Kjøp av skinndress på nett - Hvilken størrelse ?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Gixxerman

Kjøp av skinndress på nett - Hvilken størrelse ?

Post by Gixxerman »

Jeg har funnet en billig to-delt skinndress som ser helt ok ut. Den ser da slik ut. Jeg tror at jeg trenger størrelse 52 men vet altså ikke hva det tilsvarer i størrelsene small, medium, large osv.. Hva når jeg finner ut hvilken størrelse som kanskje passer, men så finner jeg ut at den er for stor eller for liten når jeg får den i posten. Burde vel bare være å returnere den og få en annen størrelse da det er handel på nett. Burde jo være vanlig forbrukerkjøpslov :)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg fulgte linken din, og fant svar på spørsmålet ditt. Hvis du skal bestille fra Cruiser Club, står det følgende om retur under betingelser:

Bytting
Dersom plagget du har bestilt ikke skulle passe, kan du bytte plagget mot en annen størrelse dersom det finnes. Returporto betales av kunde. Retur/bytting skal alltid(!!) avtales før varen sendes i retur, enten på tlf 380 99 600 eller på e-post til info@cruiser.no
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ahh, ok thanks :) Portoen skal jeg nok klare. Liker ikke helt og handle klær på nett, men av og til kommer man over noe som falt i smak, og da må man nesten bare. :)
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

spørs vel litt hvor seriøse de som selger på nettet er. tror jeg ville sjekket litt opp før jeg bestillte meg noe over nett.
for å fine riktig størelse så er det bare å gå i en mc butikk å prøve skinndress. da finner du riktig mål for deg
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Joa, jeg vet jeg kan prøve, men i de butikkene jeg har vært i så bruker de mål som 48-50-52-54 osv, men i den butikken jeg nevnte over så bruker de small-medium-large-XL osv.
Lurte vel mest på hva som tilsvarer hva :)
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

spør i butikken hva tall målene tilsvarer i medium osv størrelsene. De bør kunne gi deg svar på det der.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

ANGREFRIST.

I tillegg til de alminnelige rettigheter kjøperen har ved reklamasjon, kommer angreretten ved postordrekjøp. Kjøperen trenger ikke å begrunne hvorfor han ikke vil ha varen.

I følge Angrerettloven er angrefristen 14 dager fra den dag kjøper har mottatt varen, angreskjema og de opplysninger selger skal gi i henhold til loven. Denne loven gjelder kjøp av varer og tjenester utenfor fast utsalgssted der de totale kostnadeene er over 300 kroner. Regelen gjelder også for enkeltbestillinger i klubbmedlemskap.

Et standard angreskjema skal følge med varen. Dette skal være ferdig utfylt av selger, og kan benyttes av kjøper for å gi melding til selger om at angreretten benyttes.


Forbrukerrådet
Du trenger bare 1
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

og hvis det ikke føller med noe skjema så har du laaaang tid til å angre :wink:
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

sier seg selv det er vanskelig å angre på ett pakketilbud til 4000 å da :roll:
Wise
Posts: 7
Joined: 30 Apr 2005 08:38

Post by Wise »

Fant disse størrelsesforholdene på en nettbutikk.. Er ikke sikker på om de gjelder for skinndress, men skulle nå tro det..

S/48
M/50
L/52
XL/54
XXL/56
XXXL/58
95mod Honda VFR 400r
Ditto
Posts: 70
Joined: 28 Apr 2005 04:29

Post by Ditto »

Et godt tilbud blir fort dyrt hvis dressen ikke passer perfekt (slik den skal gjøre). Vær sikker på at du finner din størrelse før bestilling, eller at de ikke vil skape problemer om du angrer på kjøpet. "Problemet" med denne typen klær er at noen dresse passer deg bare ikke uansett størrelse . Litt som ved valg av hjelm hvor man f.eks ikke kan kjøpe en SHOEI XXX fordi XXX modellen ikke passer hodet ditt i utgangspunktet. Du kan kanskje høre med nettbutikken/importøren om de vet om en fysisk butikk som selger dressen. Da får du prøvet dressen og ikke bare undersøkt hva størrelsen skal tilsvare. Et klesplagg i en viss størrelse er ikke nødvendigvis nøyaktig lik en annen type av samme plagg denne størrelsen.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp takk for det Ditto men jeg er ganske klar over det. Jeg har kraftige lår og ikke verdens største overkropp, så jeg må finne en dress til min kropp. Skal prøve ulike merker når tiden nærmer seg for kjøp :)
rmxråner
Posts: 178
Joined: 28 Apr 2005 12:11
Location: Negerland

Post by rmxrÃ¥ner »

Det er ikke det lureste å kjøpe en kjøredress på nett uten å ha prøvd den først...
den skal passe 100% perfekt
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Wise wrote:Fant disse størrelsesforholdene på en nettbutikk.. Er ikke sikker på om de gjelder for skinndress, men skulle nå tro det..

S/48
M/50
L/52
XL/54
XXL/56
XXXL/58
Vil bare si en ting til deg min gode mann!
Har sett sykkelen din på autodb... Og jeg missunner deg skikkelig! Håper du holder den av litt til meg! :P Mot slutten av sommeren har jeg kanskje råd til den.. ;) Hehe
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
fux
Posts: 34
Joined: 09 May 2005 21:55
Location: Kr-sand
Contact:

Post by fux »

Jeg prøvde en mc jakke på ride for noen uke siden og xxl var for liten. Da jeg prøvde en annen merke på yamaha sjappa måtte jeg ned i medium.

Det er ikke bare størrelsene som er problemet men passform og produsent er veldig forskjelig i størelsene.

Jeg personlig mener hjelm og mc klær burde prøves før kjøp.

Det går an å spørre nettbutikene om veilednig med henhold til størrelsene men passform er nok litt verre.
Post Reply