PGO X Rider Atv Problem :S

Prat om ATV og Cross
Post Reply
User avatar
SRS
Posts: 5
Joined: 16 Oct 2007 20:12
MC: PGO Xrider 50

PGO X Rider Atv Problem :S

Post by SRS »

Jeg har en PGO X Rider atv 50cc 2003modell...
Den har gått fint alle de åra jeg har kjørt den(ingen problemer) helt til i dag... Jeg startet den opp om morgenen(ca 10c+) og skulle kjøre(jeg syntes den gikk saktere enn vanlig) og så lot jeg den stå 6-7 timer, før jeg begynte og kjøre den igjen. Den gikk enda saktere nå... Jeg kjørte ca 2km med den. På de to kilometrene så dabbet farten av jevnt... :?
På de siste 500meterne gikk den kanskje ikke fortere enn 10km/t... :shock: og det var på en plan vei, som den ellers ville ha kjørt i 43km/t på... :-s

Jeg parkerte den nå i garagen og kikket litt på den hær og dær(jeg er ingen kjenner av motor og slikt) Denne har da altså en bensin tank og en olje tank... Kvelden før fylte jeg foresten ny 95blyfri på den. Ikke at det skulle ha påvirket noe :?

Men først og fremst, er det noen som vet hva som kan ha skjedd? og hva jeg kan gjøre for og få fixet dette? :-k
mvh SRS :)
User avatar
SRS
Posts: 5
Joined: 16 Oct 2007 20:12
MC: PGO Xrider 50

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by SRS »

asker-anders wrote:har du sjekket olja, at det er nok? Høres nesten ut som det som skjedde med min da den skjærte seg, gikk fra 100 til 80 på et par sekunder, deretter nedover til 40 iløpet av kort tid, og til slutt stoppet den... er ikke noe ekspert på dette området, det er nok en del ting som kan ha skjedd :smt102

Hvis det har skullet vært oljen så ville vel varsellampen ha lyst?(har også skjekket ja) Hva mener du med "skjært seg"?
User avatar
SRS
Posts: 5
Joined: 16 Oct 2007 20:12
MC: PGO Xrider 50

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by SRS »

asker-anders wrote:Det er ikke sikkert det er skjæring det er snakk om i dette tilfelle, får vente på andres meninger....
mhm :) Hva med rusk i forgasseren da? :-k kann slikt skje da? Det rare er jo at det ikke har vært noen symptomer på den siden jeg kjøpte den ny i 2003 :?
eirik_nedrebo
Posts: 15
Joined: 25 Oct 2007 21:40
MC: Har ein PGO xl-rider 2007 mod.
50cc.
Har satt på malossi sylider kit
topfart: har hatt ca 75 km/t.
bensinforbruk:ca 0,5 liter på mila
Location: Bokn, Rogaland

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by eirik_nedrebo »

Dette har nok ikkje nåke med rusk i forgasseren, men det kan være tomt for olje i motoren, da vil det ikkje lyse på panelet. På min PGO Xl-rider er det ein liten plugg til å fylle på olje bak på motoren, under motoren er det også ein liten plug, viss du åpner å tapper av oljen i den pluggen under skal det komme ut ca ein dl olje (dette står nøyaktig, bak på motoren) , og viss det ikkje kommer noe ut her er det snnsynligvis dette som er årsaken til problemet. når du skal fylle på olje igjen gjør du dette på den hvite pluggen oppå bak på motoren.
Eirik
Derbiguy
Posts: 1
Joined: 05 Feb 2008 17:57
MC: Cpi Popcorn & Derbi Gpr type stygg

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by Derbiguy »

holdt turtallet seg oppe? isåfall sjekk variatoren...

Låner tråd litt...

Vurderer og kjøpe xrider jeg og er det noen problemer med dem? er de av god kvalitet? samme motor som t-rex?

Takk for svar...
eirik_nedrebo
Posts: 15
Joined: 25 Oct 2007 21:40
MC: Har ein PGO xl-rider 2007 mod.
50cc.
Har satt på malossi sylider kit
topfart: har hatt ca 75 km/t.
bensinforbruk:ca 0,5 liter på mila
Location: Bokn, Rogaland

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by eirik_nedrebo »

vett ikkje om moteren er lik, men eg har hatt litt problemer med at lakken har "flasset" av på noen av dekslene, jeg vil også anbefale å kjøpe trimsylinder dersom d skulle bli kjøp. pga at disse ikkje drar så godt når de er orginale
Eirik
gert
Posts: 1
Joined: 21 Feb 2009 15:02
MC: pgo

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by gert »

har en pgo 50 cc som er 5 år, den kjøre hver dag sommer og vinter,hatte samme problemer som du har, løsnet en lille skrue i enden av eksosrøret
og drog utt potts, der sitter et lille netting som jeg fjernet , da det tetter till av sot og der stor modstand i motoren prøv det
Lalli
Posts: 1
Joined: 30 Jun 2010 10:27
MC: PGO atv

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by Lalli »

Hei.
Hadde det samme problemet i vinter. Kan ha noen dråper frostveske på tanken, så går det over.
eashtn
Posts: 1
Joined: 08 Nov 2010 17:05
MC: pgo x-rider

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by eashtn »

halloen, har akkurat kjøpt en pgo x-rider (2003), men mangler manual osv, lurte på om noen her hadde orket å legge ut noe. ledningsnettet, motorspesifikasjoner mest mulig av tegninger av den egentlig, den var ganske herpa:P
TeeRje
Posts: 1
Joined: 19 Dec 2010 19:04
MC: Pgo x-rider

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by TeeRje »

Hei.. hadde problem med min atv å.. kunne ikke skjønne hvorfor den ikke ville gå skikkelig.. så snakket med noen typer som hadde mer greie på det en meg.. å de sa at det kunne være nettingen i potten (som e nevnt) eller oljen på selve motoren, den skulle byttes minst en gang i året, så jeg kjøpte en spesial olje på mc senteret som skulle brukes på motoren.. men den ville fremdeles ikke gå. men ente opp med å prøve å skifte forgasser, å da gikk den som en klokke igjen.. å min bror hadde en speed fight som helt plutselig sluttet å gå.. så trodde vi at varator vektene var utslitt på den.. så vi byttet de men ville ikke gå da heller, så kjørte vi den bort på en flate å da ville den gå. men med en gang den fikk motstand så gikk den ikke på frem, så fant vi til slutt ut at magnheten på den var kald.. å den skal være glo varm, så der var det den som var ødelakt.. :D
husoy 97
Posts: 2
Joined: 15 Oct 2011 09:54

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by husoy 97 »

jeg er bare fjorten og ikke så god på dette, men jeg tror det er et stempel eller en stempelring som er ødelagt :-k
nordboy
Posts: 2
Joined: 24 May 2012 11:35
MC: PGO xr50
Baotian qr50

Re: PGO X Rider Atv Problem :S

Post by nordboy »

hei, e har og en pgo crider, men lure på ke slags tennplugg e best til denj?
Post Reply