Ris til Motorcenteret, Billingstad

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Endre wrote:Jeg kan dra dit i morgen og kjøpe meg noe, så deler jeg erfaringen etterpå :D :lol:
Kjøp heller noe og dra tilbake og klag - så får du en bedre indikator :-)
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

Lølle wrote:
Endre wrote:Jeg kan dra dit i morgen og kjøpe meg noe, så deler jeg erfaringen etterpå :D :lol:
Kjøp heller noe og dra tilbake og klag - så får du en bedre indikator :-)
Will do! 8)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
VfrLars
Posts: 18
Joined: 01 Sep 2007 21:11
MC: VFR 800 07
Location: Oslo

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by VfrLars »

Skulle ha service på sykkelen min der (billingstad) så ringte i dag for å få time.. :P
heh.. Føste timen jeg kunne få var ikke før 15 Oktober. Hva i hælvete skjer a??
Sa nei takk å ringte Motorport jessheim. Fikk time nå til Torsdag 2 dager =)=)=)
Takk takk.

Samma skjedde forøvrig når jeg skulle ha førstegangsservice på billingstad, jeg måtte vente 2 uker og en hel jævla helg på å få service.
Det var siiiiiinsykt irriterende med helt ny sykkel og måtte vente med å kjøre!
Vfr 800. Kjør hardt kjør stil =)=)
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Asker_Alex »

Hold dere unna Motorcenteret... Dra heller til Fast Bikes i Oslo, de har nesten ikke noe ventetid, og tar servicen på dagen. I fjor, på motorcenteret, der hvor storkundene(som det er noen få av) får service på dagen, og de andre kundene må vente flere uker/måneder på servicen så bestilte jeg en ny baklykt til en Speedfight, det tok søren meg 3 måneder.
Og hver gang jeg kom i butikken, så hadde de enten glemt å bestille, ellers så hadde det vært noe feil med transporten.

Jeg vet om flere som har måttet vente mange måneder på deler, og fleeere som har hatt problemer med motorcenteret ang. garanti osv.
Så hold dere unna det stedet!.
Dritt sted :lol:
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Einar »

Gjelder dette også Motorcenteret i Drammen? Eller er det sikkert at det er andre eiere. Jeg har hatt problemer med Billingstad og vil ikke kjøpe sykkel der men har sett en sykkel i Drammen som kan være av interesse.
Du trenger bare 1
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by boxer wolf »

Motorsenteret i Drammen har skiftet eiere, og heter nå Landfalløya Motorsenter.

Ulvinnen kjøpte sin Breva der, og så langt virker det bra.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Einar »

Ok.

da er det sikkert mye bedre enn Billingstad. dvs. at det er andre eiere ikke at ulvinnen kjøpte Breva'en der :)
Du trenger bare 1
sveiva
Posts: 33
Joined: 19 Jun 2006 20:33
MC: NÅ: Honda cb1000r-09
Tidligere: Kawasaki ER6F-06 wrf 450-04,Fj 1200-97, transalp-87,kh 100-84
Sønner 7og 3 år: TTR 50 -07
Location: Røyken

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by sveiva »

Har vært innom landfalløya ved 2 anledninger etter eierskifte. De som jobbet i "butikken" var da 2 unge gutter som virket for meg litt høyere i hatten enn det som passet de. Hadde noen enkle spørsmål om skinnjakke og ryggskinne. Hadde ingen svar å gi!? For meg så er det for dårligt. Har og vært en del innom Billingstad, der tror jeg gutta er litt "femi" og kan virke noe "premenstruelle" om jeg kan si det :-#
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Dominator »

Var innom på Billingstad her om dagen med kjerringa for å peke på det jeg ønsker meg til jul. :smt114 Ekspeditøren jeg snakket med var en særdeles hyggelig kar som selv var aktiv motorsyklist og vi (altså kjerringa) fikk mange gode tips og utmerket service. (Hadde jeg driti penger skulle jeg kjøpt den rosa barnesnøscooteren de hadde der til dattera mi til jul... ) :smt111 :smt031
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Ingen fare - service for salg er lett å få.
Prøv etterpå, det er da servicen teller. ;-)
Image
Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Dominator »

Ser at flere har dårlige erfaringer med Motorcenteret her. Kan jo hende de har tatt til seg kritikken? I såfall funker jo denne tråden utmerket. Ser også at flere klager på lang ventetid på service der. Det er jo en frivillig sak om man vil bestille der eller et annet sted hvor de har kortere ventetid? Jeg har også ringt rørleggere og fått beskjed om 6 mnd ventetid, uten at jeg syter over dårlig service... jeg bare ringte noen andre, enkelt og greit.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Det er ikke bare uteblivende service der, gitt...
Image
Image
lehaug
Posts: 1
Joined: 29 Jan 2008 19:46

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by lehaug »

Må også si at jeg fikk en god følelse når jeg var på Motorcenteret i billingstad. Men som dere sier så gjaldt jo dette salg, og ikke service. Jeg og en kompis var der for noen dager siden og skulle kikke på litt av hvert. Ble møtt av en hyggelig racingkar med litt dialekt. Kom nesten løpende bort til oss for å spørre om vi skulle ha noe hjelp. Etter noen hyggelige minutter gikk vi litt bedre informert fra butikken. Opplevelsen var en helt annen på flere andre steder vi besøkte samme dag. På ett sted gikk faktisk selgeren unna når jeg prøvde å indikere at jeg lurte på noe. Det er jo også som "Dominator" sier, at om de har mye å gjøre så kan du ikke klandre de for at de ikke har tid til å se på sykkelen din i dag. Har du det travelt får du prøve noen andre..
Post Reply