"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by intruder »

Regner med at du var hjemme fra Rundkiosken på Gjøvik ved nitida på torsdag.
Her var det da 14 grader og regner med at det ble kjølig,syntes jo du var ganske tynnkledd som jeg sa !
Takk for et hyggelig lag med Dag,Roy og deg :thumleft =D>
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Sånn kvart over ni.
Var varmere på tur nedover så det gikk helt fint.

Hyggelig å treffe dere også. \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Etter en kjøretur i går med "bastarden" så fylte jeg E10 i Sverige da det ikke fantes noe alternativ-på veien hjemover gikk sykkelen ikke rent og kuttet en sylinder på lav pådrag(dette tilskrives litt mager blanding på denne forgasseren) og generelt mindre futt på pådrag.
Demonterte gasserrekka i dag for en rens og kalibrering og den bensina jeg tømte ut av forgasserrekka hadde fått skikkelig brun farge, så den hadde allerede begynt å tære på slanger og annet morro.frem til forgasserene var bensina "blank".
Har nå tømt hele drivstoffsystemet og lar det tørke.
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by ArcticTiger »

mekkern wrote: 12 Jun 2023 17:15 Etter en kjøretur i går med "bastarden" så fylte jeg E10 i Sverige da det ikke fantes noe alternativ-på veien hjemover gikk sykkelen ikke rent og kuttet en sylinder på lav pådrag(dette tilskrives litt mager blanding på denne forgasseren) og generelt mindre futt på pådrag.
Demonterte gasserrekka i dag for en rens og kalibrering og den bensina jeg tømte ut av forgasserrekka hadde fått skikkelig brun farge, så den hadde allerede begynt å tære på slanger og annet morro.frem til forgasserene var bensina "blank".
Har nå tømt hele drivstoffsystemet og lar det tørke.
Jeg fylte og E10 her om dagen, og det gikk bare fint. Eneste jeg merka var at mottorn om mulig gikk noe roligere enn ellers. Kan det være at spritens høyere bankefasthet er en fordel på en så høykomprimert mottor, med 14:1 i kompresjon? Men nå er jo V4 Multistrada nokså ny og bygd for E10.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

ArcticTiger wrote: 12 Jun 2023 18:18
mekkern wrote: 12 Jun 2023 17:15 Etter en kjøretur i går med "bastarden" så fylte jeg E10 i Sverige da det ikke fantes noe alternativ-på veien hjemover gikk sykkelen ikke rent og kuttet en sylinder på lav pådrag(dette tilskrives litt mager blanding på denne forgasseren) og generelt mindre futt på pådrag.
Demonterte gasserrekka i dag for en rens og kalibrering og den bensina jeg tømte ut av forgasserrekka hadde fått skikkelig brun farge, så den hadde allerede begynt å tære på slanger og annet morro.frem til forgasserene var bensina "blank".
Har nå tømt hele drivstoffsystemet og lar det tørke.
Jeg fylte og E10 her om dagen, og det gikk bare fint. Eneste jeg merka var at mottorn om mulig gikk noe roligere enn ellers. Kan det være at spritens høyere bankefasthet er en fordel på en så høykomprimert mottor, med 14:1 i kompresjon? Men nå er jo V4 Multistrada nokså ny og bygd for E10.
det er fortsatt 95oktan-samme bankefasthet-men med noe mindre brennverdi.
Men litt annerledes med nytt kjøretøy med O2sensor.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Livet er ikke så gæli om dagen.
IMG_9146.jpeg
IMG_9125.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Takk for i år.
IMG_9356.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by intruder »

:-k Hjem til vekkerklokke,regnvær og snart snø og is...... :smt076 :smt074
User avatar
Borg
Posts: 1687
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by Borg »

Too much good @mekkern 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

skal lage et lite sammendrag når jeg "får ånden over meg" :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Som 2 ganger tidligere 2018 og -19 så satte vi nok en gang nesa sydover i September-denne tiden er ferien i resten av Europa på hell,temperaturene litt på vei ned (som er fint når en kjører med MCklær og ikke i "T-shirt and flipflop").
Alle pass er åpne og skjelden snøvær-selv om vi fikk det i 2019 da vi hadde base i Arabba. på 1600 moh.
IMG_2024.JPG
IMG_1773.JPG
Men i år med rekordtemp i sydligere Europa så var ikke dette noe å tenke på.
Noen av oss dro forresten nedover en dag før så vi fikk en dag i Munchen til å kunne "akklimatisere" oss og ta en øl eller 2 og spise litt god mat.
Hadde flaks også med flommer og uvær som stengte veier-dette ordnet seg uka før vi reiste så veien over Timmelsjoch-passet var åpen da vi kom den 6 Sept.
Grunnet litt klabb og babb med bensinfylling i Sölden og litt "logistiske utfordringer" fant jeg meg selv i en situasjon alene oppover nevnte pass med veldig lite bensin og et mer enn greit forbruk på en gammel-88 CBR1000 med forgassere i over 2000moh. :lol:
Siden det går litt forsiktig sagt "Greit nedover" fra toppen på Italiasiden så stoppet jeg motoren og kjørte "gravityracing" nedover-litt utfordrende å beholde farten rundt hårnålssvingene men gikk såpass at det ble en del forbikjøringer uten motor.
etter litt bruk av motoren og en strekke til med "glideflukt" kom jeg til et kjent fyllested og fikk tanket opp fullt.Dette er forøvrig første mulighet etter Sölden over på Italiasiden.
https://www.google.com/maps/place/EUM+T ... ?entry=ttu
Da var det såpass seint på dagen at jeg bare gasset mot Bolzano og så videre mot Trento og Levico Terme der hotellet vår lokket i det fjærne med mat-ØL,dusjer og en god seng.OG basseng for rask avkjøling.
Vel dusj der gikk jeg på en smell, da åpningen i dusjkabinettet var 29cm brei. :shock:
Sikkert grei nok for noen av disse Lycraterroristene med pedaler, men jeg måtte fixe et annet rom-hvilket ordnet seg greit-der var det danseplass inn i dusjen-med dusjhimmel og det hele. \:D/

Forresten et bra hotell med garasje i kjelleren for masse mc og tråkkesykler-også verkstedområde med løftebord trykkluft og verktøy.
OG vaskeplass for sykkel/mc.(Spa massasje og treningsrom også)
Vi var fornøyd med at vi hadde bestilt i fjor for prisene har eksplodert i år-vi hadde halvpensjon (frokost+middag)og nå var prisene rundt 70/80% dyrere.
https://www.google.com/maps/place/Crist ... ?entry=ttu

Vi har som vane at vi har en del ruter lagt opp på forhånd og kjører disse etter lyst og behag i mindre grupper og heller ikke nødvendigvis i det hele tatt. vi spiser frokost og velger hva vi har lyst til ut i fra form og lyst.
Jeg pleier å ha et par "kjørefrie" dager der jeg leker litt turist eller bare slækkern.

Fant forresten ut at Tomater er ikke så ille som her hjemme. ;-)
IMG_9038.JPG
Men man er jo her for å kjøre "litt MC"!

Temperaturene nede i dalene dro fort over 30-32++grader og det er ikke kompatibelt med mcklær.
Så det ble lite stopp eksempelvis ved Gardasjøens gledlige trafikk-kaos og køer.
Men tok et lite stopp oppe i fjellsiden over Gargnano.
IMG_9043.JPG
fortsettelse følger.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by pelsen »

det ser ut som en tur jeg kunne vært med på. Trafikken rundt rundt Gardasjøen må man jo ta som den er, har kunnet kjøre fort der på sein kveld :D
User avatar
increasing
Posts: 20
Joined: 14 May 2020 14:47
MC: K1600GT
Location: Lillestrøm

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by increasing »

Dere har hatt en flott tur som avslutning på mc sesongen her hjemme helt klart og ikke for stramt opplegg med rom for litt slakk som passer mange og hvem blir ikke fristet av ett skreddersydd opplegg der nede, bra sammendrag fra turen @mekkern :thumleft
increasing :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2644
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by ashland »

En liten mc-tur og sommer forlengelse i september er helt innafor @mekkern :thumleft det du glemte av fordeler er mindre folk på jobben som også kjemper om fridagene
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Post by mekkern »

Etter Gardasjøen kjørte vi mot Lemprato der vi tok en nødvendig kaffestopp for å senke litt på adrenalinet etter en "inspirerende vei".. :plystre
IMG_9052.JPG
Så kom spørsmålet om veien vi hadde sett oss ut var åpen-https://www.dangerousroads.org/europe/i ... -road.html

Som vanlig så har vi adventurebikes som CBR-ZZR1400-Hayagrusa-K1300S-H2sx i selskap med asfaltsleikere som GS1250-ktm1290-GS1100-multistrada og slikt.. :lol:
Veien har opprinnelse fra romertiden men er utbedret med noen små tuneller men mye spiss stein og grus.
IMG_9079.JPG
etter denne kom vi innom folkeskikken en tur ved Passo Maniva,før vi tok veien videre som var flott og asfaltert-men det var bare frem til toppen der det ligger en stor radarstasjon-Da var vi tilbake på grus og stein.
For 4 år siden viser google at det var noe asfalt der men nå er det mest stein og grus så vinterene tærer her også.Google fra 2019 yter ikke akkurat rettferd til underlaget.
https://www.google.com/maps/@45.8911962 ... ?entry=ttu
Jeg synes det er artig hvordan italienerene skilter-man kjører på en vei som nesten lager knute på seg og så dukker det plutslig opp et skilt om svingete vei-eller at det er humpete etter at det har vært krøttersti en stund.-her kom vi forøvrig ut.
IMG_9126.JPG
Men kom oss gjennom uten knall og fall men manko på et skilt/ramme og litt gråe av støv og litt søle kom vi oss frem til Rifugio Passo Crocedomini.
Her ble vi møtt av en eldre herremann med skikkelig offroader som tok av deg capsen og bukket da han så hvor hvilke sykler vi hadde brukt over fjellet.-Vi takket og forklarte at dette var vanlig vei der vi kom fra. :lol: :lol:
Da var det dessuten på tid med en lunch.Denne valgte jeg å ta i skyggen i motsetning til de andre som tåler tempen bedre enn meg.
IMG_9121.JPG
IMG_9131.JPG
Da jeg begynte å kjenne på at skrotten sa at dusj og basseng var saken så forlot jeg gruppen mens de fortsatte over noen flere pass opp mot Stelvio som jeg har kjørt tidligere.
Men det er jo vanskelig å finne dårlige steder å kjøre så "hjemveien" var slettes ikke værst den heller.
IMG_9147.JPG
litt av utsikten fra hotellet-
IMG_9170.JPG
Fortsettelse følger.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply