Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Ikke helt enig med deg her, etter å ha studert hvordan motorsyklisten ga mye gass for å stikke av påny :?
Hadde han kjørt skade på segselv eller andre under flukten ville nok ordlyden i avisen vært litt annerledes.
Å som politiet påpeker, det var han som forandret kurs inn i politibilen under flukt-akselerasjon [-X
Men det er skremmende hvor annerledes det andre filmklippet framstilte situasjonen :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Ja, ser bildet forandret seg litt ut av fordel for han motorsyklisten.

Ellers så venter jeg på at privatsjåføren skal komne med sko og jakke og hente meg. Brokk er trykket på plass og så blir det operasjon på nyåret.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Så da erivertfall jula reddet :thumleft
Noen strenge restreksjoner da :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

ojda wrote: 18 Dec 2020 16:50 Så da erivertfall jula reddet :thumleft
Noen strenge restreksjoner da :-k
Får ikke gå mye og får ikke løfte mer enn 1/2kg, så ølglasset og whiskykalenderen er akkurat innafor :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Ja bare du husker å få noen andre til å snu ribba så burde jula være i havn :thumleft
God bedring :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Bikeridr wrote: 18 Dec 2020 16:47 Ja, ser bildet forandret seg litt ut av fordel for han motorsyklisten.

Ellers så venter jeg på at privatsjåføren skal komne med sko og jakke og hente meg. Brokk er trykket på plass og så blir det operasjon på nyåret.
Men selv om tullingen gav gass så endrer ikke det faktum at de vrenger mot ham hardt og brutalt for å fremprovosere en kollisjon.
så kan man diskutere om det var nødvendig eller ikke.. det bryr ikke meg nevneverdig, men de i den bilen har en historikk for å fremprovosere kappkjøring-de følger til turtallsperra slår inn på høygear..tror det var 258kmh de kom frem til i retten i følge den dømte i etterkant.. :-k
Her er et av eksemplene selv om de ikke fullt beskriver hendelsen:
https://drm24.no/nyheter/mc-forer-la-ko ... 8-20102012

Men å la seg provosere til kappkjøring med ukjente biler/mc er jo ikke SÅ smart da... [-X
User avatar
Borg
Posts: 1686
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

@Bikeridr Slik jeg har fått forklart brokk (og så far min etter operasjon) er dette en grei sak. Ren rutine :D
Men en plage frem til det gjøres noe med det, så jo før jo heller.
Kjedelig er det uansett. God bedring!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Takk for det. Ja, det blir nok litt peking og kreving fremover, ja :)
Uansett, håper nå innmaten min holder seg noenlunde på plass frem til operasjonen. Må innrømme at jeg aldri tidligere har hatt så vondt. Jeg responderte ikke på morfin engang.. :shock:
Nuvel, ribbens og håndleddsbrudd er ikke i nærheten mhp smerte. Jeg snakker av erfaring; 4 knekte ribben, hvorav to på slalomski og to på en "skogstur" med ThunderAce'n jeg hadde. To ganger har jeg knekt håndledd, en gang da en motor jeg skulle sveive igang slo tilbake og andre gang under nevnte skogstur.

Mekkern: Ja, det finnes nok cowboys også i norsk politi, så man kan nok diskutere fremgangsmetoden nå og da. Jeg velger å holde meg nøytral i denne aktuelle saken og så er jeg enig med politiet da de kjørte ned de væpna ranerne på moped tidligere.

Borg: Jepp, har fått erfare det nå ;-) Vet at operasjonen er rutine og de setter inn et "nett" som skal holde tingene på plass.
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

mekkern wrote: 18 Dec 2020 17:09
Bikeridr wrote: 18 Dec 2020 16:47 Ja, ser bildet forandret seg litt ut av fordel for han motorsyklisten.

Ellers så venter jeg på at privatsjåføren skal komne med sko og jakke og hente meg. Brokk er trykket på plass og så blir det operasjon på nyåret.
Men selv om tullingen gav gass så endrer ikke det faktum at de vrenger mot ham hardt og brutalt for å fremprovosere en kollisjon.
så kan man diskutere om det var nødvendig eller ikke.. det bryr ikke meg nevneverdig, men de i den bilen har en historikk for å fremprovosere kappkjøring-de følger til turtallsperra slår inn på høygear..tror det var 258kmh de kom frem til i retten i følge den dømte i etterkant.. :-k
Her er et av eksemplene selv om de ikke fullt beskriver hendelsen:
https://drm24.no/nyheter/mc-forer-la-ko ... 8-20102012

Men å la seg provosere til kappkjøring med ukjente biler/mc er jo ikke SÅ smart da... [-X
Jeg kjenner ikke saken utover hva jeg har lest.

