan på HeltMætt i det siste a Desmo ?
Eller n Kurt Kårtner....fremgangsrik alpinist ?
Heill n Ådd E Vi....værdensmester i fyllekjøring ?


:thumleft =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Joda, serr'i Intruder. Jeg kan melde at Vågan stilte på møtet som var i dag. Vi hadde litt trøbbel med noen kvinnfolk som ikke skjønte at de indre gemakker på Helt Mætt kafé er "reservert" Lørdagsgjengen. Men vi tok dem på kondisen. Vi holder ut til 15.00 på lørdager. Da er serveringen slutt.
Ellers er det lite nytt å melde fra mine breddegrader på globusen. Snøen som kom den 20.10.20 er for lengst borte. Folket gnager som besatt på asfalten med sine "miljøvennlige" tungvektere av noen amerikanske kjøyregreier. Sjøl så har jeg piggfrie vinterdekk på "Nye Fille-bilen". Jeg kjøpte det første settet med sånne dekk i 1988. Siden den gangen har jeg ikke kommet dit jeg skulle 1-en-gang og de gangene jeg har vært på "geografitime" har det vært min skyld, ikke dekkene.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå er det tilbake til gamle dager. Nå skjønner jeg at jeg er på plass der jeg hører hjemme. Nå håper jeg at jeg fortsetter på denne måten.
Var litt forvirret i stad, da jeg hadde logget inn med Facebook. Det blir jo bare kluss. Jeg skal gå på pc'en og fikse den andre "bloggen". Dvs. slette den. [emoji6][emoji38][emoji38]ImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply