I dag har jeg tegnet abonnement på briller hos Brilleland.
16.000 spenn for tre briller. Et par solbriller fra Oakley av typen Holbrook, et par billige lesebriller for hjemmebruk og ett par svindyre Oakley briller med de beste progressive glassene.
Tenkte først og bare betale hele gildet der og da, men jeg tok også synstest for ett år siden og synet har blitt gradvis dårligere, så et abonnement vil nok lønne seg for meg til å begunne med. vertfall frem til synet har stabilisert seg litt.
Dessuten har jeg for vane og sette meg på disse brillene og det er jo ikke helt økonomisk forsvarlig med slike priser. Dessuten følger det gratis synstester med i abonnementet noe jeg uansett trenger fra tid til annen og en forsikring som dekker uhell etc. Jeg kan også bytte briller en gang i året uten konstnad.
Nå skal det sies at hvis synet mitt hadde vært stabilt så hadde jeg nok bare kasjet ut alt, men for en gangs skyld så mener jeg et såkalt abonnement kan lønne seg for min del. Vertfall på kort sikt og nå i starten da alt skal tilpasses og justeres etc.
Så får vi se da om folkene rundt meg kommer til å kjenne meg igjen som "brilleape". Noe som var et slang vi ofte brukte om folk med briller når jeg var på barneskolealder