Bra offroad/touring støvler

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by biker7 »

Har Bmw Gravel for grus- og kombi-kjøring, og Bmw Allround for rein asfalt-kjøring.
Bruker også noen Biltema-sko :shock: som jeg har hatt i en del år til små-kjøring innimellom, og disse er faktisk usedvanlig gode på beina :o

Men ang. Bmw Gravel så er jeg fornøyd med disse til "kombi-bruk", og for meg blir mere "Hardcore-sko" for stivt og klumpete på beina..
Føler derfor at Gravel-skoa er en grei middelvei på grus og litt asfalt, men foretrekker allikevel andre, lettere sko hvis bare asfalt.
For samme hva slags "grus-sko" man velger så går det utover komforten med stivere,høyere, mere klumpete sko på beina. Men noen er verre enn andre.
Så da spørs det litt hva man er på utkikk etter : Maks sikkerhet og lite komfort og bevegelighet, eller litt mere komfort og litt mindre sikkerhet.. :-k :)
Last edited by biker7 on 23 Jan 2021 23:20, edited 1 time in total.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by ashland »

knutk wrote: 23 Jan 2021 12:52
ashland wrote: 23 Jan 2021 12:19
Tech7 er noe av det mest behagelige jeg har hatt på føttene og selv om de er uaktuelle for mekkeren kan jeg bekrefte de tåler en støyt over
ankel/fot :roll: :-#
Dog har de begynt å knirke veldig!
Så det du sier er at skosmurning har fått en ny betydning :D :D

Har inntrykk av at dette er en gjenganger for Sidis støvler. Har noen en anelse om hva som lager lyden?
Absolutt :lol:
Jeg er litt usikker, men det virker som når produsentene kombinerer lær/skinn med harde plastdetaljer, dukker knirke problemene opp. Tipper det er i leddene eller der støvelen er laget for å bevege seg det knirker :-k

Vet det er noen som smører opp ledd og de delene som beveger seg med silikon spray eller lignende, men ofte problemet kommer veldig fort tilbake
fun is not a straight line
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by kvase »

Begge de para Sidi støvler jeg har hatt siden jeg begynte med slike knirka støvler - prøvde med silikonspray hjalp det nixx- Brukte opp en halvfull boks med mink olj for skinnsko det hjalp mye men litt knirk er det fremdeles .- Syns disse blir vell stive for traske turer over 500 meter :-# :roll:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Solo-rider
Posts: 32
Joined: 18 Oct 2015 19:47
MC: BMW 1250
Location: Vestfold

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by Solo-rider »

Du søker Allround støvler..
Har hatt BMW Allround i 6år / 60000km de holdt tett disse sesongene. MEN etter å ha stått på gulvet i gangen med varmekablene på i en vinter så var de ikke vanntette lenger.
Kjøpte BMW Cruisecomfort sensommer 2020 og brukte dem utover høsten i mye regn. Holdt meg tørr.Grei komfort å kjøre med. Er dessuten gode å gå i.

Om du skal nedover i Vestfold for å spise pølser på vårparten vil jeg råde deg å ta en tur innom BMW forhandleren å prøve dem før du bestemmer deg.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by mekkern »

Foreløpig så virker Bmw gravel som et godt utgangspunkt. Og muligens et mer "urbant" par til litt caferacing/byturer/ tråkking til fots. =D>

Litt dårlig lagerutvalg hos butikkene nå ser jeg... :-k
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by knutk »

mekkern wrote: 23 Jan 2021 16:56 Foreløpig så virker Bmw gravel som et godt utgangspunkt. Og muligens et mer "urbant" par til litt caferacing/byturer/ tråkking til fots. =D>

Litt dårlig lagerutvalg hos butikkene nå ser jeg... :-k
Støvler med ekstra polstring opp langs ankelen gir en ekstra sikkerhet mot slag, men om man liker å dra kjørebuksa på utsiden av støvlene kan disse støvlene by på utfordringer got enkelte kjørebukser.

Som eksempel kan nevnes at undertegnede har et par TCX Desert støvler. Jeg kan ikke bruke Rukka buksen med de, da den er for trang i bena. Klim buksa passer fint...
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Bra offroad/touring støvler

Post by haakeik »

Jeg kjøpte TCX Drifter i juni i fjor og er veldig fornøyd. Bred lest og gode å gå i. Vanntette er de også. Kraftige legger er heller ikke noe problem.
https://www.24mx.no/crossutstyr/cross-- ... lsrc=aw.ds
Post Reply