Altså, nå føler jeg vinteren kan være over. Kjørte på bare, tørre veier tidligere idag....
[ 10 HOURS LATER]
... puh, da ser det straks bedre ut, men venter nok litt mtp skyggepartier...
Dagens bilde!
Re: Dagens bilde!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by RuneMC on 07 Apr 2026 22:44, edited 1 time in total.
Fikk snø-dager i distriktet til han Roar Harlem også
men er nå tilbake på Sørlandet
men er nå tilbake på Sørlandet
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Fiiin rundtur idag med scouting av føreforhold både med tanke på snø og strøsand.
Hanekleiva opp ble det passert først en så to og så tredjemann som var en kjøreskolebil i 50 km/t oppover i 80-sonen på siste rettstrekket rett etter "fare for grus i veien" grunnet utkjøring fra grustak (men sjelden noe grus her). Nedover på andre siden var det ingen "propper" i svingene foran så perfekt
Ingen strøsand her eller videre mot Eidsfoss og oppover langs Eikeren

og kort pitstop i Darbu med redbull og snickers... Videre gamleveien mot Kongsberg og virkelighetens "Flåklypavei" aka Lurdalsveien/Fv96 mot Svene.
Her var det snø langs veien men bar og fin asfalt uten noe is eller strøsand

Etter Svene gikk ferden mot Lampeland og tok en rask tanking selv om det kanskje ikke trengtes... hørte på radioen at mange bensinstasjoner i Frankrike mangler drivstoff, så kanskje greit å få en "top-up" vane først som sist? Ingen vet hvilken vei en hane som Trump sparker
Både oppover Fv96 og oppover fra Lampeland mot Lyngdal i Numedal, så jeg at det var flest grus-sideveier MED snø og is, så da "safet" jeg og tok over til Prestfoss, her med et karakteristisk fjell forut

Fremdeles islagt vann, såvidt det er...

Og avslutter med et fint bilde mot "no ser eg atter slike fjell og daler"

Tilbaketuren gikk via Vikersund-Sylling der det gledelig nok også var feid på Modum-siden - passerte faktisk feiebilen - mens nærmere badebukta før sylling var det fortsatt endel strøsand igjen, men 90% på kanten. Fra badebukta og inn mot Sylling ingenting å snakke om. Vestsideveien i Lier er også helt OK. Som alltid anbefaler jeg at enhver tar første tur som rekognosering med litt redusert fart så man får tid til å reagere på evt overraskelser... "rustne" er vi sikkert også etter vinteren...
Hanekleiva opp ble det passert først en så to og så tredjemann som var en kjøreskolebil i 50 km/t oppover i 80-sonen på siste rettstrekket rett etter "fare for grus i veien" grunnet utkjøring fra grustak (men sjelden noe grus her). Nedover på andre siden var det ingen "propper" i svingene foran så perfekt
Ingen strøsand her eller videre mot Eidsfoss og oppover langs Eikeren

og kort pitstop i Darbu med redbull og snickers... Videre gamleveien mot Kongsberg og virkelighetens "Flåklypavei" aka Lurdalsveien/Fv96 mot Svene.
Her var det snø langs veien men bar og fin asfalt uten noe is eller strøsand

Etter Svene gikk ferden mot Lampeland og tok en rask tanking selv om det kanskje ikke trengtes... hørte på radioen at mange bensinstasjoner i Frankrike mangler drivstoff, så kanskje greit å få en "top-up" vane først som sist? Ingen vet hvilken vei en hane som Trump sparker
Både oppover Fv96 og oppover fra Lampeland mot Lyngdal i Numedal, så jeg at det var flest grus-sideveier MED snø og is, så da "safet" jeg og tok over til Prestfoss, her med et karakteristisk fjell forut

Fremdeles islagt vann, såvidt det er...

Og avslutter med et fint bilde mot "no ser eg atter slike fjell og daler"

Tilbaketuren gikk via Vikersund-Sylling der det gledelig nok også var feid på Modum-siden - passerte faktisk feiebilen - mens nærmere badebukta før sylling var det fortsatt endel strøsand igjen, men 90% på kanten. Fra badebukta og inn mot Sylling ingenting å snakke om. Vestsideveien i Lier er også helt OK. Som alltid anbefaler jeg at enhver tar første tur som rekognosering med litt redusert fart så man får tid til å reagere på evt overraskelser... "rustne" er vi sikkert også etter vinteren...
God start på sesongens reiseberetninger @RuneMC
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC, ombygget til A2 av tidligere eier.
Takk for bilder og turbeskrivelse @RuneMC ! Storkoste meg da jeg kunne følge turen din på kartet, og plotte inn de ulike stoppestedene underveis. 
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Ja her hos oss er det ofte noe å gledes over og se frem til !Svein_H wrote: 08 Apr 2026 18:56 Takk for bilder og turbeskrivelse @RuneMC ! Storkoste meg da jeg kunne følge turen din på kartet, og plotte inn de ulike stoppestedene underveis.![]()