Plombering av Yamaha R6.

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Rorviken
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2015 09:12
MC: Yamaha YZF R6 600cc 2004mod

Plombering av Yamaha R6.

Post by Rorviken »

Hei.

Kjøpte nylig en Yamaha YZF R6 600cc 2004mod. Han som eide den før hadde kjørt den som tungsykkel, men hadde satt i plombering når Eg kjøpte den. Problemet er at den går veldig ujevnt og av og til kommer eg ikkje over 60km/t( spesielt i motvind). har skrudd opp sykkelen og sett at plomberingene ligger i forgasserene og innsuget (4 ringer). Noen som har en ide om ke som kan være feilen? Virker som den får altfor mye bensin enn den klare å bruke. ( smeller også av og til i potta)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Plombering av Yamaha R6.

Post by supermons »

Er ECU (hjernen) justert for at sykkelen skal være plombert?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Plombering av Yamaha R6.

Post by JK95 »

Hvis det er ringer i innsuget skal vel dette være forgassersykkel? :-k Isåfall skal ikke dette ha noe med ECU å gjøre, men skal den ikke ha forgasserjustering da tro?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Plombering av Yamaha R6.

Post by inunf »

Gammel tråd, men svarer allikevel. Sjekk størrelsen på hoveddysene, det er vanlig at plomberingskitet på forgassersykler er både skiver som struper innsuget og mindre hoveddyser. Symptomene som beskrives her kan tyde på alt for store hoveddyser. Jeg ville ha fjernet skivene og sjekket om den gikk reint da, og i så fall vurdert å ra sjansen på å kjøre slik eller fått tak i riktig størrelse hoveddyser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply