Valg 09!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hvilket parti får din stemme i 2009?

AP
8
14%
Rødt
0
No votes
SV
1
2%
V
3
5%
SP
1
2%
KRF
0
No votes
H
10
18%
FRP
31
55%
Har ikke stemmerett enda
0
No votes
Skal ikke bruke stemmeretten min
2
4%
 
Total votes: 56

User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Valg 09!

Post by KiM »

Vi må nesten ha en liten valgtråd.

Hvilket parti skal dere stemme på og hvorfor!?

Personlig er jeg usikker, men jeg har alltid holdt meg på den borgerlige siden. Det ser ut som om min stemme kommer til å gå til enten Høyre eller FRP i år. Er redd for at FRP skal kjøre landet "på ræven", så er veldig usikker på de. Ellers er det uten tvil de to partiene som støtter mine hjertesaker: vei, skole, skatter og avgifter og politivesenet. Miljøspørsmålet klarer jeg ikke ta stilling til. Tror nok jeg må "ofre" miljøet for resten av sakene som jeg setter høyest nå i 2009.

Vil gjerne høre andres meninger. Det som er viktig er at dere bruker stemmeretten deres, ikke bli sittende hjemme i sofaen.
ingen KiM, ingen kos
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

Frp! Noe må gjøres med all den forbaska innvandringen. Er jo søren meg flere utlendinger enn norske i Oslo nå. Og det er hovedstaden i NORGE.
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by Kawa »

Enig med at Norge begynner å bli et internasjonalt samlingsted, og det bør bli strengere. Men FRP sin utlendingspolitikk er helt fucka!
De sier at samtlige utlendinger skal sendes ut av landet.. Der blir jeg uenig! Det bør prioriteres slik at de som faktisk ØNSKER å være i Norge (dvs. de som jobber lovlig, prøver å intigrere seg, og skjønner at landet vårt ikkje er en slagmark) bør få bli. Prioriter heller å send vekk de andre som bare er her for å lage faenskap!
Let the good times roll.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Valg 09!

Post by inunf »

Nå har jeg tatt partitestene til dagbladet, vg og aftenposten, og alle tre sier at jeg skal stemme frp. Tror nok at jeg heller stemmer høyre, for frp har jeg ikke troa på som parti. Meget mulig at det er partiet for folk flest, men folk flest har ikke peiling på hva som er bra for dem. Bare synd at det er bortkastet å stemme høyre, for Erna er rett og slett for tjukk til å bli statsminister. Kanskje jeg bare skal stemme blankt? Tapt har vi uansett.


Nå er det kanskje noen som mener at jeg burde sette meg litt bedre inn i saker og ting enn å ta noen partitester på nettet, men jeg gidder faktisk ikke bruke mer energi på bli klok på politikk. Det tragiske med dette, og selve problemet til demokratiet, er at min stemme teller like mye som stemmen til en som har satt seg ned og analysert nøye hvilket parti som kommer til å tjene Norge best i fremtiden.

Tenk på alle de dumme, forskrudde folkene du kjenner (åh, kom igjen, jeg vet du kjenner/vet om noen som ikke er helt gode) . Deres stemme teller akkurat like mye som din egen. Hva kan egentlig mannen i gata om politikk? Ingen verdens ting! Så hvorfor skal han ha noe å si? Du spør ikke frisøren din om hvilken olje du skal fylle på sykkelen, eller han i kassa på Rema om hvilken bunnsmørning du skal bruke på båten din eller naboen din som er sivilingeniør om hvorfor du har så vondt i kneet ditt. Alle har sine fagfelt, men det er svært få som har "å styre landet" som fagfelt.

Ok, så hvem skal stemme da? Og hvem skal styre? Det er langt i fra alle politikerene i dag som har en skikkelig utdannelse innenfor det feltet de jobber. Ikke vet jeg, men det må da finnes et bedre alternativ?
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Valg 09!

Post by Lølle »

Jeg tok Aftenpostens valgomat to ganger;
Første gangen valgte jeg "hverken eller" på alle spørsmål og at det enkelte tema var uviktig for meg.
Andre gangen valgte jeg også "hverken eller", men at alle sakene var veldig viktig for meg.
I begge tilfeller ble Senterpartiet nærmest for mine standpunkt ... ingen, men sterke meninger ga match med 29% av partiprogrammet..
Image
Image
Image
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

for Erna er rett og slett for tjukk til å bli statsminister. Kanskje jeg bare skal stemme blankt? Tapt har vi uansett.
Hehe, har ikke ledd så godt på lenge! :lol:
Faren min kommenterer det hver gang hun dukker opp på tv´en.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Valg 09!

