Er norsk kultur truet av muslimer/islam?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Er norsk kultur truet av muslimer ?

Post by Speedy Gonzales »

Hehe, beklager. Var Lordshaft sitt innlegg eg ville quote :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Er norsk kultur truet av muslimer ?

Post by moonlit »

skjønte det :)

forresten:
Bare fem av 343 irakske asylsøkere har fått opphold etter innføring av hurtig saksbehandling.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 030295.ece

jeg tror ikke det er noe vits i å peke på statistikk som peker på innvandrerøkningen i 2007 og så "skylde" på sosialistregjeringen for det. Tallene ville ha vært omtrent de samme uansett om H/Frp fikk makten ved forrige valg.
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Er norsk kultur truet av muslimer ?

Post by Dominator »

Det er jo et paradoks at Steinar Lem sier at han ikke kunne ha kommet med disse uttalelsene hvis han ikke hadde så kort tid igjen å leve? :-k Det er også et paradoks at Utenriksministeren slår fast at innvandringen til Norge ikke er en fare for norsk kultur? Som kjent ble det tidligere slått fast at jorda var flat. Det ble også slått fast at Nordsjøen umulig kunne innholde olje og gass.

I Aftenposten i dag er det en artikkel om Utlendingsnemda som stikk i strid med Regjeringens instrukser praktiserer en liberal asylpolitikk i forhold til div. afrikanske folkeslag, med begrunnelsen fare for kjønnslemlestelse av barn.

Sagt på godt norsk blir vel det noe sånt som "Får jeg ikke opphold i Norge skjærer jeg opp kjønnsorganene til ungene mine".

For øvrig irriterer det meg grensløst at all hel- og halvkriminelle asylsøkere ikke blir kastet ut av landet momentant, ref. de mange narkolangerne langs Akerselva.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Er norsk kultur truet av muslimer ?

Post by maelling »

Steinar Lem har oppdaget det som de fleste andre offentlige personer har oppdaget, og det er at det er farlig å uttale seg negativt om innvandring. Da blir man raskt møtt med ord som "stigmatisering" og "rasisme" (blir veldig ofte brukt på en litt uheldig måte) osv. Et ord for det hele er politisk korrekthet, og Norge er innrettet slik at man ikke kan prate negativt om innvandring med mindre man tilhører FRP. FRP er forbundet med noe ganske radikalt ofte når de omtales, og da er man ekstrem på et eller annet vis som helst skulle sett at de fleste innvandrere ble tuppet ut av landet - angivelig (FRP har derimot et langt mer nyansert syn enn som så). Men, AP har begynt å ta mellomposisjonen nå, men det er nok lenge igjen før man kan lufte tanker som Steinar Lem gjør uten å ligge for døden.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by maelling »

http://www.dagsavisen.no/innenriks/arti ... l#response

Image

Steinar Lem har gått bort. Til tross for at jeg er så rykende uenig at jeg nærmest ville kastet stein etter ham i miljøspørsmålet, er det stort sett det dønn motsatte i de fleste andre spørsmål.

"Det er nedslående at det er noen ting man ikke kan snakke om i den norske offentligheten. Innvandringsdebatten er så tabuisert at man blir stemplet som rasist hvis man ytrer seg kritisk til dagens innvandringspolitikk, sier Lem oppgitt"

" Vi vil få ekstreme endringer når det sekulariserte Norge, som har vært i flertall, blir i mindretall og mennesker med muslimsk bakgrunn i flertall. Det vil skje. Det er et spørsmål om når. Ifølge Statistisk sentralbyrå (SSB) stemmer ikke dette. SSB viser til at mellom 4 og 11 prosent av Norges befolkning vil være muslimer i 2060. Men Lem står på sitt.

– SSBs definisjon er politisk konstruert for å få ned tallet. "

"Jeg mener en hver nasjon har rett til å bevare sin egenart."

Det er en betydelig størrelse som har gått bort.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Maxi
Posts: 32
Joined: 23 May 2009 01:29

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by Maxi »

Synst det er ufordragelig av staten å godta det at innvandrere kommer her uten engang å gidde å lære språket.
Har en som driver å vasker på jobben, han og familien har bodd og jobbet her i Norge i nesten 6 år og verken han eller kona kan norsk. Eg forventer ikkje flytende norsk men ihvertfall nok til å gjøre seg forstått etter å ha bodd her i 6 år.
Eg tenker også på eventuelle barn i dette tilfellet, hvis den voksne delen av familien snakker morsmålet hjemme i huset hvordan i huleste skal barnet lære seg godt nok norsk før det kommer seg på skole da ?





Jeg og familien min flyttet hit fra russland når jeg var fire, begge foreldrene mine kan nå flytende norsk, vi snakker bare russisk hjemme, men jeg snakker allikvell flytende norsk, så du må ikke tenke på at hvis de snakker morsmål hjemme så lærere de seg ikke norsk !
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Er norsk kultur truet av muslimer ?

Post by medic1136 »

moonlit wrote: På kort sikt skal selvfølgelig utenlandske gjerningsmenn straffes og gjerne utvises dersom det er mulig og forbrytelsen er alvorlig nok.
sånn som jeg tolker denne setningen så er det med andre ord en nøye overveielse fra deg om du skal kaste meg ut fra ditt hjem etter at jeg har tatt den 100 lappen på bordet ditt. må si at jeg tenker annerledes. om noen stjeler fra meg uansett årsak skal de ut av mitt hjem og er ikke velkomne tilbake. Dette ligger på respekt for de som har tatt i mot meg.
hvorfor skal det være annerledes for de som er invandrere??? bryter de norsk lov viser de mangel på respekt og utaknemlighet. skjansen for at dette er et engangs tilfelle er liten.
får vi inn nulltolleranse i loven så forstår de fort at om de ikke følger norsk lov så er det ut av landet på første fly. og jeg tenker ikke på feil parkering eller å kjøre litt over fartsgrensa.
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by KinG^KaoZ »

Før var de pakistanere, nå er de muslimer.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by Shortybebeh »

Det virker allerede som om det er flere av dem enn av oss (dette synes jeg nok fordi jeg er mye i Oslo, hvor 25% av befolkningen er innvandrere.) Om 50 år har de tatt over Norge helt, dersom det fortsetter slik som i dag.
Bekymrer meg ja. Jeg ser ikke på meg selv som rasist, men jeg liker ikke tanken på at Norge snart ikke lenger er norskt.
Nordmenn er et fredelig folk, men det kommer ikke til å vare lenge, det vil vannes ut og vi vil underkues.
Rasistisk? Nei, jeg vil vel heller kalle det realistisk... Jeg synes forøvrig at vi slipper alt for mange inn i landet... Når Norges befolkning nærmer seg 50 % innvandrere håper jeg folk innser at dette må stoppes.. Per 01.01 2009 var det 10,6 % innvandrere i Norge. Størst del er polakker, nest største er norsk-pakistanske.

Det eneste problemet med innvandrere er at de lever etter helt andre lover og regler enn det vi gjør, og de nekter å tilpasse seg. Istedet prøver de å tilpasse Norge, antakeligvis for å føle seg mer "hjemme". Og det skjønner jeg jo. Men det er jo lite heldig for oss nordmenn... Religion er farlig, jeg er sikker på at dersom det ikke hadde vært noen religion, eller kun èn, så hadde verden vært et bedre sted! Folk tror på alt for mye rart!
medic1136 wrote: sånn som jeg tolker denne setningen så er det med andre ord en nøye overveielse fra deg om du skal kaste meg ut fra ditt hjem etter at jeg har tatt den 100 lappen på bordet ditt. må si at jeg tenker annerledes. om noen stjeler fra meg uansett årsak skal de ut av mitt hjem og er ikke velkomne tilbake. Dette ligger på respekt for de som har tatt i mot meg.
hvorfor skal det være annerledes for de som er invandrere??? bryter de norsk lov viser de mangel på respekt og utaknemlighet. skjansen for at dette er et engangs tilfelle er liten.
får vi inn nulltolleranse i loven så forstår de fort at om de ikke følger norsk lov så er det ut av landet på første fly. og jeg tenker ikke på feil parkering eller å kjøre litt over fartsgrensa.
Nulltoleranse er eneste løsning.
Det gjelder vel egentlig for alle kriminelle spør du meg.. !
Strengere straffer og nulltoleranse.

Jeg kjenner nå at jeg egentlig ikke bryr meg om hva folk synes om det jeg synes!
Jeg har ikke noe fiendtlig syn på innvandrere eller utlendinger, jeg har et felles fiendtlig syn på alle som ikke kan innrette seg etter våre lover og regler, det gjelder absolutt alle, uavhengig av religion, rase og opprinnelse.

Oppfører man seg er det jo ikke noe problem!
Death Is The Road To Awe.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by jhn »

Det bor 20-30000 nordmenn i Spania.Flestparten av dem kan ikke et kvekk spansk å går i 17 maitog et par gang i uka,går på norsk skole og mest sannsynlig aldrig har snakka med en spanjol. Men det e jo nordmenn så da e det vel ok.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by knetrom »

Nei, det er bare pinlig, jhn.. Men på den andre siden, hvis jeg har forstått det rett, så er det folk som betaler for sitt opphold der, så saken blir ikke helt den samme.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Er norsk kultur truet av muslimer? | Steinar Lem er død

Post by jhn »

Du har nok rett i det men æ vil jo tru at de fleste innvandrere har jobb og betaler skatt og dermed e "samfunnsnyttige"
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by Speedy Gonzales »

Kan virkelig ikkje forstå hvordan dette kan sammenlignes!

De fleste nordmenn som bor i spania er enten pensjonister eller familer som bor der en liten stund og flytter hjem igjen.
Eg vil tro det er svært få (om noen ) som drar ned der for å starte dopvirksomhet eller sitte på gaten å tigge flere hundre tusen i året.

Og norsk oppførsel angående religion er ikkje på langt nær så ekstem som hos muslimene!!
Og på toppen av det hele så flytter ikkje vi til spania fattige som kirkerotter og ber om penger.

Nordmenn er generellt bra mennesker, klart det finnes utskudd akkurat som i naturen!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by jhn »

Æ trur jo at generelt e også muslima brae menneska
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Er norsk kultur truet av muslimer?

Post by Lord Erik »

Hvorvidt innvandring truer Norsk kultur er vanskelig å si. Hva er Norsk kultur? Og hva vil det si at kulturen våres er truet? Personlig tenker jeg at kulturen er litt som språket, i konstant utvikling. Er det en reell trussel mot det Norske språk at flere og flere sier "sjøkken" i stedet for "kjøkken", eller er dette en naturlig utvikling av talemåten som kun poserer som en trussel dersom vi insisterer å tviholde på den gamle måten å uttale ting på?

Norsk kultur i dag er på ingen måte slik som kulturen var når Vikingene levde, ikke en gang slik som den var for 100 år siden. Dette aksepterer vi som naturlig utvikling, og er ikke noe vi savner. På samme måte som vi aksepterer disse forandringene tror jeg ikke at vi om 50 år kommer til å føle oss fremmed i Norge eller at vi har mistet våres kultur. Det eneste ankepunktet jeg har med innvandring er at disse folkene som oftest kommer fra land med sterke religiøse verdier. Mine tanker om religion er mange (og gjerne ikke passende for et forum som tross alt omhandler MC), men kort oppsummert ser jeg helst at det blir mindre religiøsitet i landet/verden. I et relativt sekulært, fritt, og aksepterende land som Norge så bekymrer det meg litt hvilken effekt dette kan ha på våres lovgivning.

Men at vi skal miste våres kultur bekymrer meg svært lite. Om det i det hele tatt går an å bruke ordet "miste" for å beskrive hvordan en kultur utvikler seg, så kommer vi uansett til å "miste" den i den grad våres holdninger forandrer seg med tiden.

PS: Jeg syntes det er litt artig hvordan ordet "innvandrer" hos noen er tilnærmet synonymt med ordet "muslim" eller en person fra et Østlig land, når de fleste innvandrere i Norge kommer fra Polen og Sverige. Er det de ikke-norske vi bekymrer oss for, eller kun dem som bruker artige hodeplagg og generelt skiller seg ut fra Kari og Ola Nordmann? ;-)

(Tar forbehold om skrivefeil og dumme meninger. Har drukket omtrent en hel flaske vin, og er litt på snurra.)
Post Reply