Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
- Geirhell
- MC: 2025 - Ole 2? "Honda CRF 300 Rally"
2022 - Ole "Honda CFR 300 Rally" (Prosjekt)
2020 - Hanna "BMW f850GSA"
2017-2020 Honda CB500X
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Lørdag 10 mai.
Da er ny CRF300Rally (Ole 2?) klargjort for 1000km service og Bergens tur.
Nytt styre, varmeholker, Temp display, mobilholder (m. Ladeplate) og Barkbuster er montert på. Fra Ole har jeg foreløpig flyttet over, sikringsboks, sete og bagasjebrett. (Her gjenstår det dempere, bunnplate, fotpegs, radiatorbeskyttelse og motorgard.
Ambro var en tur innom og bidrog med montasje av Barkbuster samt få skiltetplate festet på en forsvarlig måte.
Da er ny CRF300Rally (Ole 2?) klargjort for 1000km service og Bergens tur.
Nytt styre, varmeholker, Temp display, mobilholder (m. Ladeplate) og Barkbuster er montert på. Fra Ole har jeg foreløpig flyttet over, sikringsboks, sete og bagasjebrett. (Her gjenstår det dempere, bunnplate, fotpegs, radiatorbeskyttelse og motorgard.
Ambro var en tur innom og bidrog med montasje av Barkbuster samt få skiltetplate festet på en forsvarlig måte.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Jompa
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Kjørt årets første tur.
Vestsida av Altafjorden til Talvik .
Bildet er fra ifjor men fjellene er like hvite nå som i slutten av april ifjor.
Vestsida av Altafjorden til Talvik .
Bildet er fra ifjor men fjellene er like hvite nå som i slutten av april ifjor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- MC: "Fant", 96 Cagiva Elefant 750
"Santa Lisa ll", 98 Ducati ST2
"Muninn" 03 Ducati Multistrada
"Kristine" 03 Ducati 999
73 Tempo corvette
Vridd clipons ca 8 grader bakover, fra orginalstilling. De vil da komme litt nærmere fører, og gi en ørlitt mer oppreist stilling. Vinkelen kjennes bra også.
I påvente av Helibars (dyrt). De skal gi 38 mm løft og gi 13 mm tilbakeflytt.
I påvente av Helibars (dyrt). De skal gi 38 mm løft og gi 13 mm tilbakeflytt.
Jeg har forsikret og registrert Triumphen. Batteri er montert, sammen med en SAE-kabel for enklere lading. Og kostebilen har vært. Men værgudene og tidsguden har ikke spilt på lag ennå.
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Satt på styre dempere på 890 tar de små vibrasjonen håper jeg

Toppboks fra turatec med ktm logo

har fiksa 1 av de kriga vesken + platen bak

platene bak

Mangler den siste sideveska på 32 liter så ern i mål

Toppboks fra turatec med ktm logo

har fiksa 1 av de kriga vesken + platen bak

platene bak

Mangler den siste sideveska på 32 liter så ern i mål
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- ashland
- U-Svingen
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Ikke i dag, men forberedelsene fremfor HPR er i gang for østlands-gjengen 
Dekkverkstedet åpnet for @ojda som fikk demonstrert Rabaconda’n. Noe plunder, er 3 eller 4 gangen den er i bruk, men går lettere for hver gang

Dekkverkstedet åpnet for @ojda som fikk demonstrert Rabaconda’n. Noe plunder, er 3 eller 4 gangen den er i bruk, men går lettere for hver gang
fun is not a straight line
- ojda
- Bamsefar
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Pasienten takker for assistansen 
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Vasket så den kan annonseres for salg
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Ikke jeg, egentlig, men han tilsynsmannen borte på CSDD. Inspisert og kontrollert min Kawasaki Versys-X 300.
Nå er "frosken" EU-godkjent frem til 25.05.2027
Årsavgift for 2 år, PKK og miljøavgift ble €60,- denne gang.
Nå er "frosken" EU-godkjent frem til 25.05.2027
Årsavgift for 2 år, PKK og miljøavgift ble €60,- denne gang.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Ingenting med egne sykler-Men renset og overhalt et pa forgassere til en cb125 twin fra -74.
var en del dritti dyser og kanaler-og MYE større hoveddyser enn det bør være,så sikkert noe av grunnen til soting.
var en del dritti dyser og kanaler-og MYE større hoveddyser enn det bør være,så sikkert noe av grunnen til soting.
Etterstrammer noen skruer på BMW'en, den har skruer som er merket BMW A2. @knutk vet du om det er spesial nøkler som skal brukes på denne skruen, virker som det er svært grunt anlegg for verktøyet i skruen. Eller kan det brukes standard Torch 25 verktøy?
Last edited by JRO on 27 May 2025 11:44, edited 1 time in total.
- kvase
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
A2 er vanligvis betegnelse på rustfrie skruer (AISI 304) A4 er syrefast (AISI 316)
Greier ikke helt å identifisere hvilken skrue du mener, men alle skruene jeg ser i dette bildet er Torx.JRO wrote: ↑27 May 2025 11:27 Etterstrammer noen skruer på BMW'en, den har skruer som er merket BMW A2. @knutk vet du om det er spesial nøkler som skal brukes på denne skruen, virker som det er svært grunt anlegg for verktøyet i skruen. Eller kan det brukes standard Torch 25 verktøy?
IMG_4263.HEIC.jpeg
Generelt kan sies at de ulike skruene som benyttes mot panelene er ikke særlig dype i hodet. Litt krøkkete å jobbe med om man benytter L -formede torx-nøkler.
Om du ikke allerede har det så er det greit å skaffe skrutrekker-stil torx-nøkler. T25 og T30 går det mest av, samt enkelte steder T20. T27 har jeg aldri opplevd behov for. Der benyttes også større hoder, men da er gjerne boltene også kraftigere , så da er det greit med torx-piper.
Så om det ikke fines i huset kan man jo ønske seg et sett med torx bits-piper for 3/8" for T30 og større, samt 1/4" sett med torx bits for steder man ikke kommer til med torx-skrutrekker. T45 - T55 funker best som 1/2" - verktøy.
Det finnes selvsagt mange varianter, men det er nå slik jeg ønsker å finne det i verktøykassa mi, uten å påberope meg fasit...
E-piper (utvendig torx) er veldig sjelden brukt.
Med hensyn til stramming av skruer, så skal de ikke dras til så hardt. Generelt er det mitt inntrykk at momentnøkkelen klikker ut før en forventer. Jeg har aldri opplevd at skruer som er dradd til etter moment har løsnet...
Byttet bakdekk Karoo Street... fant vel ut at jeg burde ha bestilt nye cush-drive gummiklosser også... er nok på tide. Alle var splittet så brukte tape for å holde de på plass. Ikke godt nok da de fortsatt beveget seg for mye og gjorde det vanskelig å få på plass drevet, så ble litt lim også - gjør kanskje samme nytten som en tynn plastbit som vist i videoen
Ble en kjøretur for å kjøre inn dekket via grusveien til Tofte, gjennom Oslofjordtunnelen opp og rundt Tyrigrava - Svartskog og Oslo før hjem.
Her et bilde fra Røskestadvannet. Håper det blir sprengstoff-fabrikk et annet sted enn i dette fine naturområdet. Fint badevann om sommeren, men ikke allverden tilsig - tok vel et par år å få fylt etter at det ble tappet langt ned ifbm bygging av ny demning.

Ble en kjøretur for å kjøre inn dekket via grusveien til Tofte, gjennom Oslofjordtunnelen opp og rundt Tyrigrava - Svartskog og Oslo før hjem.
Her et bilde fra Røskestadvannet. Håper det blir sprengstoff-fabrikk et annet sted enn i dette fine naturområdet. Fint badevann om sommeren, men ikke allverden tilsig - tok vel et par år å få fylt etter at det ble tappet langt ned ifbm bygging av ny demning.