Men dersom fyren driver med heftig grisekjøring synes jeg at det er tilgivelig at de prøver å stoppe han. Sykkelen stod omtrent i ro og akselererte 2-3 meter før den ble stoppet. Personlig anser jeg at da er en blokkering 'innafor'.

Videre er jo tankegangen om at blålys fra politiet er en stående invitasjon til kappkjøring. Det viser jo at vedkommende er rimelig skrudd i hodet.

Koker ned til lite sympati og forståelse i favør av siktede fra undertegnede. :D
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

sympati med tullingen har jeg ikke nei selv om han ble skadd.... men ville bare vise at de har flere "i grenseland" episoder de som "tok" ham.

-slik som fremprovosert 200++ med han andre i drammen24,det var ikke med blålys heller før etterpå da de ikke greide å ta ham igjen...men som sagt -det er ikke alt som kommer frem i pressen heller.. :)

JEG kommer nok aldri i den sitasjonen at jeg skal gjøre slike "stunt". [-(
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Hardere linje..er vel forskjell på politifolk også...
og om de har skiltnummer på doningen de forfølger kan man vel eier påberope seg at det har vært en annen fører også ?

:-k 8)
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

mekkern wrote: 18 Dec 2020 18:15 sympati med tullingen har jeg ikke nei selv om han ble skadd.... men ville bare vise at de har flere "i grenseland" episoder de som "tok" ham.

-slik som fremprovosert 200++ med han andre i drammen24,det var ikke med blålys heller før etterpå da de ikke greide å ta ham igjen...men som sagt -det er ikke alt som kommer frem i pressen heller.. :)

JEG kommer nok aldri i den sitasjonen at jeg skal gjøre slike "stunt". [-(
Så lenge politiet ikke benytter blålys er de vel pålagt å følge trafikkreglene som alle andre?

Om de har kjørt etter et annet kjøretøy i 200 gjør vel polititjenestemennene en straffbar handling på lik linje med alle andre trafikanter?
Om de feier i vei uten å bruke blålys og ikke blir straffet for det kjenns det uryddig ut...
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2643
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Ikke att jeg er noen mester i lovgivning, men ingen er vel fullstendig unntatt trafikkreglene samt det å ferdes aktsom i trafikken. Uansett om det er ett sivil eller uniformert kjøretøy under utrykning :-k
Det er det helt sikkert andre som kan bedre...

@Bikeridr godt legene fikk delene på plass :thumleft så får du ha riktig god bedring! Trøsten er dette er en ren rutine operasjon, ifølge en onkel av meg
fun is not a straight line
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

ashland wrote: 18 Dec 2020 20:57 @Bikeridr godt legene fikk delene på plass :thumleft så får du ha riktig god bedring! Trøsten er dette er en ren rutine operasjon, ifølge en onkel av meg
Ja, ifølge broren til fruen også, så er det plankekjøring. Satser på de holder hva de lovte meg og jeg blir tatt inn rett over nyttår.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

knutk wrote: 18 Dec 2020 20:38

Så lenge politiet ikke benytter blålys er de vel pålagt å følge trafikkreglene som alle andre?

Om de har kjørt etter et annet kjøretøy i 200 gjør vel polititjenestemennene en straffbar handling på lik linje med alle andre trafikanter?
Om de feier i vei uten å bruke blålys og ikke blir straffet for det kjenns det uryddig ut...
https://www.google.no/amp/s/www.dagbla ... 937352/amp
https://www.tv2.no/a/4021169

Og de er heller ikke pålagt å benytte blålys eller sirener før de skal stoppe deg. Unntak for bruk av håndholdt tlf har de faktisk også. I tillegg til andre avvik fra lovverket.
De fysiske lover blir visst opphevet når du får tjenestebevis og utrykningskurs. :-k

Jaja. Utførelse av tjeneste er jo basert på tillit. Men ikke alle har min tillit selv om de fleste gjør en god jobb med mye dritt.
Post Reply