Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Post by _Adler_ »

Hei.

Jeg mekker og oppbevarer scooteren og sannsynligvis den kommende mcen i et rom med sementgulv i låven. Ikke noe særlig tett m.a.o. Ca. 10 kvadrat. Ca. 2.10 m under taket En del fukt, da fuktigheten presses opp via. gulvet. Tenker da på mulighetene til å avfukte det hele. FInnes det noen bra metoder? Elektroniske avfuktere finnes jo, noen spesiell jeg burde gå for? FInnes det effektive avfuktere som ikke er elektriske?!
Helst ikke så dyre, ser de fleste elektroniske går for ca. 2000-3000 kr, temmelig mye, noen for 1500 kr, men er vel forsåvidt en engangsinvestering.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Post by KiM »

Den beste avfukteren på markedet er Woods DS28, men den koster nok gjerne 3 høvdinger.

Det finnes sånne engangsgreier ala sånne poser som ofte ligger i nyinnkjøpte varer (sånne kuler), men tror ikke de duger så bra.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Post by _Adler_ »

Gjort litt mer research, og funnet ut at jeg egentlig burde hatt en rotoravfukter (adsorpsjonsavfukter), men de er ekstremt dyre, de jeg har sett på kosta rett under 20k kr.... Kondensavfuktere krever gjerne oppvarmede rom, noe som ikke er tilfellet her.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Post by Northman »

Hva med å sette doningen i stua? ;-)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Avfuktere / avfuktningsmetoder?!

Post by _Adler_ »

Hadde jeg hatt eget hus, så ja, men skal brukes om vinteren også, altså
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply