Rødt GSXR-skinn?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Rødt GSXR-skinn?

Post by Eike_Oak »

Har nå kjøpt meg en rød 1998 GSXR 750 og trenger passende klær.

Lurte derfor på om de "med erfaring" som sitter her inne kan gi noen tips når man skal kjøpe klær? Hvilke butikker skal man unngå? Hvilke butikker skal man gå til? hva passer? hva passer ikke? Er det mye arbeid å ta klærne av/på? Gjerne "lokalinfo" om butikker i Bergen

Gjennom hele lett-MC tiden slet jeg med dårlig lukt fra hjelm, hansker og sko, finnes det måter å unngå dette på?
- Skyt her -
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by tshansen »

Berik har en dress med mye rødt i som er ganske fet. Denne finner flere av hos yamaha bergen (åsane)

Når du skal prøve ny skinndress er det greit å ha på seg litt underbekledning, så du ikke kjøper for liten dress. Den skal sitte godt, men ikke for godt. Det er greit å ha plass til ullundertøy (for de kaldeste dagene) og ryggskinne. Skinnet går seg litt til, men ikke mere enn det må. Det er det nok av folk som har fått erfare.

Når det kommer til illeluktene sko og hansker er dette en kamp som er umulig å vinne. Hender og føtter er noe du svetter mye på, som gjør at det blir lukt.
Hjelm har jeg ikke hatt problemer med dette. Men jeg har aldri hatt hårprodukt osv i håret mens jeg har hatt på meg hjelm. Noe jeg tror kan bidra med mindre "lukt" i hjelm. De fleste hjelmer har vel utagbare innerbeskyttere som kan vaskes? :-k (uten å si dette sikkert) Det er også greit å kjøre med luftinga åpen hele tiden også, selv om det er kaldt. Dette gjør at du får god ventilasjon i hjelmen, og ikke får innestengt lukt der over lengre tid.

Andre mc butikker som er verdt å ta turen innom?
Mc-Marine i kanalvegen
Kårbø sport og mc eller hva de heter. Eidsvågneset/sandviken
Ride ved gamle bryggen i sentrum.

Det er litt jobb å ta en skinndress av og på. noen liker å kjøpe to-delt skinndress for å lettere smyge seg inne. Heldress krever litt jobbing får å få den over skuldrene (regn med å få litt svettebyger) hehe :roll:

Håper dette hjalp litt på vei.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tjo
Posts: 70
Joined: 27 Aug 2007 23:17

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by tjo »

Eike_Oak wrote:Gjennom hele lett-MC tiden slet jeg med dårlig lukt fra hjelm, hansker og sko, finnes det måter å unngå dette på?
Et annet forum tok opp problematikken lukt fra støvler - absolutt verdt å lese... :lol:

http://bike.no/forum_old/thread.php?t=2351
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by Lord Erik »

Når det kommer til lukt i hjelm kan du forsøke å invistere i en balaklava. Jeg kjører alltid med balaklava på under hjelmen. Har ikke hatt et problem med lukt før det, men hadde et problem med at jeg griste til hjelmen med voksen jeg har i håret. Ulikt LordShaft så ser jeg ut som en figur fra Fragleberget når jeg ikke har et eller annet i håret, og det er for meg derfor relativt uaktuelt å bevege seg utenfor uten. ;-)

Forøvrig er det også fy-fy å ha hanskene inni hjelmen når du ikke har dem på deg. Det er mange som stapper alle slike ting inn i hjelmen, og det skaper dårlig lukt etter en stund.
Last edited by Lord Erik on 30 Jun 2009 00:36, edited 1 time in total.
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by Erlend »

Var restesalg ute ved den lille mc-sjappen i Strandgaten ca 221. Så de hadde en rød og svart mc-dress for en jævlig billig penge. Stod plakat på vinduet, var ikke inne for å sjekke. Det er den butikken som også har kjøreskolen "Team MC".

Den jævligste butikken som fntes før var den sjappa i Solheimsgaten ved Danmarksplass. Jeg kjøpte en mopedskoter i 2002 av en privatperson i Solheimsviken og hentet den. Hadde ikke hjelm ogturet på sykkel ned der og kom der 18:05. Altså 5minutt etter at de var stengt. Det reinet og jeg banket på ruta og han åpnet til slutt med siggen i hånden og sur som fan. Jeg forklare at jeg måtte ha en hjelp får å komme meg hem igjen. Han så bare dumt på meg og slengte igjen døren og vred om låsen. Greit, jeg var både våt og snørrete og så neppe særlig kredittverdig ut. Men likevel; skikkelig dust. [-X

Jeg turet ned til sentrum (uten hjelm på hode) og inn Nygårdsgaten til Kårbø Sport. Der ble jeg gledelig tatt i mot og fikk meg en Rex-hjelm for en svært billig penge. \:D/

Begge to har nå flyttet, men Kårbø sport gav svært personlig service i et lite lokale; tydelig at kunden stod i sentrum her.
De store butikkene er så jævlig arrogante, får knapt lov å se på varene deres.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by knetrom »

Arnes motor du tenker på som låste deg ute? Hvor har de flyttet, da? Trodde de var konk jeg
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by FV »

Kommer du til å ha denne sykkelen til evig tid?
Jeg hadde ikke kjøpt meg en dress som passa fargene tll sykkelen. Da er du jo litt bundet til neste gang du skal kjøpe sykkel, da må den jo matche dressen ;)
Kjøp deg en dress som går til alt heller, svart er en vinner.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by tshansen »

Enig med frank her hvis du er opptatt av å ha en dress som tar seg bra ut til sykkelen, må du nesten regne med å bytte kjøreutstyr når du eventuellt bytter sykkel. Da kan svart eller andre nøytrale farger være en sikker vinner.

Selv er jeg av den oppfatninga at dressen helst skal kræsje helt med fargene du har på sykkelen! Ikke noe er tøffere enn det;-) Helt svart dress ville jeg ikke hatt selv, da jeg selv mener det blir litt for kjedelig, i forhold til min smak :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:Selv er jeg av den oppfatninga at dressen helst skal kræsje helt med fargene du har på sykkelen! Ikke noe er tøffere enn det;-) Helt svart dress ville jeg ikke hatt selv, da jeg selv mener det blir litt for kjedelig, i forhold til min smak :)
Ironi? :-s

Så vidt jeg vet har du en rød og hvit dress til rød og hvit sykkel LS. Kan ikke akkurat kalles krasj. ;-)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by supermons »

Lord Erik wrote: Ironi? :-s

Så vidt jeg vet har du en rød og hvit dress til rød og hvit sykkel LS. Kan ikke akkurat kalles krasj. ;-)
Du må da skjønne at Lorden har rød og hvit sykkel mens dressen er hvit og rød. Kan jo ikke bli mer krasj enn det :P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by tshansen »

Hahaha... nei det er ikke ironi! Tenk på hvilken sykkel jeg hadde når jeg kjøpte dressen ;-)

Det var en grå VFR 800 :roll:
Å nytt kjøreutstyr skal kjøpes neste sesong! Om det blir rødt i dressen da, skal dere sikkert ikke se vekk ifra, men har kikket på litt forskjellig som ikke passer med sykkelen i det hele tatt :D

Men det er også myyyye riktig i det Supermons sier hehe :lol: =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: rødt GSXR-skinn?

Post by Lord Erik »

supermons wrote:Du må da skjønne at Lorden har rød og hvit sykkel mens dressen er hvit og rød. Kan jo ikke bli mer krasj enn det :P
:lol: Selvsagt, en viktig detalj. ;-)
LordShaft wrote:Hahaha... nei det er ikke ironi! Tenk på hvilken sykkel jeg hadde når jeg kjøpte dressen ;-)
Forestilte meg av en eller annen grunn at også den var rød. Kanskje fordi jeg vurderte en del røde VFRer selv på et punkt.
LordShaft wrote: Å nytt kjøreutstyr skal kjøpes neste sesong! Om det blir rødt i dressen da, skal dere sikkert ikke se vekk ifra, men har kikket på litt forskjellig som ikke passer med sykkelen i det hele tatt :D
Tenkte jeg skulle kjøpe meg nytt ila sommeren, selv om en god del av sesongen er over allerede. Men kommer nok til å gå for noe svart med rødt uansett. Foretrekker røde sykler, og matchende førere. ;-)
Post Reply