[FILM]GSXR1000 vs. Westfield("bil")

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Gixxerman her... Ornitolog av yrke :twisted:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Pipolog Gixxerman bruker ikke en klokka. Han ser på tiuret sitt når han skal vite tiden...
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Det finnes mange måter å "studere naturen" på.......
Hjelper lite med speilvisir på hjelmen,hvis tunga henger så langt ned at den står i fare for å komme inn i kjedet. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ihvertfall burde man bruke tekstildress. Det blir stygge skjolder på skinndressene av all siklinga.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Praktisk som alltid,Jalmar,praktisk........ :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ok, men da tror jeg at vi får fortsette videre i bloggene mine herrer... Mhm boys 8)
User avatar
ninja-mannen(c)
Posts: 203
Joined: 27 Apr 2005 20:23
MC: Kawasaki ZX6-R `03
Location: Westcoast
Contact:

Post by ninja-mannen(c) »

Konklusjonen må vel bli at GSX-R1000 K5 er en treig sykkel siden den blir slått av en bil. Burde vel hatt større avstand tidsmessig til Ducati 999. ZX6-R hadde nok vært den optimale tohjulingen mot den bilen Image
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ninja-mannen(c) wrote:Konklusjonen må vel bli at GSX-R1000 K5 er en treig sykkel siden den blir slått av en bil. Burde vel hatt større avstand tidsmessig til Ducati 999. ZX6-R hadde nok vært den optimale tohjulingen mot den bilen Image
På den banen kunne jo faktisk en 600 hatt en lite fordel ja....

Gutta, hvordan klarte dere egentlig å dra denne tråden fra banekjøring med motorsykkel til ''fulgetitting''og rennende sikkel? :lol:
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

TDK wrote:
ninja-mannen(c) wrote:Konklusjonen må vel bli at GSX-R1000 K5 er en treig sykkel siden den blir slått av en bil. Burde vel hatt større avstand tidsmessig til Ducati 999. ZX6-R hadde nok vært den optimale tohjulingen mot den bilen Image
På den banen kunne jo faktisk en 600 hatt en lite fordel ja....

Gutta, hvordan klarte dere egentlig å dra denne tråden fra banekjøring med motorsykkel til ''fulgetitting''og rennende sikkel? :lol:
Det begynte her;
Jalmar skrev:
Eller tråsykkel og skinndress...

Og jeg svarte;
......og hjelm med fullt av krimskrams og "glo-på-damene"-visir.
Last edited by Desmo on 09 Nov 2005 17:15, edited 1 time in total.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Av det du får kjøpt så er sykkel raskere på retta, og bil raskere i sving. På banen er bilen ca like rask på retta og rakere i sving. Sånn har det vel vært en stund? Så kan man såklart diskutere hva som er en "rettferdig" bane å sammenligne to gatekjøretøy på.

AtW
User avatar
Suzuki Tsx
Posts: 36
Joined: 27 Apr 2005 07:42

Post by Suzuki Tsx »

"motorsykkel er best" syns nå jeg hører hele tia og så når dem tester det imot bil så vinner bilen og da sier dere "skulle hadt en bedre sjåfør" bare innrøm det bil er best på bane. hadde dere tatt rossi sin yamaha med han mot en bil som gikk i samme klasse hadde det blitt f1 med han skomaker
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Suzuki Tsx wrote:"motorsykkel er best" syns nå jeg hører hele tia og så når dem tester det imot bil så vinner bilen og da sier dere "skulle hadt en bedre sjåfør" bare innrøm det bil er best på bane. hadde dere tatt rossi sin yamaha med han mot en bil som gikk i samme klasse hadde det blitt f1 med han skomaker
Ja, det er hevet over enhver tvil, fordelen med MC er at en sykkel til en grei pris stort sett gruser det meste man får kjøpt av biler. Jeg antar at på en "gjennomsnittlig bane" (såklart avheningeg av hvor mange svinger og rettstrekker det er) så må man ha en ganske så dyr bil for å slå en MC.

AtW
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

Godt poeng Atw :wink: de fleste biler opp til 300 000 tar ikke en orginal lettmc på 0-100 :wink: når vi tar i betraktning at vi kjører lovli her til lands.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

NeoN wrote:Godt poeng Atw :wink: de fleste biler opp til 300 000 tar ikke en orginal lettmc på 0-100 :wink: når vi tar i betraktning at vi kjører lovli her til lands.
Tja, vil da si at de fleste nye biler tar 0-100 under 13 sek?
Tror ikke han tenkte på lettmc for å si det slik...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

TDK wrote:
NeoN wrote:Godt poeng Atw :wink: de fleste biler opp til 300 000 tar ikke en orginal lettmc på 0-100 :wink: når vi tar i betraktning at vi kjører lovli her til lands.
Tja, vil da si at de fleste nye biler tar 0-100 under 13 sek?
Tror ikke han tenkte på lettmc for å si det slik...
Hehe, tenkte nok ikke på lett nei :) La oss si en GSXR-1000 vet ikke hvor raskt den drar 0-100, 2.8 sekund eller noe? Finnes det engang biler å få kjøpt som gjør det? Men drar du inn svinger så klarer bilen seg bedre. Men det er der den "gjennomsnittlige banen" min kommer inn (i den grad noe sånt finnes), vil tippe du må endel opp i pris også for å være kjappest meg bil der. Så jeg vil si man definitivt får mest moro for pengene på en MC.

OT: Har egentlig bare prøvd en lettsykkel, og må si den var litt daff, var liksom ikke såå mye mer sprut enn i scooteren min (selvsagt akser den jo fortere, men det var liksom ikke den store forskjellen i feeling), men det skal jo sies at dette var en gasnke gammel sak da. En gammel hinda fra 70-tallet eller noe.

AtW
Post Reply