[Video] Olycka fanget på kamera

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

[Video] Olycka fanget på kamera

Post by rerell »

Denna video visar med all tydlighet vad som kan hända om man försöker hänga på snabbare förare och inte inser sina egna begränsningar. Det ser ut som att föraren "stivner", med värsta möjliga utfall. Detta är en dödsolycka.

http://video.hirado.hu/videok/auto/kozl ... _1_250.wmv

Kör försiktigt.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Jeanette »

Huff.. Utrolig hardt å se det fra den vinkelen. Det blir så mye mer enn en person med en alder i en avisnotis.
Ta det pent på veien i sommer, vi har ingen å miste.
User avatar
Tomar
Posts: 19
Joined: 22 May 2007 23:28
MC: 1999 Triumph Sprint ST 955i
1988 Honda CBR 600F1
Location: Oslo

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Tomar »

Dette var litte hyggelig å se sånn rett før jeg skal ut og kjøre meg en tur.
Men det kan jo hende at det hjelper meg med å holde farten nede.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Lølle »

Huff.
Desverre ser vi jo en del aspiranter til slike tilfeller innimellom.
Aller verst er det jo at han tar med seg en til.
Kjør med vettet, det har jammen vært nok ulykker i år.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Cartman »

Desverre vil det alltid være en risiko for at andre kan kjøre på deg (slik som her)... defensiv kjøring forbedrer iallefall oddsene dine.
-- Honda VFR (04) --
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Tekumseh »

Jeg håper noen ga han som filma skikkelig rundjuling etterpå, altså etter han var lappet sammen og frisk igjen.

Hva om folk kunne tatt det litt med ro, og kosa seg på sykkel i stedet. Og må det være fart, så ta det på rette og oversiktlige strekninger da. Og ikke møt meg i feil felt i altfor stor fart, for overlever jeg så tar jeg fram elgbørsa og sender et prosjektil av kaliber 6,5x55 etter vedkommende! Denne videoen gjorde meg sinna!
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by magnora »

Tekumseh wrote:Jeg håper noen ga han som filma skikkelig rundjuling etterpå, altså etter han var lappet sammen og frisk igjen.

Hva om folk kunne tatt det litt med ro, og kosa seg på sykkel i stedet. Og må det være fart, så ta det på rette og oversiktlige strekninger da. Og ikke møt meg i feil felt i altfor stor fart, for overlever jeg så tar jeg fram elgbørsa og sender et prosjektil av kaliber 6,5x55 etter vedkommende! Denne videoen gjorde meg sinna!
Detta är en dödsolycka.
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by rerell »

Tyvärr var det den mötande som fick böta med livet, inte han som sitter på kameracykeln, enligt det jag har läst om saken.
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by magnora »

rerell wrote:Tyvärr var det den mötande som fick böta med livet, inte han som sitter på kameracykeln, enligt det jag har läst om saken.
ok, skjønner. må være ganske fælt for han etterpå da. tenk å leve med det resten av livet. huff
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by FV »

=D> Takk rerell, for at du setter slike ting i ett annet perspektiv for oss som er ferske førere. Jeg har selv merket dette, ikke i like stor grad, men med en gang jeg fikk sykkelen skulle jeg holde følge med en som hadde kjørt sykkel i 3 år. Jeg måtte bare gi beskjed med en gang vi stoppet om at jeg ikke våget å kjøre i samme tempo, å at vi måtte roe ned.

Til filmen; rart at man ser hvor mye dårligere sporvalg og hvor mye dårligere han kjører når han blir passert. I begynnelsen nøt jeg faktisk kjøringen, mykt og smidig, selv om det gikk rimelig fort.
Gixxerman

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Gixxerman »

Ja, den tror jeg de fleste hadde hatt det vanskelig med. Stivner selv til tider, men jeg oppdager det ganske raskt, og tar meg selv i skinnet, og da skal jeg bare klare svingen. :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by FV »

Gixxerman wrote:Ja, den tror jeg de fleste hadde hatt det vanskelig med. Stivner selv til tider, men jeg oppdager det ganske raskt, og tar meg selv i skinnet, og da skal jeg bare klare svingen. :)
Men uansett så er det en vekker som viser at du kjører på grensen av det du er god for. Kanskje litt over også. Har heller 80 i en sving med fint sporvalg og 90 i utgangen i svingen, enn å ta den samme i 110 og ha 80 når jeg kommer ut. Er liksom det som er gøy med sykkel, følelsen av å mestre svinger, følelsen av å kontrollere gravitasjonen ;)
Gixxerman

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by Gixxerman »

Det jeg har merket, hvertfall når man kjører R type sykkel eller liknende. Det hjelper veldig å gjøre seg klar for svingen, røre på skinka og ut med knéet og se dit man skal. Da er man liksom klar. Ser man rett frem og sitter "rett opp og ned" så blir svingen veldig stakato føler jeg.
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by magnora »

Gixxerman wrote:Det jeg har merket, hvertfall når man kjører R type sykkel eller liknende. Det hjelper veldig å gjøre seg klar for svingen, røre på skinka og ut med knéet og se dit man skal. Da er man liksom klar. Ser man rett frem og sitter "rett opp og ned" så blir svingen veldig stakato føler jeg.
jepp, å se ditt man skal er veldig viktig! synet styrer mye av motorsykkelen, og har stor betydning om du greier svingen eller ikke.
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: [Video] Olycka fångad på kamera

Post by FV »

magnora wrote:
Gixxerman wrote:Det jeg har merket, hvertfall når man kjører R type sykkel eller liknende. Det hjelper veldig å gjøre seg klar for svingen, røre på skinka og ut med knéet og se dit man skal. Da er man liksom klar. Ser man rett frem og sitter "rett opp og ned" så blir svingen veldig stakato føler jeg.
jepp, å se ditt man skal er veldig viktig! synet styrer mye av motorsykkelen, og har stor betydning om du greier svingen eller ikke.
Er det en ting jeg har lært etter at jeg begynte å kjøre sykkel, så er det hvor man fester blikket, hvor viktig det er. Bare prøv krypkjøring med blikket festa på forskjermen kontra det å ha hevet blikk og bevegelse. Jeg har faktisk blitt en bedre bilfører etter at jeg begynte å kjøre sykkel =D>
Post Reply