Post by Onsløv »

Du kan jo bare stryke Erna... (om du har nok blekk i kulepennen)

Anihow. Trenger penger til MC, FRP har sagt at de skal heve vrakpanten til 22.000 kr... så det blir nok dem i år ;-)
På de forskjellige testene jeg har tatt, så har jeg havnet på FRP, SV, V, KrF ... så kanskje eg får helgradere?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

Erna kan rett og slett ikke bli statsminister. Tenk på alle de stakkars menneskene som ikke har widescreen TV. Hvordan skal de klare å få med seg diverse intervjuer?
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

*sukk*

FRP havner i regjering med Høyre, og Høyre har sagt at de økonomisk ikke kan stille seg bak politikken til FRP, som skal øse ut penger til absolutt alt. Da sitter vi igjen med..

Tomme løfter. \:D/

Kommer til å stemme Venstre i år, mest for å sympatisere med modern som er veldig engasjert. Har selv gjennomført Venstrekurs trinn 1 og 2. Innføring i debatt, taleteknikk og andre lurerier :roll: Men Venstre er nok ikke partiet for meg.

Nå kom jeg forresten på at jeg må forhåndsstemme før jeg drar på sjøen :-k
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by KiM »

Mye usaklig informasjon her. Om Erna er tjukk eller ikke har nå vel ingenting å si for hennes muligheter til å bli statsminister. Erna Solberg har utdanning innenfor både økonomi og rettsvitenskap, samt at hun er en person som er rolig og flink til å snakke for seg. På den borgerlige siden er det ingen tvil om at hun er den beste statsministerkandidaten. Siv Jensen er for brautende til å kunne ha en slik stilling. På den andre siden er Jens Stoltenberg en ekstremt god økonom, men han har mistet gløden han hadde før han ble statsminister.

Alternative regjeringer på den borgerlige siden er det som bekymrer litt. Hvem skal eventuelt Høyre samarbeide med? Blir det FRP og KRF, eller KRF og Venstre? Jeg tror ikke KRF og Venstre er store nok til at en slik regjeringen får nok mandater på Stortinget. Ettersom Venstre ikke vil gå i regjering med FRP ser det ut som om at det blir en koallisjonsregjering med FRP, Høyre (og KRF). Men hvem skal bli statsminister!? Litt dårlig av den borgerlige regjeringen å gå inn i et valg uten å klarlegge dette. På en annen side har jeg fått mer enn nok av Kristin Halvorsen, så tar sjansen på et blått flertall.

Blir et veldig spennende valg, er veldig åpent om hvem som vinner. At enkelte her ikke bryr seg om å stemme eller å finne ut hva partiene står for får falle for egen kappe. Jeg vil nok tro at min "dumme venn" er smartere enn meg dersom han vet hva han skal stemme, og hvorfor, enn meg selv dersom jeg gir f... Ikke noe vondt ment, men man kan ikke klage på myndighetene dersom man ikke engang deltar for å gjøre det bedre. For det er viktig at alle bruker stemmeretten og leser litt om partiprogrammene til de aktuelle partinene, det tar ikke mange minuttene å skumlese de. Men for all del, folk må få gjøre som de vil.
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Valg 09!

Post by Lord Erik »

Blir Venstre på meg. Liberalsosialistisk, enn så vanskelig en kombinasjon det er.

FRP er også liberale og har en del gode enkeltsaker, men jeg syntes de er alt for populasjonistisk. En del av utspillene deres virker også rett og slett tankeløse. Jeg syntes ikke Norge er så gale som de vil ha det til, og jeg stiller meg skeptisk til alle som lover gull og grønne skoger i form av skatteletter samtidig som de hevder at de skal bruke mer penger på... alt. Som Sponheim sa, "jeg åpner ikke en avis, hører ikke en debatt, uten at en Frp'er har brukt tre-fire milliarder". Men når det er sagt så stemmer jeg ikke Venstre på grunn av Sponheim, men på grunn av partiets politiske standpunkter.

Norge topper listene over verdens beste land å bo i, år etter år. Jeg ser derfor ingen grunn til at vi skal trenge en politisk revolusjon i form av FRP for å hjelpe oss ut av dette "helvete" (sett fra FRPs synspunkt) vi bor i. [-(
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Valg 09!

Post by Lord Erik »

inunf wrote:Tenk på alle de dumme, forskrudde folkene du kjenner (åh, kom igjen, jeg vet du kjenner/vet om noen som ikke er helt gode) . Deres stemme teller akkurat like mye som din egen. Hva kan egentlig mannen i gata om politikk? Ingen verdens ting! Så hvorfor skal han ha noe å si? Du spør ikke frisøren din om hvilken olje du skal fylle på sykkelen, eller han i kassa på Rema om hvilken bunnsmørning du skal bruke på båten din eller naboen din som er sivilingeniør om hvorfor du har så vondt i kneet ditt. Alle har sine fagfelt, men det er svært få som har "å styre landet" som fagfelt.
Det er vel derfor demokrati omtales som den beste og verste styreformen som finnes. Et diktatur (hvor jeg hadde makten) hadde selvsagt vært bedre på den måten. ;-)
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by Kawa »

eneRmiK wrote:.. man kan ikke klage på myndighetene dersom man ikke engang deltar for å gjøre det bedre.
Helt enig med deg der.. Man kan ikke bare gå å klage på at "alt suger", og når man får sjansen til å bestemme hvem som skal lede landet og hvordan, så driter man i det!
Bruk stemmen:)

Men går egentlig ikke an å velge parti bare basert på hva de har sagt no de siste ukene.. Er ofte slik at de som er best å lyge, er de som vinner..
En ting er hva de sier, men en heelt annen ting er om de virkelig gjør det.. Blir vel derfor litt "lettere" å stemme når jeg blir litt eldre og ser etterhvert om det blir jobbet med det de lover.. 8)
Let the good times roll.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Valg 09!

