The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo wrote: 03 Nov 2022 18:30
intruder wrote: 01 Nov 2022 22:06 DET får vi feire på Helt mætt-kafeen til våren ....svigerdattera mi har også fått uføretrygd samt samboeren til barnebarn har fått jobb i NAV !! :thumleft

:smt031 :smt033

Går du med eb n Desmo i tankene heller ?
Helt Mætt kafeen er en saga blott. Driveren måtte melde oppbud. Hun var ikke i form til, og å drive med underskudd gikk ikke lenger. Men fortvil ikke, det er fortsatt kafe i de samme lokalene. Men nå heter det Den Gamle Kafe og Lørdagsgjengen er trufaste i frammøte.

Ikke dumt å kalle det den gamle kafe....det er jo samlingssted for gamlingene på lørdager ! \:D/
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by kvase »

intruder wrote: 04 Nov 2022 12:44
Desmo wrote: 03 Nov 2022 18:30
intruder wrote: 01 Nov 2022 22:06 DET får vi feire på Helt mætt-kafeen til våren ....svigerdattera mi har også fått uføretrygd samt samboeren til barnebarn har fått jobb i NAV !! :thumleft

:smt031 :smt033

Går du med eb n Desmo i tankene heller ?
Helt Mætt kafeen er en saga blott. Driveren måtte melde oppbud. Hun var ikke i form til, og å drive med underskudd gikk ikke lenger. Men fortvil ikke, det er fortsatt kafe i de samme lokalene. Men nå heter det Den Gamle Kafe og Lørdagsgjengen er trufaste i frammøte.

Ikke dumt å kalle det den gamle kafe....det er jo samlingssted for gamlingene på lørdager ! \:D/
Dette gjelder vel mange vil jeg tru
312493456_10160734309095625_255663124734414724_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote: 04 Nov 2022 12:44
Desmo wrote: 03 Nov 2022 18:30
intruder wrote: 01 Nov 2022 22:06 DET får vi feire på Helt mætt-kafeen til våren ....svigerdattera mi har også fått uføretrygd samt samboeren til barnebarn har fått jobb i NAV !! :thumleft

:smt031 :smt033

Går du med eb n Desmo i tankene heller ?
Helt Mætt kafeen er en saga blott. Driveren måtte melde oppbud. Hun var ikke i form til, og å drive med underskudd gikk ikke lenger. Men fortvil ikke, det er fortsatt kafe i de samme lokalene. Men nå heter det Den Gamle Kafe og Lørdagsgjengen er trufaste i frammøte.

Ikke dumt å kalle det den gamle kafe....det er jo samlingssted for gamlingene på lørdager ! \:D/
Nå får du jammen passe deg! Med mine kontakter i Industriparken på Raufoss kan det fort bli hett rundt øra dine. :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Bikeridr wrote: 03 Nov 2022 19:54 Det gledes på dine vegne @Desmo, så ser jeg ikke bort fra at det kommer et JERN på gården etterhvert :thumleft
" Time vill sjåvv!" sa Rudolf Blostrupmoen. Og jeg også. :D :D :D
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo wrote: 05 Nov 2022 19:07
intruder wrote: 04 Nov 2022 12:44
Desmo wrote: 03 Nov 2022 18:30
Helt Mætt kafeen er en saga blott. Driveren måtte melde oppbud. Hun var ikke i form til, og å drive med underskudd gikk ikke lenger. Men fortvil ikke, det er fortsatt kafe i de samme lokalene. Men nå heter det Den Gamle Kafe og Lørdagsgjengen er trufaste i frammøte.

Ikke dumt å kalle det den gamle kafe....det er jo samlingssted for gamlingene på lørdager ! \:D/
Nå får du jammen passe deg! Med mine kontakter i Industriparken på Raufoss kan det fort bli hett rundt øra dine. :-k
Hehe....mener jeg husker en testrakett fra Raufoss havnet et eller annet sted på gærne sida en gang ja ! :smt073
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Står vel en rød Ducati Desmo til en overkommelig pris på Finn nå ? \:D/ :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

intruder wrote: 08 Nov 2022 08:33 Står vel en rød Ducati Desmo til en overkommelig pris på Finn nå ? \:D/ :thumleft
Nei-nei-nei! Ikke rød Ducati i min garasje. Det er for vanlig. Det skal være en GRÅ om det skal være noen. Og en hvit og rød Triumph 900 Scrambler. Jeg vil ha igjen de syklene jeg kjenner hver nykke og glede ved. Nemlig Neil og Velte-Petter.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Så var den store dagen kommet. I dag kom første utbetaling av trygden. Jeg følte meg rik da jeg sjekket kontoen på morran i dag. Men samtidig sa en liten stemme i bakhuet at "Det er en måned til neste gang!" Da gjelder det å huske det. Men jeg tok en sjanse på to rundstykker til kaffen i dag. Vi er tre kamerater som møtes tirsdag og torsdag over en kaffekopp og diskuterer forskjellig. Fra seriøse ting til det totale skødd. Kan jo ikke sitte inne hele uka og mugge heller. Da ville det blitt en ny runde innom psykiatrien ganske fort.
Men nå driver Kong Vinter og strekker sine kalde klør ned mot huset mitt. Oppe i Lensbygda er det et tynt snødekke og såpeglatt vei. Det siste fikk jeg merke etter at jeg hadde passert 40-sona ved Vilberg Skole. Den late "Nye fille-bilen" spant løs på alle fire da jeg skulle øke farten etter at jeg hadde passert skolen. Og ABS'en rapte jevnt i veikrysset på Lindholm. Jaggu var det glatt. Men blir det snø på Lena, så blir det jobb for meg og hr. Honda. Jeg har en nabo som ble 96 i september, og verken han eller dattera som er 70 kan bedrive snømåking. Derfor tar jeg og rydder for dem. Mot et symbolsk honorar, slik at jeg har til bensin på hr. Honda. Jaja, det er litt for å styrke selvtilliten min også. Det gjør godt å vite at jeg er litt til nytte.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Palma »

Jeg må synes du tar dette med fatning og godt humør @Desmo , det kan føles litt "atalt" å bli avskilta på EU.kontroll og gå over på trygd, har erfart de følelsene selv da jeg fikk 60% kunstnerlønn fra staten.(pga nedsatt hørsel) Men det er faktisk slik at vi har betalt inn dette til statskassa og jobbet for hver ei krone og nå er det pay-back-time. Det er ikke å bli (værende) feit av, men man må stille munn etter matsekken og nyte de små gleder i hverdagen som f.eks to rundstykker med kompiser. Det er bra du er på gli igjen og ser mot horisonten :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Du skjønner det, Palma, at jeg har ikke dårlig samvittighet for å gå på trygd. Jeg har arbeidet min del, og arbeidet til kroppen sa stopp to ganger. Begge gangene har dette ført med seg depresjoner fordi jeg ikke klarte å arbeide. Men nå, som jeg har ett veldig tynt sugerør rett i statskassa ser det ikke så mørkt ut. Ellers er livet som en kavring; Hardt, sprøtt og jævlig. :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Tidligere nevnte du jo at du muligens kunne få kjøpt tilbake Desmoen,hvordan ser du på den saken nå ?
Apropod Helt mætt kafe / nå De gamles kafe...husker du julekalenderen med Olaf & co....der var det en figur som het Good old gammelnok ...
Ha en god førjulstid Dag ! :D :smt113
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Dæven!!!!! Ei ulykke kommer sjelden aleine. Ikke nok med at det er vinter og 10-15 minus. Så har jammenmeg "Nye Fille-bilen" bestemt seg for at den vil ha et nytt batteri. Så da blir det ei utgift der også. Farken! Nå skal det sies at jeg har fått noen forvarsler i det siste fra den 4-hjulede. Det har vært litt slik Vvvvmmm-vmmm-vvvmmm i forsøkene på å vekke'n til liv. Men det har jo gått bra. Helt til det ble så kaldt som nå. Da meldte batteristen pass. Er det ikke typisk?
Ellers så har det vært møte i Lørdagsgjengen som seg hør og bør. Enkelte triste nyheter og flere gode historier i salig blanding. Så dagens møte kan skrives inn i protokollen som vellykket.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

God jul og godt nytt år Desmo...kanskje vi ses på " De gamles kafe " til sommeren :smt111 :smt113 :smt114
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

God jul og godt nytt år Desmo...kanskje vi ses på " Den gamle kafe " for oss eldre til sommeren :smt111 :smt113 :smt114
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har jeg en sykkel "på handa". Vi venter bare på våren for å avslutte handelen. Hva slags sykkel? Nei, det får dere vite med tiden. Fylgj med godtfolk, no vert da spanande. :lol: :lol: :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply