Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

inunf wrote: Nå i ettertid setter jeg mye mer pris på de bildene jeg tok enn alle timene med film.
Dette er en erfaring jeg selv også har gjort meg, etter ganske mange timer med film. Veldig mange turer som oppleves som flott gjenspeiler seg som utrolig kjedelig på film. Da må man begynne med fler kamera eller endre plassering på de du har hele tiden. Slik at man kan klippe inn og redigere fram følelser. Dette er ekstremt tidkrevende.

Plutselig sitter man der med x antall 100 timer med kjøring. X antall kamera, fester, fjernstyringer, droner og lurer på hva faen er det man holder på med :lol: :lol: :lol:

Også skal man jo ha skikkelig lyd på disse klippene sine.

Nei takke seg til foto.... Filming blir alt for tidkrevende for min smak. Men all ære til de som driver med det :love
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Elolz »

LordShaft wrote: Plutselig sitter man der med x antall 100 timer med kjøring. X antall kamera, fester, fjernstyringer, droner og lurer på hva faen er det man holder på med :lol: :lol: :lol:
Også skal man jo ha skikkelig lyd på disse klippene sine.
Er så enig :lol: Jeg kjøpte Contour Roam3 en sesong + Zoom H1 mic. Det varte vel 2 små filmsnutter før jeg solgte alt :lol: Jeg har ihvertfall ikke tålmodighet til å sitte å synce lyd og redigere noe grei video. Det krever mye arbeid for å få til en stilig video, og en trenger definitivt flere kameraer. Og selv da er jeg ikke sikker på om jeg hadde giddet å sitte å se på den igjen. :-k Nei bilder er mye greiere :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

ojda wrote: Men jeg skal innrømme at å kjøre langtur med folk som har "blomster i hjelmen" får det til å "krype" ganske intenst i ryggen min :evil:

At jeg har en tendens til å definere områder/land som kjedelige, og behandler de som transitt-strekker for å ha mere tid i de områdene som interesserer meg mer blir jo noe annet 8)
Man bør jo forflytte seg litt "effektivt" fra sted til sted og ikke bare sose... og at det er morro å gasse litt på fine strekker/svinger/pass er vel de fleste enige i."suge inn inntrykkene" fra de optiske karamellene er også en viktig sak når en tar en stopp eller 2.

Men jeg syntes det har dannet seg et bilde at man bør(må) kjøre "som faen", skrape i alle svinger og ha MINST 2-3 bøter fra en slik tur hvis ikke så er en ei "pingle" som ikke har kjørt "riktig" på en alpetur...

#" Vi rakk 8 pass men så strakk ikke tiden til og vi måtte ta et marathon strekk hjem.... men neste gang skal vi ha tid til en lunch på turen..."# :smt110

Så for meg så destilleres det ned til det å ha "god nok" tid til faktisk å oppleve litt utenom "race-seeing".
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Må nesten spørre: Er det ett intrykk som har kommet utav skrivingen her på forumet?
I såfall er jeg dypt uenig [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Neida -ikke spesielt her.(og satt litt på spissen -for ordens skyld)
men sånn litt generelt på forumer/nettet..

OG i samfunnet generelt når det gjelder fritid..
Vi skal jo være trendy og effektive må vite... 8)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Akkurat nå er jeg kommet til svigers i Måløy. Men om ca 20 min skal jeg på ølsmaking med en som er utdannet øl kelner [CLINKING BEER MUGS]
Har tro på at det kan bli en fin kveld [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Spiritofwinter wrote:Akkurat nå er jeg kommet til svigers i Måløy. Men om ca 20 min skal jeg på ølsmaking med en som er utdannet øl kelner [CLINKING BEER MUGS]
Har tro på at det kan bli en fin kveld [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Det kan vel tippe begge veier? Enten blir det suksess, ellers så risikerer du et jævlig mas :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Kan melde om mye god øl, god mat og hyggelige folk, å passelig full [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Spiritofwinter wrote:Kan melde om mye god øl, god mat og hyggelige folk, å passelig full
Hvordan er formen i dag da :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Lett skallebank, men våken å "klar" for dagen, bare håpe på at ungene ikke skriker for høyt i dag [WHITE SMILING FACE]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Fikk spørsmålet ifra mobilen min vil du oppdatere til ios 10.2 ja okei da, den har mast om dette i 4 dager nå ca...

Så jada kjørte igang og etterpå står det ditt sim-kort er låst vil du låse opp joda det har jeg lyst til, hva var nå den koden igjen da.... nei fuuuuuuccckkk fikk jo nytt sim-kort her om dagen med nye pin og puk koder som ligger på jobben.....

Sattan i helvetet nå meg kjøre inn til jobben for å hente de fuckings papirene...

Skjønner ikke hvordan folk klarte seg uten mobilene i gamle dager [emoji23]er jo helt avhegig særlig idag siden jeg skal på fylla og må få tak i transport hjem[emoji3]

Hva gjorde folk i gamle dager tro spurte bartenderen om og låne hustelefonen for å ringe etter en taxi ?

Prøvde jo forresten og finne puk kodene og pin ved å logge inn på telenor sine mine-sider, det fine der er at de sender deg en mld med kode på sånn at man kan logge inn på kontoen sin , veeeeldig smart når jeg ikke får låst opp sim-kortet [emoji23]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Spiritofwinter wrote:Lett skallebank, men våken å "klar" for dagen, bare håpe på at ungene ikke skriker for høyt i dag [WHITE SMILING FACE]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

VI SKAL STELLE PENT MED DEG vi!!!!!! :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Får med meg en episode av insider som tar for seg det og være dørvakt i oslo, spennende opplegg og fyfaen og mange slitsomme folk [emoji1]

Går på tvnorge max nuhhh


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

freddy123 wrote:Får med meg en episode av insider som tar for seg det og være dørvakt i oslo, spennende opplegg og fyfaen og mange slitsomme folk [emoji1]

Går på tvnorge max nuhhh


Sent from my iPad using Tapatalk
Der får man et lite inntrykk over hvor forbanna kål i hodet mange blir av å drikke litt jabbsaft. De har jaggu meg en utakknemelig jobb de som står i døra (ofte) selv om noen liker det, syns det er kult eller trenger det for å booste egoet sitt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

LordShaft wrote:
freddy123 wrote:Får med meg en episode av insider som tar for seg det og være dørvakt i oslo, spennende opplegg og fyfaen og mange slitsomme folk [emoji1]

Går på tvnorge max nuhhh


Sent from my iPad using Tapatalk
Der får man et lite inntrykk over hvor forbanna kål i hodet mange blir av å drikke litt jabbsaft. De har jaggu meg en utakknemelig jobb de som står i døra (ofte)
selv om noen liker det, syns det er kult eller trenger det for å booste egoet sitt
:?

Syns det der er litt ute konteksten med å være i en slik jobb har nå jobbet helt frem til nylig med tilsvarende og andre sikkerhets jobber i en meget utsatt bransje- folk med som er selvsentrerte og har en jeg er kul holdning er som regel ikke velkommen i slike jobber rundt forbi- sånne har bransjen jobbet veldig bevist på og få bort - ja -
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply