Tulletråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

Alt har en begynnelse og en slutt, og ut av "slutten" dukker det opp noe nytt. Tallene taler sitt klare språk, og det er klart at den "hvite rase" etter hvert vil begrense seg mer og mer. Det som kan forkludre ting er hva de nye kulturelle impulsene fører til når innvandringen øker (fra fremmedkulturelle), og hvordan det står til med kulturen her i landet. Hvordan vil den endre seg ? Kultur er ikke noe som er konstant. En annen ting er om vi om 100 år er et sterkt religøst samfunn, eller om de som bosetter seg her blir mer lik oss når det kommer til verdier? Selv ser jeg ingen grunn til å bedømme det som kommer som noen gigantisk trussel, siden det ikke er noe man kan gjøre med likevel. Jeg lurer på hvordan fødselsraten her i landet vil utvikle seg, og om den vil eksplodere i takt med innvandrer-strømmen fra muslimske land, eller om de vil tilpasse oss vår måte å gjøre ting på. Man kan lure på hvordan kultur blir til (er kultur stedsbundet? Tenker vi som nordmenn pga hvordan livsvilkårene er her?), og om de som kommer hit blir "indoktrinert", eller om de bringer med seg kultur som snur ting på hodet.

Appropos kultur. Språkforsker Sylfest Lomheim har spådd at vi om 100 år vil prate engelsk i sentrale strøk, mens norsk blir noe som er forbeholdt distriktene og isolerte områder. Jeg begynner å fange opp noe kebanorsk, og sier "yo, sjof den schpaaa kebe der a, jeg skal blæste ho opp og ned" i festlige anledninger. Vil dette være dagligspråket blant 50%+ prosent av befolkningen i Oslo f.eks innen utgangen av århundret i Oslo?

Det er kaotiske tider på kulturfronten, og når det kommer til demografi skal vi være glad for innvandring, ellers hadde vel pensjonssystemet gått i grus. Spørsmålet er hva annet vi får med på lasset. Det er ikke lett å gi noe sikkert svar her.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Rambler »

Interessante betraktninger av maelling.

For meg ser det ut som om kulturer kan ha svært "forskjellig styrke". Ser ut som om f.eks den amerikanske kulturen, i hvert fall frem til for noen ti år siden, har hatt en utrolig evne til å prege nye innvandrere.

Jeg har i midlertid litt problemer med å "se stryrken" i den norske kulturen i dag. Den gjør antagelig ikke så stort inntrykk på folk, om de kan registrere noen særlig norsk nasjonal kultur i det hele tatt. Fela, Bjørnson, Ibsen, gjeitost og tideman og gude er out. Byttet ut med pizza, playstation, klimakrise, international sosialisme.

De "sterkeste" kulturene tror jeg på godt og ondt er de religiøst betingede. Og dette synes jeg er et tankekors i forhold til den veldigige økningen av muslimske andelen i den europeeiske befolkningen. Islam er veldig spesiell. Mange sønnesønner av dem som en gang flyktet til vesten fra islamske undertrykkende kulturer er nå like radikale som de i den kulturen deres besteforeldre flyktet i fra. Dette tror jeg er islam i et nøtteskall.

Islam er et politisk system, en religion, et komplett sett av leveregler, en verdensanskuelse og et målrettet arbeid for å legge hele jorden under islamsk dominans.

Jeg har faktisk lest at noen kompetente samfunnsforskere har lurt på om vi vil få et islamisert Europa eller en europeisk islamkultur.

Jeg tror islamsk kultur er syklisk. Den har vel i perioder hatt en utrolig evne til å ekspandere og vokse. Men så vidt jeg har forstått har den også altid hatt en sterk tendens til å kvele sin egen kreativitet med religiøse passiviserende lover når de først har fått makten. Interessant å se hvor mange muslimer som f.eks har fått nobelpriser ol. Eller hvor mange "oppfinnelser" har vi fått fra den islamske verden osv. Ikke mye. Og det har ikke noe med intelligensen til muslimene selv og gjøre.

Det skal visstnok være slik at etter fransk kolabroering med nazistene under 2.vk, så var ikke franskmennene lenger i det gode selskap blandt vestlige land. De orienterte seg da i stedet mot araberlandene. Disse relasjonene dro de så med seg inn i EU da de igjen kom på banen i denne sammenhengen. Og dette skal etter hva jeg har hørt ha resultert i et ganske omfattende samarbeid hvor EUlandene skal høste økonomiske fordeler av arabernes oljeøkonomier mot at de fronter arabernes politiske interesser og åpner opp for den islamske kulturen. Det er vel dette vi ser, men jeg tror ikke det vet hva de gjør. Jeg tror de gjentar noen fatale historiske flauser som muslimene kan lese om i haddithbøkene sine. De som skal lære dem å forstå sin religion.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Rambler »

Dette har jeg skrevet om før ett sted tror jeg, og nå ser det ut til å være rett rundt hjørnet: http://ec.europa.eu/information_society ... dex_en.htm

Alle biler skal utstyres med gps og trådløs gsm-komunikasjon med "staten" og i norge er man selvsagt helt med på dette.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

Interessante innlegg igjen Rambler : ) Dine ord kommer ofte til ettertanke og debatt i mine kretser rundt kloke refleksjoner du kommer med :)

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/maga ... g/7822999/

Så til hvordan politisk korrekthet kan bli et slags tyranni i et samfunn, selv om det vel ikke er så ille her enda. Det er erklært rasistisk å si "neger" vel (politimesteren i Tromsø fikk pes for dette en tid tilbake), og en av bøkene om Pippi Langstrømpe ble vel sensurert i en eller annen sammeheng. I Storbritannia går man enda lenger:

"• Nasjonalgalleriet i London mener at uttrykket «gentleman's agreement» kan diskriminere kvinner, og anbefaler sine ansatte å si «unwritten agreement» eller «an agreement based on trust» i stedet. "

"Samme galleri vil også erstatte «right-hand man» med det mindre kjønnsdiskriminerende (og venstrehendt-diskriminerende?) «second in command»."

"• Menneskerettighets-kommisjonen i Nord-Irland råder sine ansatte til å slutte å skrive «black day», og heller bruke «miserable day», siden enkelte ord ifølge kommisjonen innebærer «en hierarkisk verdivurdering av hudfarge»."

Hallo? Dagen er mørk? Så er dette rasistisk? :roll:

"Den samme kommisjonen oppfordrer også til å være varsom med å bruke uttrykket «ethnic minority», siden det kan tolkes som at den aktuelle minoriteten er mindreverdig eller lite viktig."

Det er ikke lov å kalle dem mørkhudede, det er ikke lov å kalle dem en etnisk minoritet. Hva skal man kalle dem da? Det skal ikke være mulig å omtale mennesker som tilhørende en etnisk gruppe, og de skal kun omtales som individer ? Det er betenkelig at man snart ikke har begreper for fenomener lenger man ikke skal kunne bruke, der de opprinnelige ikke er ment rasistisk, men som er godt forankret i språket og på folkemunne.

"Vi har fått henvendelser om bruken av ordet «keivhendt». Språkrådet har også fått en telefon om at «tverrfaglig» ikke bør brukes, siden «tverr» kan tolkes som noe negativt, forteller Simonsen."

"«Dødfødt» er et annet uttrykk som har blitt foreslått fjernet overfor Språkrådet, ifølge en av Simonsens artikler som også tar for seg bruken av «sensitive ord» som «neger» og «lapp»."

:roll:
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Rambler »

Dette har jeg lurt på også.

De politiske meningene om ettnisk beskrivende ord var noe jeg for alvor ble meg bevisst når en gammel barnesang som brukte ordet "hottentott" ble stemplet som så rasistisk at den enten måtte omskrives eller fjernes helt.

En venn som samlet på gamle rariteter viste meg en gang et helt vanlig skoleatlas fra attenhundretallet. Hele det indre afrika var hvitt, og der stod det med stor skrift: "Hottentottnes land". Vistnok er det et fornorsket navn på en stor stammegruppe eller noe slikt. Men det er altså rasistisk.

Om man sier at et i utganspunktet helt nøytralt ord plutselig har blitt rassistisk, så mener jeg man heller bør spørre seg hvorfor rasisme oppstår. Ord for å utrykke slikt kan jo produseres i det uendelige. Jeg tror at dette, som nevnt i mange andre sammenhenger i denne tråden, først og fremst er et ønske om å knesette et nytt politisk maktmiddel.

Det er den veldig selektive bruken av denne ekstremismen som gir meg inntrykk av dette.

For noen år siden var det helt vanlig med formannstitler som f.eks "lagerformann" ol. I dag er ordet "formann" snart i samme kategori "das furer". Bare det kjønnsnøytrale ordet Leder er helt akseptert. Slik driver de på. Men på et sted står de visst bom fast. Etter hva jeg har blitt fortalt så har de til tross for hotellkonferanser og lange diskusjoner enda ikke greid å lage et felles ord for "han" og "hun". Men bare vent det kommer nok....

Og da kan vi anklage folk for rasissme hvis de kaller oss "han" eller "hun". :D
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 254578.ece

Image

"Obama-rådgiver støttet konspirasjonsteori
Skrev under på opprop som antyder at Bush-regjeringen lot terrorangrepet skje med viten og vilje."

"Hans signatur på et opprop som krever gransking av «Bush-administrasjonens rolle i terrorangrepet 11. september 2001» ble for mye for mange.

Oppropet hevder at Bush-regjeringen kan ha latt terrorangrepet skje med viten og vilje, «kanskje med det formål å skape et påskudd for krig».
Søndag kungjorde Det hvite hus at Jones har levert inn sin oppsigelse, melder internasjonale nyhetsbyråer."

Det faller nok ikke i god jord i det hvite hus å påstå noe slikt...
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 254747.ece

"Seks av ti mener EU har for mye makt
Flertallet i en ny spørreundersøkelse mener EU har for mye makt over norske lover og regler. Bygdefolk er mest skeptiske. "

"63 prosent av de spurte i Nationens distriktsbarometer, som er utarbeidet av Sentio, mener lovendringene Norge innfører via EØS-avtalen gjør at EU har for stor innflytelse.

Blant folk på landsbygda er skepsisen størst. Her svarte over 77 prosent ja. Oslofolk er mest EU-vennlige, men også her mener flertallet (55 prosent) at EU i for stor grad bestemmer lover og regler i Norge."

"Når det heller ikke er debatt i Stortinget når de skal vedta direktivene, forblir Norge uopplyst om dette, som er en «snikeuropeisering»."

Snikeuropeisering er et godt ord. Maktballansen er nok 98% i favør EU etter at Island har kastet kortene og søker om medlemskap, såfremt de blir medlemmer. Nå er ikke det gitt. Man må nok uansett forholde seg til EU, men spørsmålet er om EU har blitt for stort, og når man ikke bare holder seg til de 4 friheter og pillar 1, så blir det for mye av det gode. Ellers er det en ganske halvhjertet debatt enkelte EU-interessert kretser har forsøkt å få i gang i det siste, og det virker ikke ut som beboerne i dette landet er interessert...
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by _Adler_ »

[youtube]F3y-1JrcE0s[/youtube]

Nå braker det vel snart løs... :roll:
Yamaha Aerox 2004

Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Lord Erik »

Jeg leste en god artikkel i Skeptic Magazine om konspirasjonteoriene rundt 9/11 her den ene dagen. Den hadde sikkert vært av interesse for leserene av denne tråden. Dersom dere ikke har noe imot å lese artikler som ikke nødvendigvis støtter deres oppfatning av hendelsen.

Artikkelen tar for seg temaer som hvorfor tårnene falt slik de gjorde, hvorfor de kollapset, konstruksjonsdetaljer av tårnene, hvorfor WTC 7 kollapset, hvorfor det var minimalt med flyrester ved Pentagon osv. Alt med en solid kildeliste til slutt, selvsagt. Selve artikkelen er alt for lang til å bli gjengitt på forumet, og dessverre er det ingen elektronisk versjon tilgjengelig, men bladet den er i (Vol. 12 No. 4, 2006) kan bestilles her. Anbefaler alle som interesserer seg for dette til å lese den. :-)

Forøvrig er Skeptic Magazine et godt blad med mange interessante artikler. Ikke alle er like lettlest, og det er ikke noe "Illustrert Vitenskap", men de pleier å være ganske vitenskapelig solide.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

Nå er det lenge siden jeg har styra med den tråden her, men når jeg ser på 9/11 i dag lenge etter at jeg har skrevet i tråden, har jeg egentlig forlatt temaet litt. Det er klart at det er mye rundt den dagen vi ikke har fått svaret på, og det eneste man kan henge seg opp i for sikkert er at det mye som ikke stemmer og det faktum at det er funnet eksplosiver i støvrestene og alt det der. Men, jeg har modnet såpass til at jeg tror jeg lar 9/11 ligge. Det virker ikke ut til at det er noen statsledere, media eller andre som virkelig interesserer seg for å finne ut hva som tok liv av 3000 mennesker den dagen. Å tenke at det er en annen forklaring enn den vi har basert oss på de siste 9-10 årene som ligger til grunn for alt sammen er for fjern til at folk tør å stille spørsmål ved det. I den grad man har selvsensur og slags sosial kontroll over mennesker, så er det her. De som åpner for andre forklaringer enn den offisielle konspirasjonsteorien er konspirasjonsteoretikere, og er per def litt skrullete. Det er der man står, og der kommer man nok til å stå noen tiår til, til en dag hvor man er klar til å se etter alternative forklaringer i offentligheten.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
ZeEven
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 18:14
MC: Nå: Ducati 748S '00
x Honda CBR600F '97 (avgått ved døden)
x Suzuki GSX400E '84
Location: Trondheim

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by ZeEven »

Jeg liker å lene meg litt på ordet sannsynlighet når vi kommer til alternative teorier rundt hva som har skjedd ved forskjellige anledninger. Jeg ser at det både kan være attraktivt og til tider plausibelt (om en er noe ensidig formulert) å støtte seg til heller ekstreme teorier. Det som er artig er at en tenderer til å være sterkt sentrert rundt "bevis" (= indisier, at best) som taler i den ene retningen. Og da ser en seg fort blind for argumenter/beviser/indisier som taler i en annen retning.

Mer konkret er det f.eks. to leire rundt dette med stål som brant og kollapset ved 9/11. En norsk forsker har ment at dette ikke var mulig uten at det var gjort med vilje, mens en annen bygningsteknisk forsker (ved NTNU?) mente at det var fullt mulig, og hevdet at førstemanns utredning var svært mangelfull. Og slik er det ofte.

Ofte minner diskusjonene om problematiseringen rundt vaksiner; at dette i forskjellige former er onde makters måte å kontrollere folk på. Men om en har forståelse for hvordan immunforsvaret faktisk fungerer, sammen med kjennskap til innholdet i vaksinene, blir hele diskusjonen ganske så tåpelig.

Og da kommer vi tilbake til sannsynlighet - hva er sannsynligheten for at en liten organisert elite har muligheten til å styre verdens gang (ikke avisa ;), og i tillegg har et ønske om å redusere mesteparten av befolkningen eller noe i den retning? Svaret er; ikke stor. Men for all del, den er jo tilstedeværende, på samme måte som at alt livet på jorda egentlig er skapt av romvesener som tok turen innom. At en ikke helt definitivt kan motbevise noe, er IKKE et bevis for at det faktisk var sånn det var. Det betyr bare at en ikke har alle opplysningene.
Never underestimate the predictability of stupidity.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by Lord Erik »

Skulle gjerne ha likt å hørt den byggtekniske forskerens forklaring på det med det smeltede stålet. Jeg tror nemlig at konspirasjonsteoretikerenes påstand om at det rant flytende stål i gatene kan forklares såpass enkelt som at hvermannsen ikke er i stand til å skille smeltet stål fra andre metaller, som f.eks smeltet aluminium. Sistnevte går over til flytende form ved 600-noe grader, og kunne derfor helt fint ha smeltet i den intense brannen.

Forøvrig er jeg enig i alt du sa. Jeg liker også å bruke occams razor som et utgangspunkt i slike diskusjoner. På tross av at mange konspirasjonsteoretikere tilsynelatende bruker veldig mye tid på å lese om og diskutere hendleser som 9/11, så virker det som om begrepet sannsynlighet ikke blir vektlagt like mye. For å trekke inn andre eksempler enn kun 9/11, så syntes jeg teorien om "chemtrails" faller på sin egen urimelighet. Idéen om at det brukes fly til å spraye store mengder kjemikaljer, av ukjent grunn, over befolkningen krever et ganske stort "leap of faith" i min mening. Det kreves at det finnes fabrikker som produsererer kjemikaljene, personer som transporterer dem, lagringsfasiliteter på flyplasser rundt hele verden, personer som laster dette inn i flyene, og (jeg vil anta) piloter som slipper det ukjente stoffet løs over byene. I min mening vil en slik teori ganske enkelt involvere alt for mange til å være sannsynlig. :-s

(Og da har jeg ikke engang nevnt at det finnes fullgode forklaringer på hvordan kondensstriper, kombinert med de rette atmosfæriske tilstandene, kan eksistere i flere timer før de forsvinner)

Men generelt syntes jeg det er postivit at folk stiller spørsmål til det som skjer rundt dem. Faren er at det av og til også oppstår "farlige" teorier, som f.eks at 4000 jøder ble advart om 9/11 på forhånd, og derfor ikke møtte opp på jobb den dagen.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (NWO, politikk, etc)

Post by maelling »

Mens vi snakker om sannsynlighet, så har ikke den offisielle konspirasjonsteorien sannsynligheten på sin side, siden det denne dagen datt ned 3 bygninger pga brann, og det har aldri skjedd før. Den offisielle forklaringen var brann, og det gjaldt bygning 7 også. Det har aldri skjedd før, og derfor stiller folk spørsmål. En annen ting er det at luftforsvaret fikk endret rutinene sine rett før det skjedde, hvor man siden må vente på "go ahead" fra det hvite hus og visepresident cheney om å gå løs på disse flyene. Luftforsvaret fikk aldri noen go ahead, og det ble rapportert til det hvite hus at fly 2 nærmet seg.

Man kan snakke om disse tingene i det vide og det brede, men det er bare det at det som skjedde den dagen og den offisielle konspirasjonsteorien er så usannsynlig at folk leter etter alternative forklaringer. Nå er jeg ikke en tilhenger av NWO-teoriene, chemtrails osv, selv om jeg vel har skrevet en del om det i denne tråden. Jeg tar NWO som et slags skrekkscenario eller en slags "idealbilde" om du vil på et samfunn eller verdensorden man ikke vil ha, snarere enn at jeg ser på bilderbergere og slikt som en reell trussel. Man har indisier osv, men det er ikke noe jeg ser på som reelt eller søker etter svar på om det finnes noe sånt. Etter min mening trenger man ikke å finne ut om NWO er noe som er reelt eller i ferd med å skje, men mer et eksempel på hva vi ikke vil ha. Når det kommer til 9/11, tror jeg forklaringen ligger midt i mellom den offisielle konspirasjonsteorien, og at det at administrasjonen eller noen i CIA lot det skje. Husk, hadde 9/11 commission report gitt noe som helst svar på hva som egentlig skjedde, og særlig rundt bygning 7 hvor de knapt har noen få sider om beskrevet, så hadde ingen sett etter alternative teorier. Hadde det skjedd gang på gang tidligere at bygninger hadde dettet ned som følge av brann, hadde ingen undret seg. Hadde 2-3 amatør-kaprere som ble beskrevet som "dum, dummere, dummest" kunne gjøre den manøveren de gjorde med fly 1 og 2 og treffe bygningene slik det er beskrevet i det vide og det brede tidligere i tråden, og det hele virket sannsynlig, så hadde ingen stilt spørsmål ved det. Men manøveren som ble tatt av disse som nærmest ble tuppet ut av sin flyskole er ganske utrolig (som beskrevet tidligere i tråden).

Det er sikkert noen som driver med konspirasjonsteorier (som er et belastet ord) på trass og bare er maktskeptisk, mens andre vil prøve å forklare hendelsene. Uansett er det en kjensgjerning at det er funnet sprengstoff, så såpass vet vi. Nanothermite. Niels Harrit og hans team har gitt oss det i allefall. En ting er stål som smeltet, en annen ting er også at området holdt flere hundre grader i mange uker ETTER at det skjedde. Stål har en tendens til å kjøle ned over tid når brennstoffet er oppbrukt, men her holdt det på lenge, og det skyldes muligens nanothermiten som fremdeles virket. Ellers har man free fall speed osv. Dette er ting som 9/11 commission burde forklart fra dag 1, men som de siden har gått med på. Når bygninger faller ned like fort som en stein som følge av brann, med knekkpunkt på midten (som bygning 7), og det aldri har skjedd før (annet ved spreningsarbeider), da burde flere stille seg spørsmålet om hvordan dette i det hele går an. Dette trenger man ikke å være forsker for å undre seg over det. Hadde dette skjedd i Russland, hadde ingen stilt spørsmålet ved lignende teorier. Som beskrevet tidligere i tråden har russiske myndigheter selv sprengt egne boligblokker for å begrunne krig i Tsjetsjenia (false flag operation, som USA også har gjort før, og det er ingen hemmelighet), men siden 9/11 skjedde i USA, skal det en del til å tenke i de samme baner der.

En ting til om sannsynlighet. Da London-bombingen skjedde, så var hele politistyrken og brannvesenet ute på en øvelse, fordi akkurat de tingene som skulle skje skjedde den dagen, skjedde akkurat slik som beskrevet i øvelsen. De var ute på øvelse den dagen fordi en t-banevogn og en buss skulle gå i lufta. Hva er sannsynligheten for at en øvelse og et terrorangrep skjer akkurat slik det er beskrevet i øvelsen på samme tid? Jeg har sett en sannsynlighetsutregning på det en gang, og kan si det er ganske usannsynlig.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (politikk etc)

Post by maelling »

Vekker denne tråden litt til live igjen. Tråden med alt det rare i. En ganske interessant video som oppsummerer det som har med 11. september å gjøre :)



[youtube]1f_hPtS7Lu4[/youtube]
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Den samfunnskritiske tråden (politikk. etc)

Post by maelling »

Her følger et innslag som gikk på Schrödingers Katt den 09.10.09 om 11 september, med prof. Niels Harrit som forklarer om nano thermite og hvordan byggene antageligvis kom ned:

[youtube]zbcVjh7Ke58[/youtube]
[youtube]zsb_Eyf5XRg[/youtube]
[youtube]iHZHGUd82wc[/youtube]

http://14296.vgb.no/2010/05/niels-harri ... gers-katt/

Her er en forelesning over 17 deler om det samme temaet, som utdyper mer:



[youtube]IxMjqskh3ec[/youtube]
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Post Reply