Post by Kriston »

Lord Erik wrote:Blir Venstre på meg. Liberalsosialistisk, enn så vanskelig en kombinasjon det er.

FRP er også liberale og har en del gode enkeltsaker, men jeg syntes de er alt for populasjonistisk. En del av utspillene deres virker også rett og slett tankeløse. Jeg syntes ikke Norge er så gale som de vil ha det til, og jeg stiller meg skeptisk til alle som lover gull og grønne skoger i form av skatteletter samtidig som de hevder at de skal bruke mer penger på... alt. Som Sponheim sa, "jeg åpner ikke en avis, hører ikke en debatt, uten at en Frp'er har brukt tre-fire milliarder". Men når det er sagt så stemmer jeg ikke Venstre på grunn av Sponheim, men på grunn av partiets politiske standpunkter.

Norge topper listene over verdens beste land å bo i, år etter år. Jeg ser derfor ingen grunn til at vi skal trenge en politisk revolusjon i form av FRP for å hjelpe oss ut av dette "helvete" (sett fra FRPs synspunkt) vi bor i. [-(
All innvandringen gjør det til et helvete på mange måter. Vet ikke hvordan det er i Bergen, men her i Oslo blir det bare verre og verre.

Gikk i klasse med en Somaler i 2 år på ungdomsskolen. Han sørget for mye tapt undervisning og lagde mye bråk før de endelig skjønte at han ikke kunne fortsette der.
I en alder av 16 har han klart å samle mange prikker på rullebladet, og nå ble han nettopp satt inn i fengsel for å ha knivstukket og drept en tilfeldig fyr som han skulle rane i byen.

Barneskolen ved siden av ungdomsskolen skal muligens legges ned pga. at det er 99% innvandrere, noe som har ført til at hele skolen har blitt et stort oppholdssted for bråkmakere og fremtidige fengselsfugler.

Er helt skremmende hvor langt vi er villig til å la det gå. Norge blir ikke Norge om størsteparten av populasjonen kommer fra andre land.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Valg 09!

Post by ErlingSG »

Kriston wrote:
Lord Erik wrote:Blir Venstre på meg. Liberalsosialistisk, enn så vanskelig en kombinasjon det er.

FRP er også liberale og har en del gode enkeltsaker, men jeg syntes de er alt for populasjonistisk. En del av utspillene deres virker også rett og slett tankeløse. Jeg syntes ikke Norge er så gale som de vil ha det til, og jeg stiller meg skeptisk til alle som lover gull og grønne skoger i form av skatteletter samtidig som de hevder at de skal bruke mer penger på... alt. Som Sponheim sa, "jeg åpner ikke en avis, hører ikke en debatt, uten at en Frp'er har brukt tre-fire milliarder". Men når det er sagt så stemmer jeg ikke Venstre på grunn av Sponheim, men på grunn av partiets politiske standpunkter.

Norge topper listene over verdens beste land å bo i, år etter år. Jeg ser derfor ingen grunn til at vi skal trenge en politisk revolusjon i form av FRP for å hjelpe oss ut av dette "helvete" (sett fra FRPs synspunkt) vi bor i. [-(
All innvandringen gjør det til et helvete på mange måter. Vet ikke hvordan det er i Bergen, men her i Oslo blir det bare verre og verre.

Gikk i klasse med en Somaler i 2 år på ungdomsskolen. Han sørget for mye tapt undervisning og lagde mye bråk før de endelig skjønte at han ikke kunne fortsette der.
I en alder av 16 har han klart å samle mange prikker på rullebladet, og nå ble han nettopp satt inn i fengsel for å ha knivstukket og drept en tilfeldig fyr som han skulle rane i byen.

Barneskolen ved siden av ungdomsskolen skal muligens legges ned pga. at det er 99% innvandrere, noe som har ført til at hele skolen har blitt et stort oppholdssted for bråkmakere og fremtidige fengselsfugler.

Er helt skremmende hvor langt vi er villig til å la det gå. Norge blir ikke Norge om størsteparten av populasjonen kommer fra andre land.
ENIG! La oss kutte alle over en kam! \:D/

Ett folk! Ett rike!


:lol: Rednecks :lol:
Post Reply