På tide at norsk politi får bære våpen?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by R6-freak »

Kom over dette på vg.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=538428

2 politifolk mot 25 russere med kniver. Hvorfor skal ikke norsk politi få ha våpen?? :shock: vi bor i norge. :(
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by FV »

Helt enig!
Hvorfor skal de som forsvare oss være mindre bevæpnet enn de som truer oss?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by tshansen »

Akkurat det der er jeg litt uenig i! Hva skjer hvis de kriminelle vet at politiet rykker ut med våpen!? Jo der forsikrer seg med at de har sterkere, raskere eller tyngre våpen.

Noe som gjør at vi får samme texas situasjoner som vi ser i blandt annet amerika. når du blir stoppet for å ha kjørt for fort. Jeg vil overhodet IKKE se politiet i norge med våpen!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by KiM »

Helt enig med LordShaft. Politiet har våpen tilgjengelig, og kan bruke de dersom de MÅ. De kunne trukket seg vekk med alle disse russerene f.eks (angrepet situasjonen på en annen måte). Dersom politiet bærer våpen kommer det bare til å føre til styggere saker fremover.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by pelsen »

LordShaft wrote:Akkurat det der er jeg litt uenig i! Hva skjer hvis de kriminelle vet at politiet rykker ut med våpen!? Jo der forsikrer seg med at de har sterkere, raskere eller tyngre våpen.

Noe som gjør at vi får samme texas situasjoner som vi ser i blandt annet amerika. når du blir stoppet for å ha kjørt for fort. Jeg vil overhodet IKKE se politiet i norge med våpen!
Er i utgangspunktet enig, men vi må jo ta med i betraktningen at vi har åpne grenser og får inn masse kriminelle utenfra.
Så det er kanskje på tide å vurdere om politiet skal bære våpen her i landet også.
Norge må jo fremstå som paradis for utenlandske kriminelle, det kan sikkert hjelpe litt om vi tar dem litt hardere.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by tshansen »

Politiet får bruke våpen hvis de må!

Det er vel liten tvil om at Norge er blitt ett paradis for kriminelle. Men dette er jo for at justisen i norge er en vits! Dommer og bøtsatser er jo helt på jordet i forhold til ugjerningen!

Hvor mange eksempler har vi ikke på at politiet er uaktsom i tjenesten. Politivold osv osv. Hvordan tror du dette bildet hadde vært om de fikk bære våpen også! Jeg er helt motstander av at politikonstabler skal få bære våpen i dette landet!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by moppen »

Jeg er enig i at det er for mange duster blant politiet til at de bør være bevæpnet i tjeneste. Det ville bety ei tilspissing som heller ikke politiet er tjent med. Ille nok at en del idioter har våpen. Å bevæpne flere galninger, da er vi virkelig ute å kjøre.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by supermons »

Er også skeptisk til at politiet får bære våpen hele tiden. Artikkelen som det linkes til i starten av artikkelen viser jo at noe ikke er helt ideelt ang politisituasjonen, men våpen er ikke løsningen tror nå jeg.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by carboy »

Som sakt så har jo politiet våpen i bilen, om det trengs, og er enig at politiet bør ha det i bilen, og heller ta det fram i nødvendige situasjoner, de har noen midler på seg, men ikke skyte våpen, men det som egentlig er problemet, er at norge ikke har nok politi, og derfor oppstår sånne situasjoner som dette, og det er helt på trynet spør du meg, det som er problemet er ikke våpen, men at politiet trenger folk i tjenseste, som dette eksemplet, så burde det kommet fler tjenestemenn til stedet, med en gang når de sa de trengte hjelp, men så må de heller få hjelp av uerfarende folk ifra andre steder, det sier litt.
Om ikke norge får fler politi folk ut i tjeneste, så burde ikke folk føle seg så veldig trygge noen steder, har selv planer om å bli politi, men om jeg må stå foran en gjeng gale menn på 20skt feks uten at noen kan hjelpe meg, så blir jeg litt skeptisk av tanken, men håper virkelig at folk skjønner at det faktisk ikke er våpen som er løsningen, men fler politifolk.
Og at regjeringa ikke drastisk gjør noe med detta, får meg til og grøsse.
-Carboy-
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by tshansen »

Det er liten tvil om at det trengs flere politibetjenter osv der ute! Også at de prioriterer andre oppgaver litt, ikke bare står i veikanten å prøve å plukke fartssyndere!

Men no skal det sies at det finnes alt for mye seper i politiet! Slike drittunger som har enten blitt mobbet på skolen, holdt for lite når de var små! Fått for lite pupp, aldri vært sosialt akseptert osv! Slike tøffinger som først skal være tyttebær politi, for så å bli skikkelig tøffinger å søker MP i militæret før de endelig kommer seg ut med makt, som politibetjenter.

Jeg har så mange eksempler på folk som aldri skulle vært eller fått bli politi! Å dette er veldig synd. Vi trenger gode politifolk både menn og kvinner.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by lassie »

Hm, så vidt jeg vet er det to land i verden som ikke har bevæpnet politi, England og Norge.
Det er selvfølgelig alle de andre som tar feil ;-)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by carboy »

LordShaft wrote:Det er liten tvil om at det trengs flere politibetjenter osv der ute! Også at de prioriterer andre oppgaver litt, ikke bare står i veikanten å prøve å plukke fartssyndere!

Men no skal det sies at det finnes alt for mye seper i politiet! Slike drittunger som har enten blitt mobbet på skolen, holdt for lite når de var små! Fått for lite pupp, aldri vært sosialt akseptert osv! Slike tøffinger som først skal være tyttebær politi, for så å bli skikkelig tøffinger å søker MP i militæret før de endelig kommer seg ut med makt, som politibetjenter.

Jeg har så mange eksempler på folk som aldri skulle vært eller fått bli politi! Å dette er veldig synd. Vi trenger gode politifolk både menn og kvinner.
Det er jeg ganske enig i, finnes mange rasshøl purk, som ikke skulle vært der, og selfølgelig burde de prioritere, hva er viktigst av at store gjenger løper rundt med kniver, eller at folk kanskje kjører 10-20km/h for fort?
Men som alle trur, så er ikke bare våpen tingen for og få det bedre her i landet, tvært i mot, men flere politifolk(for det må dere være enige i at trengs :-k )
Og selfølgelig erfarne politi folk, er bedre med en erfaren en tre rasshøl.
-Carboy-
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by Kriz »

skaffer politi seg pistol så skaffer russerne seg ak47.. så da blir det skyteepisoder istedenfor slåsskamper da det braker løs...
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by Banditbiker »

Kriz wrote:skaffer politi seg pistol så skaffer russerne seg ak47.. så da blir det skyteepisoder istedenfor slåsskamper da det braker løs...
Amerikanerne'e pluss en del andre har jo atomvåpen. Skal vi glemme det fordi det er skummelt at andrre har det ?
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: På tide at norsk politi får bære våpen?

Post by Kriz »

Banditbiker wrote:
Kriz wrote:skaffer politi seg pistol så skaffer russerne seg ak47.. så da blir det skyteepisoder istedenfor slåsskamper da det braker løs...
Amerikanerne'e pluss en del andre har jo atomvåpen. Skal vi glemme det fordi det er skummelt at andrre har det ?

det er jo helt ute av sammenheng og er ikke noe vits at vi har atomvåpen... fyrer noen av fyrer alle av og kapoow så er vi alle borte.. men det er jo noe helt annet enn om politi får lov til å bære våpen eller ikke. vi har veldig lav kriminalitet her i landet imotsetning til andre land som politiet bærer våpen og har pepperspray og tazere som de bruker for praktisk talt ingenting.. blir til at folk blir redd politiet eller går til motangrep med sterkere saker.. politiet håndterer individuele situasjoner med individer.. atomvåpen er det mer enn en person som kontrolerer.. rotete innlegg men tror jeg fikk frem poeneget
Post Reply