Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Bjerknez
MC: Triumph Rocket III GT

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

increasing wrote: 11 Mar 2026 12:01 Min dyreste lærdom på briller nå i ettertid er valget av brilleinfatning, mitt valg nummer 1 av de jeg har hatt er brilleinfatning uten ramme rundt glassene på grunn av bedre lufting og mindre problem med dogg.
Det med briller er jo en slags mote. Du skal gå med disse brillene midt i trynet resten av livet og da vil jeg ha noen briller som jeg synes selv at jeg kler mest mulig. Dette er så klart en smakssak, men disse brillene blir jo en slags identitet.

Briller uten ramme synes jeg ser litt bjarne" ut på de fleste. Men som du sier kan det godt være at slike briller har en fordel vedrørende dogg. Jeg tror ikke dogg kommer til å bli et problem for min del uansett, men det kan selvsagt tenkes jeg tar feil. Derfor er det greit og starte med et brilleabonnement tror jeg så jeg får prøvd og feilet litt. :)
ashland
U-Svingen
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20

Post by ashland »

Våren er rett rundt hjørnet og hva passer bedre enn å forberede seg for neste vinter 🤐 Ikke kjøpt i dag, men kom i posten. Øyo klyvslegge gjorde virkelig susen i vedstabbelen 😁

IMG_4306.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Kom plutselig varsel fra posten om pakke, denne gang til fører og ikke MC.

Klim Dakar, Dual-Sport pants.
20260320_141556.jpg
Har vurdert denne og lignende alternativ siden jeg var på tur til Italia i fjor, endte til slutt med denne fordi den har 3 ting som jeg manglet på MX buksen jeg kjørte med da. 1. lufting, 2. lommer (store) og 3. den går utenpå Alpinestars MX støvlene mine, ikke ned i. At den er dual-sport og ikke direkte MX hjelper også på, den er litt mer solid og fleksibel med tanke på bruk, den kan brukes mer enn bare på spesifikke grusturer som gjerne blir med MX bukse. Den har ingen beskyttelse, men mulighet for å sette inn Klim sine egne, evt bruker jeg bare MX beskyttelse som jeg fester på meg og ikke buksen. Og som en liten "bonus", den koster ikke en halv månedslønn som mye annet fra Klim :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kant1
Onkel
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Post by Kant1 »

Fikk tlf fra Ride Bergen i dag....
Og det var beskjeden jeg ikke har gått og venta på i noen mnd nå... 450 GS'en jeg har bestillt, kan ikke leveres på denne siden av juni, men iløpet av juni kan jeg få levert en rød en.

Helt og komplett uaktuelt, så vi blei enige om å kansellere bestillingen :roll:

Rett på Finn.no, fant en annen passende sykkel, som dog er mer "voksen" i størrelse og utseende.
Klarte å overtale selgeren til å kansellere visning senere på dagen, så jeg kjøpte den usett, uten å prute. (Synes prisen var helt ok, km.stand og utstyrsnivå tatt i betraktning)
Er knapt innkjørt med sine 8646 km
Så nå må jeg østover med henger snart. Igjen :plystre

Hva slags sykkel?
En BMW selvsagt. F750GS "med alt" som du fikk i 2019. Nye dekk ila denne vinteren, nytt batteri, bagasjeløsning (BMW vario kasser, som aldri skal brukes sålenge sykkelen bor her på denne adressen) og stor tankveske fulgte også med.

Eieren var en hyggelig voksen mann (voksnere enn meg, som nok har brukt mer tid på "puss og stell" enn på kjøring.

Hva skal jeg med en slik sykkel.... vel, det er en "investering" :thumleft
unnamed (28).jpg
Så nå bestilles det lavere sal, boyler til Givi sidekofferter, og et sett med dekk som passer til mer humpete underlag, samt korte hendler, lyktebeskytter, og bredere fothvilere 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"

Post by Bikeridr »

Gratulerer :thumleft
JRO
MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300

Post by JRO »

Kant1 wrote: 24 Mar 2026 22:55 Fikk tlf fra Ride Bergen i dag....
Og det var beskjeden jeg ikke har gått og venta på i noen mnd nå... 450 GS'en jeg har bestillt, kan ikke leveres på denne siden av juni, men iløpet av juni kan jeg få levert en rød en.

Rett på Finn.no, fant en annen passende sykkel, som dog er mer "voksen" i størrelse og utseende.
Klarte å overtale selgeren til å kansellere visning senere på dagen, så jeg kjøpte den usett, uten å prute. (Synes prisen var helt ok, km.stand og utstyrsnivå tatt i betraktning)

Hva slags sykkel?
En BMW selvsagt. F750GS "med alt" som du fikk i 2019. Nye dekk ila denne vinteren, nytt batteri, bagasjeløsning (BMW vario kasser, som aldri skal brukes sålenge sykkelen bor her på denne adressen) og stor tankveske fulgte også med.

Eieren var en hyggelig voksen mann (voksnere enn meg, som nok har brukt mer tid på "puss og stell" enn på kjøring.

unnamed (28).jpg

Så nå bestilles det lavere sal, boyler til Givi sidekofferter, og et sett med dekk som passer til mer humpete underlag, samt korte hendler, lyktebeskytter, og bredere fothvilere 8)
Ja det er utrolig hva kjærlighet gjør med en mann. Og som alltid @Kant1 så har du overnattings muligheter på Østlandet hvis du trenger det. :D :thumleft \:D/
Bjerknez

Post by Bjerknez »

I dag har jeg kjøpt meg fri fra statens klamme hånd ved å betale restskatten på 6.000 kroner.
Palma
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.

Post by Palma »

Kant1 wrote: 24 Mar 2026 22:55 Fikk tlf fra Ride Bergen i dag....

Hva slags sykkel?

unnamed (28).jpg

Jeg så den 450'n da jeg var innom MCO i går, en fin sykkel. Og tror det er rimelig stort sug i markedet etter de der. Men en 750GS er og en BMW. Det der blir nok bra lell
Grattis med fin hoj \:D/
kvase

Post by kvase »

Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
JRO
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300

Post by JRO »

Bjerknez wrote: 25 Mar 2026 15:00 I dag har jeg kjøpt meg fri fra statens klamme hånd ved å betale restskatten på 6.000 kroner.
Jeg må planlegge for en rest skatt på 476k. håper jeg overlever det. :)
Bjerknez

Post by Bjerknez »

Hehe, med såpass mye restskatt fegner jeg med den ikke kom som en gedigen overraskelse. :)
JRO
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300

Post by JRO »

Bjerknez wrote: 26 Mar 2026 01:09 Hehe, med såpass mye restskatt fegner jeg med den ikke kom som en gedigen overraskelse. :)
Nei riktig det, har solgt noen aksjer som har hatt en kraftig verdiøkning og den verdiøkningen skattes med 37,8 %. Så pengene har stått på en høyrente konto siden jeg solgte aksjene og til jeg skal betale restskatten 31. mai 2026. :thumleft
JLafton

Post by JLafton »

I dag ble det bestilt ny hjelm🤩
Spiritofwinter
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt

Post by Spiritofwinter »

Jentungen har vokst enda mer enn forventet siste året, så kjøredressen jeg kjøpte i fjor er blitt ganske knapp.

Da er det godt det finnes noen som rydder i skap og skuffer og legger ut på finn.no så jeg kan kjøpe pent brukt utstyr :)

I en og samme annonse så ble det en pakke med goretex kjøredress, ryggskinne, MC-støvler og hansker, ingenting å si på prisen heller :D
kvase

Post by kvase »

Da ble det en plen lufter billig å grei
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
Post Reply