Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

haakeik wrote: 17 Feb 2026 19:54 GS’n er nesten 40 kilo lettere enn Guzzie’n.
IMG_2596.jpeg
Velkommen til livets lyse side, @haakeik Meget fornuftig, men ja... kansje ikke det mest spennede valget :D Spørs hvordan man definerer "spenning".
Nå kan du konsentrere deg om å kjøre, og ikke tenke så mye på hvordan du skal få transportert sykkelen til nærmeste oransjeverksted :plystre

Velkommen vestover på HPR i mai :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Lazyboy
MC: BMW R 1300 gsa 2026

Post by Lazyboy »

Kjøp ny GSA og bestillt sidvesker / top boks fra Apduro .
Kant1
Onkel

Post by Kant1 »

Lazyboy wrote: 23 Feb 2026 17:36 Kjøp ny GSA og bestillt sidvesker / top boks fra Apduro .
Grattis 😍 hviken utgave har du bestilt?
Lazyboy
MC: BMW R 1300 gsa 2026

Post by Lazyboy »

Takker :D Ble sort med sorte eikefelger👍
Kant1
Onkel

Post by Kant1 »

Ikke i dag, men på fredag....
Enduristan vesker (kjøpte 2) til å ha oppå sideboksene på GSAen. Vanntette, og med en grei pris på 1700 pr stk.

Og så hadde MC-Utstyr et bra tilbud på Sena S60 dobbelsett, til 6200,-
Nå er jo jeg en fan av Cardo, men denne Sena'en har mulighet til å snakke via en app på mobilen de kaller "Wave", over ubegrenset avstand.
Det blir greit på guiding, når "Moen og meg" kjører først og sist i rekka, og ofte mister hverandre på Cardo Edge intercom'

Så neste nå, blir ettpar nye hjelmer å montere disse i 😊
20260228_222115.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
kvase

Post by kvase »

Kjøpte dette på mc messa 350 kr. ingen storhandel nei men mye bra å se og flere kjente fjes var det der
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Bjerknez
MC: Triumph Rocket III GT

Post by Bjerknez »

I dag har jeg tegnet abonnement på briller hos Brilleland.

16.000 spenn for tre briller. Et par solbriller fra Oakley av typen Holbrook, et par billige lesebriller for hjemmebruk og ett par svindyre Oakley briller med de beste progressive glassene.

Tenkte først og bare betale hele gildet der og da, men jeg tok også synstest for ett år siden og synet har blitt gradvis dårligere, så et abonnement vil nok lønne seg for meg til å begunne med. vertfall frem til synet har stabilisert seg litt.

Dessuten har jeg for vane og sette meg på disse brillene og det er jo ikke helt økonomisk forsvarlig med slike priser. Dessuten følger det gratis synstester med i abonnementet noe jeg uansett trenger fra tid til annen og en forsikring som dekker uhell etc. Jeg kan også bytte briller en gang i året uten konstnad.

Nå skal det sies at hvis synet mitt hadde vært stabilt så hadde jeg nok bare kasjet ut alt, men for en gangs skyld så mener jeg et såkalt abonnement kan lønne seg for min del. Vertfall på kort sikt og nå i starten da alt skal tilpasses og justeres etc.

Så får vi se da om folkene rundt meg kommer til å kjenne meg igjen som "brilleape". Noe som var et slang vi ofte brukte om folk med briller når jeg var på barneskolealder :)
increasing
MC: R1250GSA / ST1100AX

Post by increasing »

Bjerknez wrote: 03 Mar 2026 06:07 I dag har jeg tegnet abonnement på briller hos Brilleland.

16.000 spenn for tre briller. Et par solbriller fra Oakley av typen Holbrook, et par billige lesebriller for hjemmebruk og ett par svindyre Oakley briller med de beste progressive glassene.

Tenkte først og bare betale hele gildet der og da, men jeg tok også synstest for ett år siden og synet har blitt gradvis dårligere, så et abonnement vil nok lønne seg for meg til å begunne med. vertfall frem til synet har stabilisert seg litt.

Dessuten har jeg for vane og sette meg på disse brillene og det er jo ikke helt økonomisk forsvarlig med slike priser. Dessuten følger det gratis synstester med i abonnementet noe jeg uansett trenger fra tid til annen og en forsikring som dekker uhell etc. Jeg kan også bytte briller en gang i året uten konstnad.

Nå skal det sies at hvis synet mitt hadde vært stabilt så hadde jeg nok bare kasjet ut alt, men for en gangs skyld så mener jeg et såkalt abonnement kan lønne seg for min del. Vertfall på kort sikt og nå i starten da alt skal tilpasses og justeres etc.

Så får vi se da om folkene rundt meg kommer til å kjenne meg igjen som "brilleape". Noe som var et slang vi ofte brukte om folk med briller når jeg var på barneskolealder :)
Har aldri vurdert brilleabonnement, har fargeskiftende progressive briller som fungerer veldig bra til alt, har ikke behov for tre - fire par briller liggende. Men, jeg har 1 par eldre briller liggende i reserve som vil fungere i en periode hvis uhellet er ute. Her tenker jeg kan brilleabonnement virkelig være gunstig uavhengig av hva du trenger, endrer ikke synet til alle seg over tid?

Ved bruk av abonnement, uttak av nye brilleglass, synstest osv forlenges automatisk avtalen med 24 mnd. Tok en titt på min brillebutikk Synsam uten å få noe konkret men nettsøk gir noen tall og info.
Totalprisen for et brilleabonnement over to år i Norge ligger typisk mellom ca. 5 000 kr og 15 000+ kr, avhengig av hvilken optikerkjede du velger, hvilke glass du trenger (enstyrke vs. progressive), og hvilken ramme du velger.

Her er en oversikt basert på vanlige abonnementsløsninger (per 2026):
Laveste prissjikt (Enstyrke/billige innfatninger): Fra ca. 150–250 kr per måned, som tilsvarer 3 600 – 6 000 kr over 24 måneder.
Mellomsjikt/Progressive: Ofte fra 300–500 kr per måned, som tilsvarer 7 200 – 12 000 kr over 24 måneder.
Høyere prissjikt (Merkevarer/avanserte glass): Kan fort koste over 600–800 kr per måned, som gir en total på 14 400 – 19 200+ kr over 2 år.

Hva er inkludert?
Abonnementene (som Synsam Lifestyle, Brilleland "Alt Inkludert", Interoptik) inkluderer vanligvis:
En eller flere briller (inkludert solbriller med styrke).
Synsundersøkelse årlig.
Bytte av glass/innfatning ved endret synsstyrke (typisk etter en viss periode).
Trygghetsforsikring.

Lønnsomhet?
Et abonnement er ofte dyrere enn å kjøpe briller kontant hvis du har stabilt syn og tar godt vare på brillene. Det er mest lønnsomt hvis du har et syn som endrer seg ofte, eller hvis du har barn som ødelegger briller (mange tilbyr egne barneabonnement).

Merk: Prisene varierer mye, og det anbefales å sjekke hva den totale avtalen dekker før inngåelse.
increasing :thumleft "Sovende rev fanger ingen høner - …"
Post Reply