Intercom kjøp!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Intercom kjøp!

Post by lintho »

Tror dere denne er grei? Musikk til begge er nesten et must for min del. Det er vel mulig å snakke samtidig som man hører på musikk? Blir jo lav bakgrunnsmusikk.

http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=20925317
User avatar
Leo
Posts: 82
Joined: 27 Sep 2005 00:39
Location: Trondheim

Re: Intercom kjøp!

Post by Leo »

Er redd du får det du betaler for. Er du som mange oss andre, at fartsgrenser er noe... eh.. veiledende, ville jeg glemt den der.

Selv skal jeg investere i største versonen fra Autocom. De skal ha ekstremt gode støyfiltre, med bl.a egen mikrofon for støy, slik at støyfiltret hele tiden tilpasser seg forholdene. Desverre koster disse en aldri så liten slump med riks daler, men ebay er din venn :)
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Intercom kjøp!

Post by lintho »

Har du noen tips til hva slags produsenter som er bra? :)
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Re: Intercom kjøp!

Post by Tvinitla »

Selv kjører jeg med AutoCom Active Rider, er kjempefornøyd. Jeg bruker intercomen kun til kommunikasjon, ikke musikk.
Prøvde billigere systemer før jeg anskaffet Autocom, men det var bortkastet penger, funker kun på lave hastigheter p.g.a. at det f.eks. ikke er støyfilter.

Har du tenkt å bruke intercommen endel så spar ikke på pengene her.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Intercom kjøp!

Post by lintho »

Tvinitla wrote:Selv kjører jeg med AutoCom Active Rider, er kjempefornøyd. Jeg bruker intercomen kun til kommunikasjon, ikke musikk.
Prøvde billigere systemer før jeg anskaffet Autocom, men det var bortkastet penger, funker kun på lave hastigheter p.g.a. at det f.eks. ikke er støyfilter.

Har du tenkt å bruke intercommen endel så spar ikke på pengene her.
Det er ganske få plasser man faktisk kan spare penger på denne hobbyen har jeg funnet ut! :shock:
Spyder
Posts: 92
Joined: 08 Apr 2007 17:34
MC: GSX-R 750
Location: Sørum

Autocom Pro Rider (Kit 300)

Post by Spyder »

Jeg kjøpte dette settet fra England i vinter (1782 kronasjer).

Fikk montert det i går og koblet på en Nokia E61. Det er bare en ting å si: FANTASTISK!!!
En kompis ringte meg mens jeg lå på motorveien og han trodde jeg satt hjemme å snakket med ham. Han kunne ikke tro at jeg kjørte motorsykkel. Selv når jeg åpnet visiret i nesten 100 km/t var det INGEN forskjell i lydopplevelsen for ham.

Løp og kjøp sier jeg bare :)

Spyder
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Re: Intercom kjøp!

Post by Tvinitla »

Spyder wrote:Fikk montert det i går og koblet på en Nokia E61. Det er bare en ting å si: FANTASTISK!!! Spyder
Jeg bruker Autocom kun til kommunikasjon mellom fører og passasjer, men jeg kunne godt ha tenkt meg å koble til mobilen. Har ikke peiling på hvordan det skal gjøres.
Hvordan har du koblet den til ? Kan alle typer mobiler kobles til ?
Hvordan åpner og stenger du samtaler, v.h.a. telefonen eller egen knapp ?
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Autocom Pro Rider (Kit 300)

Post by lintho »

Spyder wrote:Jeg kjøpte dette settet fra England i vinter (1782 kronasjer).

Fikk montert det i går og koblet på en Nokia E61. Det er bare en ting å si: FANTASTISK!!!
En kompis ringte meg mens jeg lå på motorveien og han trodde jeg satt hjemme å snakket med ham. Han kunne ikke tro at jeg kjørte motorsykkel. Selv når jeg åpnet visiret i nesten 100 km/t var det INGEN forskjell i lydopplevelsen for ham.

Løp og kjøp sier jeg bare :)

Spyder
Dette høres jo KNALL ut! Fungerer det på Nokia N73?
Spyder
Posts: 92
Joined: 08 Apr 2007 17:34
MC: GSX-R 750
Location: Sørum

Re: Intercom kjøp!

Post by Spyder »

Lintho:

Jada, det funker på nesten alle mobiler, og iallefall alt av Nokia.

Du kobler mobilen til aux1 (4 leders plugg som følger med autocom settet) og kjøper en overgang fra Nokia pop-plug til mini-jack. Egentlig er det ikke mini-jacke, men en 2,5 mm plugg. Du kan enten kjøpe den fra Autocom til 250 kroner eller fra Clas Ohlsson til 39 kroner. Jeg kjøpte min på Clas Ohlsson.

Tvinitla:

Jeg koblet mobilen til aux1 med overgangen jeg kjøpte, mp3spilleren går på aux3.
Vet ikke hvordan det er med andre mobiler, men min Nokia E61 kan konfigureres slik at når du kobler den på handsfree(les: autocom) så bytter den til en profil jeg har kalt "motorsykkel". Samtalene blir da tatt automatisk når noen ringer inn. Det høres et ringesignal i headsettet og så kan du prate. Lyden er krystallklar!! All musikk dempes 100% når telefonen ringer.

Spyder


edit: 250 kroner fra Autocom skulle det være....
User avatar
Svrider
Posts: 1
Joined: 25 Apr 2008 13:12
MC: Sv 650 S 2004 mod.
Location: Tønsberg

Re: Intercom kjøp!

Post by Svrider »

Hei Spyder!

Høres jo veldig bra ut!
Hvor kjøpte du denne?
Spyder
Posts: 92
Joined: 08 Apr 2007 17:34
MC: GSX-R 750
Location: Sørum

Re: Intercom kjøp!

Post by Spyder »

Jeg kjøpte min i England. Fra http://www.autocom.co.uk, men de sender ikke til Norge Så du må bestille den til kjente i England og enten sende den i posten (og ta sjansen på tollen) eller hente/få den brakt personlig. Det er mange som selger den i Norge også. Jeg har sett priser fra ca 4K og oppover.

Ser at den kan kjøpes i USA for ca 2400 inkludert frakt.

For å være helt ærlig så er jeg ikke så sikker på om jeg hadde behov for toppmodellen...... Det blir nok noen tomme hull i Autocomboksen, men det er noe med ting som står øverst til venstre på siden i brosjyren eller som har en egen side. hehe

Men det er så absolutt verdt pengene. Jeg trodde ikke mine egne ører. Selv med høyttalerne lagt bak polstringen i hjelmen (KBC VR2) så kan jeg ikke skru lyden på max volum. Det blir rett og slett for høyt. Vet at det blir mye skryt til Autocom, men jeg er storfornøyd. Gleder meg til å teste en tur sammen med fruen når vi får kjøpt utstyr til henne.

Spyder
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: Intercom kjøp!

Post by bandit »

ActiveRider holder i lange baner hvis du "bare" skal ha den til å snakke med passasjer, via walkie-talkie, i telefon, og til å høre på mp3 spiller. Dersom du skal ha flere ting innpå (f.eks. radio, gps, laservarsler) bør du gå for toppmodellen SuperPro. Jeg har brukt begge, veldig bra lydkvalitet.

Angående telefon, kan du også koble den til via Bluetooth. Autocom selger en egen "bluetooth dongle" som kan koble seg til både gps og alle slags bluetooth telefoner. Personlig synes jeg det er greit å bare vri om tenningsnøkkelen, så er telefonkoblingen klar på noen sekunder. Slipper å koble til/fra når du skal av og på sykkelen osv.. 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Intercom kjøp!

Post by lintho »

finnes det noe billigere som fungerer greit i hastigheter opp til feks 90?
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: Intercom kjøp!

Post by bandit »

Tvinitla wrote:
Har du tenkt å bruke intercommen endel så spar ikke på pengene her.
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
steel
Posts: 16
Joined: 05 Jun 2007 18:26
Location: Ã…krehamn

Re: Intercom kjøp!

Post by steel »

Spyder wrote:Lintho:

Jada, det funker på nesten alle mobiler, og iallefall alt av Nokia.

Du kobler mobilen til aux1 (4 leders plugg som følger med autocom settet) og kjøper en overgang fra Nokia pop-plug til mini-jack. Egentlig er det ikke mini-jacke, men en 2,5 mm plugg. Du kan enten kjøpe den fra Autocom til 250 kroner eller fra Clas Ohlsson til 39 kroner. Jeg kjøpte min på Clas Ohlsson.

Tvinitla:

Jeg koblet mobilen til aux1 med overgangen jeg kjøpte, mp3spilleren går på aux3.
Vet ikke hvordan det er med andre mobiler, men min Nokia E61 kan konfigureres slik at når du kobler den på handsfree(les: autocom) så bytter den til en profil jeg har kalt "motorsykkel". Samtalene blir da tatt automatisk når noen ringer inn. Det høres et ringesignal i headsettet og så kan du prate. Lyden er krystallklar!! All musikk dempes 100% når telefonen ringer.

Spyder


edit: 250 kroner fra Autocom skulle det være....
har du link til denne overgangen fra clas ohlson??
Post Reply