Hadde en Sierra 2.0, det var en sorgløs bil mtp registerhavari. Ingen ventiler som rakk ned i stemplene selv om reima sleit.mekkern wrote: 30 Apr 2026 19:35 tradisjonelt har jo ford fått et litt ufortjent dårlig rykte.
De som kjøpte mæsjedes og hadde bilen på verksted titt og ofte fordi bilen var dyr og måtte taes vare på, er en annen liga enn en ford som ikke var så dyr og ble kjørt til den nærmest stoppet før den fikk så mye som en skvett olje eller et par bremseklosser.
Klart biler som "går for lut og kaldt vann" vil over tid ha mer prob enn de med tett service.
Fordene har jo også tradisjnelt vært såpass enkle å serve at de fleste sleggemekanikerene har greid å få slått delene på plass på et vis-hvilket ikke er kvalitetsøkende.
Har hatt masse ford gjennom 40 år og skjelden hatt noe problem.
Kjørte til det skjedde, parkerte i veisiden og dro opp og hentet ny reim pluss litt verktøy. En time og to med amatørmekk, så kunne man kjøre hjem igjen.