Kjøreutstyr til supermotard

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Kjøreutstyr til supermotard

Post by _Adler_ »

Hei.

Noen som har anbefalinger når det gjelder kjøreutstyr til supermotard? Har hjelm. Er i tvil om jeg burde gå for skinn (heldress) eller tekstil. Er KTM sitt kjøreutstyr noe bra? Er ca. 1.95m høy.

Gjerne noe som duger på høsten og våren også.
Yamaha Aerox 2004

Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kjøreutstyr til supermotard

Post by inunf »

Personlig synes jeg at skinn sitter mye bedre enn tekstil, men det kommer vel an på tekstilklærne. I skinndress blir du våt etterhvert om det regner, men det blir du i tekstil også om det er noe "billig". Det greieste er selvsagt begge deler, skikkelig tekstil er fint i regn og kaldt vær, mens skinndress gir bedre kjørefølelse og er bedre på varme dager.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Kjøreutstyr til supermotard

Post by Onsløv »

Om det våte er et punkt, så finnes det regndresser til å tre utapå.
Evnt tørrdrakter ;-)

Ellers, det sies at skinn gir best beskyttelse når man sklir bortover asfalten.
Jeg har kun kjørt med teksil, både billig og dyrt. Det billige ble jeg ganske fort våt tvers igjennom med.

Det dyre har foreløpig holdt på vannet, uten at jeg har testet det så veldig mye i regnvær.

Skinn har jeg ikke prøvd.
User avatar
RkM2
Posts: 300
Joined: 05 Jan 2009 09:58
MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)

Re: Kjøreutstyr til supermotard

Post by RkM2 »

Skinn er desidert det tøffeste. Møter en som kjører en husqvarna 530 (helt svart) med svartskinndress men litt røde detaljer. Sykkelen var svart plast med røde detaljer den også. Også hadde han en cross hjelm med svart briller med crommet glass i brillene. Han så dritstilig ut når han kjørte avgåre ! Møtte han også en gang når han sto og fylte bensin. Stoppet for å se på sykkelen men ble til at jeg så på kombinasjonen på sykkel og kjøreklær mens jeg fylte bensin. Det var dritstilig!
Post Reply