The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Størk Hansen var jeg sammen med på kurs i Bygningsarbeiderforbundet i sin tid...mens vi andre festet satt han og pønsket ut intrikate spørsmål å stille kursholderen neste dag....
" fagekspertene "ble vanligvis svar skyldig.........

skarp kar........... =D>
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå leder jeg Desmo. I dag har roboklipperen også kalt Slave Svensken blitt satt opp og prøvekjørt. Alt fungerte som det skulle selv etter min ukyndige reparasjon inni elektronikk boksen til laderen :shock: Resten av dagen blir nok tilbrakt i garasjen sammen med Arne Barne og Pøkken hvor vi fortærer svære mengder Nescafe Gull og vi ljuger så det renner av oss begge to \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

dø pollti " @ ...er Arne Barne BarneBarnet ditt ?
I såfall får han garantert opplæring ta n bæssfar til å bli en Emil i Lønneberget... \:D/

Og han Desmo har da ikke parkert snøfreseren engang...i Innlandets Nordpol ventes det mye snø i november...... [-X
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Arne Barne er han jeg kjøpte Pøkken av. Han har mye rart lagret i kjelleren den mannen. Vi holder på å få fram en Tempo 50 nå, litt skruing og blind meningsløs stump vold så går den nok. Kanskje.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jajamen........
Enda ei uke unnagjort. Du verden som tida går. Er ikke lenge før jeg skal i ovnen hvis dette tempoet holder. På torsdag snertet jeg nedom Lunde i Telemark som aller snarest. Måtte vise min respekt for mors eldste søster som hadde avgått ved døden. Grei tur i grunn. Litt langt merket jeg da jeg var på vei hjemover. Dyrt ble det også. Ikke nok med at det gikk med diesel for mange kroner. Jeg lugget atti to snertne Politiberter i ei 60-sone på Meheia. Det blir å betale 2250,- til Statskassen. Jeg var sjeleglad for at det ikke ble mer å ut med. Selvsagt er det sure penger. Men jeg går i pluss takket være skattepengene som jeg fikk igjen.
Ellers så var det det vanlige møtet i lørdagsgjengen i går også. Litt labert oppmøte, men vi fikk da tatt opp viktige spørsmål. En lokal agrar hadde tatt ut motorsykkelen og kom på den. Jeg ble forsikret om at det var for kaldt. Men dere vet om den berømmelige staheta.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

At du det ble tatt for å kjøre for fort tilsier at du må bytte bil ! Du fortjener en ånkli polltibil i din alder \:D/ En Daewoo Matiz er å anbefale, du kan få kjøpe en av meg. Muligens du kan klare å bryte fartsgrensa i 50 sone men jeg tviler sterkt selv om den har 3 sylindret motor på 800 kubikk . Det blir påstått at kameratene til Kin Jung-Un stappet 52 hester inn i den i sin tid men jeg tror at minst 40 av de har rømt. Det går ihvertfall ikke fort :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ble tatt av fotoboks etter å ha vært på dåp utpå Roa for noen år siden...69 i 60 sona....
men har gått bedre etter at jeg kjøpte Hunddaien....i30

:smt117

så heretter :smt116
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by JRO »

Desmo wrote: 11 Apr 2021 14:13 Jeg lugget atti to snertne Politiberter i ei 60-sone på Meheia. Det blir å betale 2250,- til Statskassen. Jeg var sjeleglad for at det ikke ble mer å ut med. Selvsagt er det sure penger. Men jeg går i pluss takket være skattepengene som jeg fikk igjen.
Synd du måtte ut med ekstra kronasjer Desmo når du var på biltur i mine hjemtrakter, men 60 km/t sonene over Meheia er det mange som har måttet betale ekstra kroner til statskassa i. Lett å trille over 60 når du har 70 grense og nedover bakke før 60 sonen. :-# :roll:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Når de står til slik så synes jeg det er pengesugene rasshøltendenser..
Nå er jo heller ikke UP ute primært for trafikksikkerheten, men å få huket flest mulig for noe -slik at de kan holde på berettigelsen av å fortsette-de ble jo nesten nedlagt.Men ekstrainnsatsen med å få opp statestikken ble jo nå belønnet med fortsatt drift og inntekt til staten. :evil:

De har et par steder her i Lier de elsker å stå også:
eksempelvis sletta mellom Lierkroa og Lier stasjon. Liten nedoverbakke ut på sletta som gjør at det er lett og smette over 60...
sletta er helt rett og jorder på begge sider.. det var 80 før de laget GS vei ved siden avskilt med autoværn..
NÅ er det farlig med 70...
huff og huff..
https://www.google.no/maps/@59.7678199, ... 8192?hl=no

obs obs: Nå har de endret fartsgrensen på E134 over Gullaugsletta fra 80 til 70 også..
https://www.google.no/maps/@59.7520341, ... 8192?hl=no
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I Næroset og Åsmarka er det 40-sone forbi barneskolene...de to siste helgene har rundt 10 fartsgale hytteeiere blitt fotgjengere her :thumleft :thumleft
ikke alltid gøy på landet / Sjusjøen :redface

Men....det verste faanskapet er nå bedrevitende :plystre trafikkmyndigheter fra A til Å....der kan du snakke om å rope i skogen uten å få svar.........
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Tjofaderittan och två fingre i F*****N. Jammen meg ble det ikke en kort reprise på vinteren i går. Det kom en 10-15 cm med snø og den har visst tenkt å ligge en stund. Jaja, det gjør ikke meg noe. "Nye Fille-bilen" står i garasjen på vinterhjul den. Å,nei jeg stresser ikke unødig med å bytte til sandaler på vogna. Jeg vet hvor i landet jeg bor. Det kan komme mer snø her. Sånn rundt 17. Mai begynner det å bli trygt for snø på Flatbygda.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ojda »

Desmo wrote: 13 Apr 2021 12:40 Tjofaderittan och två fingre i F*****N. Jammen meg ble det ikke en kort reprise på vinteren i går.

:lol: :lol: :lol: :lol: Takk for en akutt latterkule (for meg selv) =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Snø her også Desmo [-X

Åssen går det med modellfly , naboen og Gardermoen......du får holde oss supportera dine oppdatert........
vi er like nysgjerrig som a Erna var mens vår pollti rotet i hennes indre hjerneaktiviteter serru :smt032
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote: 13 Apr 2021 12:55 Snø her også Desmo [-X

Åssen går det med modellfly , naboen og Gardermoen......du får holde oss supportera dine oppdatert........
vi er like nysgjerrig som a Erna var mens vår pollti rotet i hennes indre hjerneaktiviteter serru :smt032
Når det gjelder Forsvarets Flysamling på Gardermoen så er den koronastengt på ubestemt tid. Nabo'n er i god form alderen tatt i betraktning. Jeg var borte der på formiddagen i dag med hr. Honda og freste bort snøen som kom i går. Og da var karen høyst oppegående.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote: 13 Apr 2021 12:55 Snø her også Desmo [-X

Åssen går det med modellfly , naboen og Gardermoen......du får holde oss supportera dine oppdatert........
vi er like nysgjerrig som a Erna var mens vår pollti rotet i hennes indre hjerneaktiviteter serru :smt032
Når det gjelder Forsvarets Flysamling på Gardermoen så er den koronastengt på ubestemt tid. Nabo'n er i god form alderen tatt i betraktning. Jeg var borte der på formiddagen i dag med hr. Honda og freste bort snøen som kom i går. Og da var karen høyst oppegående.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply