Valg 09!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hvilket parti får din stemme i 2009?

AP
8
14%
Rødt
0
No votes
SV
1
2%
V
3
5%
SP
1
2%
KRF
0
No votes
H
10
18%
FRP
31
55%
Har ikke stemmerett enda
0
No votes
Skal ikke bruke stemmeretten min
2
4%
 
Total votes: 56

Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

Endelig noen som har skjønt det!

Nei, nå mener jeg ikke at alle etniske norske skal bli drept eller sendt tilbake, men at vi skal begrense innvandringen betydelig.

Men skal innrømme at ett folk, ett rike er optimalt.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

=D>

Slå opp etnisk norsk i ordboka..
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

Been there, done that.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

Kriston wrote:Endelig noen som har skjønt det!

Nei, nå mener jeg ikke at alle etniske norske skal bli drept eller sendt tilbake, men at vi skal begrense innvandringen betydelig.

Men skal innrømme at ett folk, ett rike er optimalt.
Ett folk, ett rike optimalt for faen?

Hvem skal gjøre alle drittjobbene som nordmenn er for fine til om vi ikke hadde innvandrere her??

Nei, det er mange dårlige frø som burde kunne lukes ut, ignorante skaprasister blant annet, men sånn fungerer det rett og slett ikke kompis ;)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

Kriston wrote:Been there, done that.
Da vet du at etniske nordmenn er folk som kommer fra norsk avstamning, eller?
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

Ja, kast meg ut av tråden, så er det sikkert ingen som legger merke til meningene dine som ikke har rot i virkeligheten :lol:

Greit, skal trekke meg tilbake jeg.. Men før jeg går kan jeg vel få anbefale deg en bok? Skrevet av en østerriker som delte meningene dine på 40-tallet? Mein Kampf tror jeg den heter :lol:
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Valg 09!

Post by Rimol »

Helt erlig trur jeg ikke at det blir store forandriger om det er FRP, Venstre, KRF eller hvem som blit sittende som statsminister. Det kommer til å bli like mange uoppfylte lovnader om bedre skole, eldreomsorg osv... har det bare vært EN politiker med baller så hadde det kansje skjedd ting, men det finnes desverre ikke.
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Valg 09!

Post by erazar »

For min del klarer jeg ikke å stemme på ett parti som vil åpne for oljeboring i Lofoten nå. Det finnes andre områder som kan utforskes før en trenger å lage bensin av kaldtvannsrev. Venstre sier nei til boring og AP sier at de ikke vil ta standpunkt nå (med andre ord sitte en periode før de kommer med en bestemmelse.) Det viktigste for meg er egentlig at min ene stemme teller mot en frp tomsing \:D/
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by KiM »

Føler det var lite politisk engasjement (forutenom hitler og innvandrere) her :P Når det gjelder "innvandrerspørsmålet" så er Oslo og Bergen ekstremt forskjellig. Er ikke så veldig mange her hos oss. Norsklæreren min på VGS kom til å si at alle som stemte FRP var rasister. Føler ikke at det er så smart å kalle en tredjedel av Norges befolkning for rasister...
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Valg 09!

Post by Lord Erik »

eneRmiK wrote:Føler det var lite politisk engasjement (forutenom hitler og innvandrere) her :P Når det gjelder "innvandrerspørsmålet" så er Oslo og Bergen ekstremt forskjellig. Er ikke så veldig mange her hos oss. Norsklæreren min på VGS kom til å si at alle som stemte FRP var rasister. Føler ikke at det er så smart å kalle en tredjedel av Norges befolkning for rasister...

Haha! Gjorde hun/han det? Hvilke reaksjoner fikk det? In any case var det utrolig uprofesjonelt sagt. Selv om jeg må innrømme at jeg syntes det er litt vel mange som stemmer FRP kun på grunn av innvandringspolitikken, og at jeg personlig ikke syntes den holder vann.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Valg 09!

Post by Speedy Gonzales »

Eg mener det er på tide at FRP får prøve seg.
Eg har ikkje vært videre imponert over hva eg har sett iløpet av mitt "voksne" liv.
Og eg er også sikker på at det er langt flere som kunne tenke seg å stemme FRP men som ikkje gjør det av div grunner.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Valg 09!

Post by Scotty »

Har moderert ut flere usaklige og angripende innlegg. Hold dere til temaet!
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Valg 09!

Post by Rambler »

For meg ser det ut som om hele det politiske norge glir mot venstre. Vil tro jeg kan defineres som konservativ og at jeg hører hjemme i sentrum. Men da jeg tilfeldigvis hørte at NRK reklamerte uhemmet for stoltenberg og boka hans, og fortalte oss vilket verdifullt innslag dette var i valgkampen, tenkte jeg at dette avgjør saken. "Festseansen" ble avsluttet med sang av 2xstoltenberg i beste sendetid. Nesten vulgært prososialistisk av en statsfinnansiert tv-kanal. Jeg kommer antagelig til å stemme taktisk for å trekke tyngdepunktet mest mulig inn fra den sosialistisk venstrefløyen. Og kanskje fortsetter jeg med det helt til frp har fått 45%, eller til sosialistene eventuellt innser at i et demokrati, så må de skattefinasierte institusjonene være politisk nøytrale. I motsatt fall vil vi sakte og sikkert gli inn i sovjetiske tilstander.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Valg 09!

Post by maelling »

Selv er jeg ganske enig der Rambler. Det er en tanke som har slått meg at journaliststanden og store deler av politikerstanden i større eller mindre grad er sosialister, og ellers er den norske, politiske offenligheten trygt forankret på venstresiden i en slags norsk konsensus. FRP får mye oppmerksomhet, men det går sport i å distansere seg fra FRP og de fungerer fint som et slags fiendebilde. FRP er populistisk hører vi, men hva om vi bytter ut populisme med handlekraft og søken etter løsninger? Man kan se på hvordan ting omtales her i landet at vi egentlig tenker veldig likt (når det kommer til de store linjene), og man har en stor oppslutning om "den norske modellen", FN ("Ja, vi elsker FN"), bistand, klimapolitikk (til særdeleshet), en liberal og human innvandringspolitikk, ja til mye skole, barnehager og bra helsevesen m.m. Egentlig virker man enig om 95% i alt som skjer her i landet (og krangler som busta fyker i enkeltaker og noen skarve prosent av statsbudsjettet), og det er mindre og mindre ideologi igjen, i allefall på høyresiden, selv om Erna har kommet seg noe. Man har en slags stilltiende konsensus om at forsvaret helst skal holdes lavt, med unntak av høyre som ymter frempå. Ellers har vi SP og SV som er nei til EU, SP som sier ja til bønder og distriktssatsning. SV og Høyre kuppes om å være skolepartier, der sistnevnte vil rangere og førstnevnte vil sy puter under armene.

Som statsviter synes jeg det norske politiske ordskiftet er et stort gjesp, og at vi er enige om nesten alt. Jeg tror vi trenger fornyelse, og få flere tenkende politikere inn. FRP er det eneste som framstår som et frisk pust som kan snu opp ned på ting, så jeg synes det kunne vært artig å se de i regjeringsposisjon, Insha'Allah. Men, skal jeg gjette, så sitter Stoltenberg som statsminister, med eller uten SV etter valget.
Last edited by maelling on 29 Aug 2009 00:39, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by KiM »

En problemstilling jeg sliter med er om det er bra å privatisere skole og helse. Det er ingen tvil om at mange kan tilby bedre økonomi og tjenester innenfor både private skoler, sykehus og eldrehjem enn det staten kan gi borgerne i dag. Men da sitter vi igjen med problemet. De gode lærerne, legene og sykepleierne går inn i privat sektor der en må betale for å komme seg inn. Er det riktig at et barn som ikke har like gode økonomiske forutsetninger som et annet skal ha en dårligere utdanning enn et barn med rike foreldre? Eller at en syk eldre person får bedre omsorg dersom man har råd til det, mens den som ikke har råd til det må ta til takke med de dårligste forholdene? Vi ser i USA der foreldrene sparer hele livet for å sende ungene sine på college. Sånn mener jeg at vi ikke kan ha det i en velferdsstat.

Hvor er partiet som vil ta i for å øke satsing på skole og helse innenfor det offentlige, samt gi oss bedre veier, en bedre innvandring- og integreringspolitikk og akseptere at det skal være lov å lykkes som privatperson uten å måtte skatte vekk pengene en har jobbet for. Vi betaler moms på alt vi kjøper, det er greit nok, men liker ikke at staten skal ta en tredjedel av lønningen min som jeg på ærlig vis har jobbet for. Forstår at det er vanskelig å kunne gi mer uten å kreve inn mer, men jeg tror nøkkelen ligger i effektivisering av allerede etablerte rutiner, for der er det mye penger å spare. Kutt ned på lobbyvirksomhet og ikke la lommeboken gå tom halvveis i prosessen med å forbedre noe fordi det er så mange papirflyttere som skal ha lønn for den jobben de gjør.
ingen KiM, ingen kos
Post Reply