CB500X, noen bedre?

Prat om mellomtung MC
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: CB500X, noen bedre?

Post by KliffArne »

Bjerknez wrote:Palma vet jeg har rundet 150k. mener jeg han sa... hvis jeg husker riktig?

Men ellers så tror jeg ikke han får konkurranse med mange :lol:
Min har også passert 100 med god margin.

Jaja, det blir kanskje Palma og meg, da. Så da er jo resultatet gitt. GS er den beste =D>
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Epylypzon »

KliffArne wrote:
Bjerknez wrote:Palma vet jeg har rundet 150k. mener jeg han sa... hvis jeg husker riktig?

Men ellers så tror jeg ikke han får konkurranse med mange :lol:
Min har også passert 100 med god margin.

Jaja, det blir kanskje Palma og meg, da. Så da er jo resultatet gitt. GS er den beste =D>
Min GS har gått 77. Og har alt hatt motorbytte.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: CB500X, noen bedre?

Post by hakhap »

Min Kones cb500 har runda 100' and still going strong.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: CB500X, noen bedre?

Post by DrGreve »

Min gamle VF rundet 126k før jeg solgte og den går fremdeles ;)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: CB500X, noen bedre?

Post by JK95 »

Ducatien mi har gått 95, spent på hvor langt jeg kommer før den derre påståtte Ducatikvaliteten slår inn :lol:
Bjerknez

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:Ducatien mi har gått 95, spent på hvor langt jeg kommer før den derre påståtte Ducatikvaliteten slår inn :lol:
Har den gått så langt uten problemer så er det sikkert noe galt med den :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: CB500X, noen bedre?

Post by JK95 »

Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Ducatien mi har gått 95, spent på hvor langt jeg kommer før den derre påståtte Ducatikvaliteten slår inn :lol:
Har den gått så langt uten problemer så er det sikkert noe galt med den :lol:
Ja, det er jo ikke en BMW :lol:
Bjerknez

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Ducatien mi har gått 95, spent på hvor langt jeg kommer før den derre påståtte Ducatikvaliteten slår inn :lol:
Har den gått så langt uten problemer så er det sikkert noe galt med den :lol:
Ja, det er jo ikke en BMW :lol:
:thumleft :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: CB500X, noen bedre?

Post by jhn »

Jeg har en kompis med 94 v-max, den runda 200.000 for 6-7 år siden. Det har aldri vært noen feil på den, og den har kun fått normal service.
Eller litt feil kanskje ... de siste par åra har han ikke fått skikkelig sprut i den. Han klarer ikke å finne feilen, om det er et forgasserproblem eller tenning, men bortsett fra det har den funket upåklagelig ... og ser ut som et dass
Bjoris
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2018 16:42

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bjoris »

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=136541341

Da ble det handel av lettere brukt og lettere tryna CB500X. God pris da de hadde sett feil og registrert den som 2014 når de la ut annonsen og satte prisen!

Men jeg tenker det er nok for en sykkel som har vært i asfalten selv om det var lite skader og disse er fikset, har sett bildene fra før den ble reparert og det er ikke mer enn du får om du tryner på vei ut av garasjen. Speil, blinklys og kåpe er jo veldig utsatt. Er fikset av merkeforhandler som gir 5 års garanti mot følgefeil i tillegg til den vanlige fabrikk garantien til Honda...

Føler meg derfor rimelig trygg på dette;)
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Lazyboy »

Gratulere med ny sykkel.
Blir spennende og se om den er nye eller gamle ungdommen som blir mest ivrig i sommer :D
Bjoris
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2018 16:42

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bjoris »

Lazyboy wrote:Gratulere med ny sykkel.
Blir spennende og se om den er nye eller gamle ungdommen som blir mest ivrig i sommer :D
Takk, ja, det står iallefall ikke på utstyret lengre;) Bare en vinter som står i veien nå, lot sykkelen stå igjen hos forhandler til jeg kan kjøre den hjem på tørr asfalt, iallefall usaltet asfalt...

Teorien nå først så egentlig greit å ta det i den rekkefølgen, hadde det vært sommer nå så hadde nok motivasjonen for teorien vært en helt annen ja:)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bikeridr »

Lazyboy wrote:Gratulere med ny sykkel.
Blir spennende og se om den er nye eller gamle ungdommen som blir mest ivrig i sommer :D
He, he - ja, det lurer jeg også på :D

Grattis med tohjuling på garden :thumleft
Bjoris
Posts: 14
Joined: 10 Dec 2018 16:42

Re: CB500X, noen bedre?

Post by Bjoris »

Voldsom iver hos poden også, han er nærmest daglig i garasjen og fyrer opp Duken som ikke har skilt pt. Jeg har måttet sette en liten stopper for dette da jeg er redd det ikke er bra for en helt ny sykkel og ikke få noe belastning. Det står ikke noe spesifikt om det i boka, bare at en ikke skal ha full pinne og ikke gå over 8000 o/min, 2000 lavere enn etter innkjøringen.

Jeg mener uansett at det med belastning er viktig?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: CB500X, noen bedre?

Post by DrGreve »

Bjoris wrote:Voldsom iver hos poden også, han er nærmest daglig i garasjen og fyrer opp Duken som ikke har skilt pt. Jeg har måttet sette en liten stopper for dette da jeg er redd det ikke er bra for en helt ny sykkel og ikke få noe belastning. Det står ikke noe spesifikt om det i boka, bare at en ikke skal ha full pinne og ikke gå over 8000 o/min, 2000 lavere enn etter innkjøringen.

Jeg mener uansett at det med belastning er viktig?
Står den i en garasje hvor temperaturen følger utetemperatur så er det ikke bra å bare starte og starte. Det dannes kondens i motoren som legger seg i olja. Skal man først starte så må motoren få gå seg gjennomvarm slik at kondensen får sjans til å fordampe.
Uansett, gratulerer med sykkel :thumleft
Post Reply