VIN dekoder

Her vil vi forsøke å få lagt inn tråder som gir en generell-forståelse av et gitt problem. Det kan være alt fra vedlikehold av sykler, kjøretips, salgstriks osv.
Post Reply
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

VIN dekoder

Post by gsx750_80 »

Jeg la inn VIN-nummer (17 tegn) fra en av mine mc, og fant ut at enkelte av disse gir gale opplysninger.
(Feks var responsen hos en VIN dekoder online at sykkelen var produsert i 2011, når den første gang er registrert i 2007.)
Denne så ut til å gi fornuftige resultat: https://www.vindecoder.pl/ , i alle fall for min sykkel.
gsx750_80
Posts: 233
Joined: 24 Nov 2020 22:52

Re: VIN dekoder

Post by gsx750_80 »

gsx750_80 wrote: 10 Aug 2022 00:46 Jeg la inn VIN-nummer (17 tegn) fra en av mine mc, og fant ut at enkelte av disse gir gale opplysninger.
(Feks var responsen hos en VIN dekoder online at sykkelen var produsert i 2011, når den første gang er registrert i 2007.)
Denne så ut til å gi fornuftige resultat: https://www.vindecoder.pl/ , i alle fall for min sykkel.
Tja, ikke til å stole på denne heller; Når jeg la inn VIN-kode for en av de andre syklene i dag, gir nevnte nettside som svar at det er en 1989-modell,
når det dreier seg om en Ninja 250 kjøpt ny i 2012. Da har jeg fortsatt ikke klart å lokalisere en VIN dekoder som er i nærheten av pålitelig..
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: VIN dekoder

Post by mekkern »

Tror det ikke er noen som fixer alle merker/ modeller. :-k
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: VIN dekoder

Post by pelsen »

Det er vel bare å søke i en database for det merket man skal sjekke. Jeg finner masse data på bilen ved å søke på VIN i BMW sitt register.
Antar at mange VIN-dekodere der ute er laget hjemme på gutterommet uten noe omfattende kvalitetskontroll.
Post Reply