Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by lintho »

Siden jeg er stuptrøtt nå velger jeg og bare lime inn mailen jeg sendte til HOF mc ang retur av klærne. Spørmålet mitt er om det er vanlig at beskytterne sitter under knærne i stående stilling. Er det bra nok at beskytterne sitter fast på knærne når jeg sitter på sykkelen? Og hva med skulderbeskytterne?

Mailen:
Hei!

Jeg har akkurat prøvd utstyret jeg kjøpte og det er beklageligvis litt for stort. Jeg bestilte denne pakken sist lørdag, og den ble sendt til Harstad. Skulderbeskyttelsene blir sittenede litt for langt bak, slik at skulderen ikke blir beskyttet. Det samme gjelder knærne. Buksen er kort i livet, men litt for lang i bena, slik at knebeskytterne blir under knærna.


Hva kan vi gjøre med dette? Tar jeg sjangsen på å sende det tilbake for å få en annen størrelse? Eller kan jeg beholde støvlene, hanskene, hjelmen og få pengene igjen på buksa og jakken? La meg få vite hva mulighetene er her.

Mvh Sindre Markussen
---

Takk på forhånd for svar!
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by Flattop »

Jeg har kjøpt 2 sett hos dem. Og vitrengte ikke å bytte noen av dem.

Det som ble sagt at det var ingen problemer å få bytta noe dersom det ikke passa.

Regner med at du har fått samme beskjeden, så hvorfor ikke prøve dette ?
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by lintho »

Grunnen til at jeg ikke er raskt med å bytte er at jeg bor i harstad. Ca 200 mil unna butikken. Det vil med andre ord ta meg 5 dager å sende det nedover, for å så sende et nytt sett opp på 5 dager. Hva om det ikke passer på nytt ? :D Derfor lurer jeg egentlig bare på om det er vanlig at beskytterne på knærne henger litt under knærne når man står. Det samme med skulderbeskytterne
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by RockeRolf »

Det er helt vanlig om man har handla på nett uten å ha fått prøvd tilsvarende først! Utstyret ditt er helt feil til deg ut fra hva du beskriver!!
Som det har vært gjentatt til det kjedsommelige her inne: før kjøp av utstyr på nett, så prøv tilsvarende først. Om ikke annet så utstyr fra samme fabrikk. Sånn at man i det minste får en ide om størrelsene dems.
Du har så vidt jeg vet den største MC forretningen nord for Trondhjem i nabolaget ditt. Du burde ha gode muligheter for å orientere deg innen forskjellige størrelser.
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by Den Røde Fare »

Så¨lenge man sitter og kjører, og ikke står og kjører, må man ta hensyn til hvor beskytterne befinner seg når man sitter på sykkelen, og ikke hvor de er når man står på stua og ser seg i speilet? :)

Når det gjelder skulderbeskyttelsen, skal jeg ikke uttale meg om det :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by brap »

Den Røde Fare wrote:Så lenge man sitter og kjører, og ikke står og kjører, må man ta hensyn til hvor beskytterne befinner seg når man sitter på sykkelen, og ikke hvor de er når man står på stua og ser seg i speilet?
Tror du at beskytterene kommer til å huske hvor de egentlig hører hjemme etter at man har flydd gjennom luften og treffer noe hardt og ubehagelig?

Beskyttere som sitter riktig når man sitter på biken er sikkert fint til pynt og for kjørekomfort. Hvis man ønsker demping av støt og færre knuste bein og armer når ulykken er ute er min bestemte oppfatning at man bør stille større krav.

Hvorfor ikke bare returnere hele greia og kjøpe skinndress først som sist.
il4
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by lintho »

Må dessverre si meg enig her.
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by Dentist »

Beskyttere sitter bedre i skinnklær. Det fikk jeg erfare i år.
Har kjørt med tekstilbukser de siste årene, men kjøpte meg en Halvarssons H9R skinnbukse for en måneds tid siden.
Beskytterene i Bullfighter tekstilbuksa sitter ganske løst, men knebeskytterene i Halvarssons buksa sitter der de skal uansett om jeg står eller sitter. I tillegg er knebeskytterene i skinnbuksa mer "kraftige" og dekker mer. Er faktisk en ganske stor forskjell.

Tenker jeg kjøper meg en skinnjakke til buksa så jeg kan sette de sammen. Vurderer Halvarssons Shadow.
Image
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by Den Røde Fare »

Har Dainese tekstilbukse, og beskytterne sitter bedre på plass der enn i skinnbuksen. Men så er skinnbuksen blitt ganske romslig etterhvert...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Pakkesett hos hof mc \ feil størrelse?

Post by ATWindsor »

brap wrote:
Den Røde Fare wrote:Så lenge man sitter og kjører, og ikke står og kjører, må man ta hensyn til hvor beskytterne befinner seg når man sitter på sykkelen, og ikke hvor de er når man står på stua og ser seg i speilet?
Tror du at beskytterene kommer til å huske hvor de egentlig hører hjemme etter at man har flydd gjennom luften og treffer noe hardt og ubehagelig?

Beskyttere som sitter riktig når man sitter på biken er sikkert fint til pynt og for kjørekomfort. Hvis man ønsker demping av støt og færre knuste bein og armer når ulykken er ute er min bestemte oppfatning at man bør stille større krav.

Hvorfor ikke bare returnere hele greia og kjøpe skinndress først som sist.
Ja, det viktige for sikkerheten er hvor befinner seg når man treffer noe, ikke hvor de befinner seg når man sitter.

AtW
Post Reply