Problemer og spørsmål med deribi gpr 125 2012 mod

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Traktortemmer
Posts: 1
Joined: 22 Apr 2014 15:38
MC: Derbi gpr 125, 2012 jubileumsmodell(grå)

Problemer og spørsmål med deribi gpr 125 2012 mod

Post by Traktortemmer »

Hei!
I høst kjøpte jeg meg en Derbi gpr 125, 2012 mod, som har gått ca 12000 km. Etter litt småkjøring rundt i gaten osv, så har jeg merket en del småfeil på den, som at skruen som fester gir "spaken" har gnagd seg inn i disse taggene som den sitter på, og også ødelagt sine egne gjenger. Giret har også blitt litt slapt, og er ganske kranglete, ved at det plutselig ikke vil gire opp, eller ikke vil gire ned, noe som er ganske irriterende... Er dette noe man lett kan fikse selv, om man er litt mekanisk anlagt, eller bør jeg sende den på service, eventuelt hvor, og hvor mye vil det koste cirka? Jeg bor på Østlandet, nær Oslo. Jeg har en potte som jeg er litt usikker på, merket er "G.P.R exhaust system" og den har en db-killer, men den bråker fortsatt ganske mye, hva er grensen for desibel, eventuelt på hvor mange omdreininger, og på hvilken avstand? Og et siste spørsmål, jeg har den grå jubileumfargen, og har fått noen riper i den, er det noe sted man kan bestille disse kåpene? er veldig fersk i mc miljøet, så kan virke som om noen av disse spørsmålene er dumme.. hehe! men takk for svar!
Post Reply