Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1905
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Borg wrote: 09 May 2026 10:56 Da venter jeg bare på en turkamerat så er helga igang :)
IMG_8592.jpeg
Dagstur? Ser ikke ut som du har pakket for noen helgetur, selv om jeg vet det har blitt diskutert tidligere :)
User avatar
Borg
Posts: 1940
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

Spiritofwinter wrote: 09 May 2026 13:52
Borg wrote: 09 May 2026 10:56 Da venter jeg bare på en turkamerat så er helga igang :)
IMG_8592.jpeg
Dagstur? Ser ikke ut som du har pakket for noen helgetur, selv om jeg vet det har blitt diskutert tidligere :)
Ble en lørdag til søndagstur.
Ikke beste værmeldinga i dag men regnet startet rett i det vi nådde hytta vi hadde fått lånt på Rauland.
IMG_8594.jpeg
IMG_8598.jpeg
IMG_8595.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Borg
Posts: 1940
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

I natt var det noen som hadde pyntet syklene.
IMG_8599.jpeg
Men nå er sola oppe så de tiner vel snart😎
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

Mai er lunefull når det gjelder vær, ikke bare i Rauland og oppover i dalstroka der.
I går lørdag hadde vi en fin solfyllt dag med kurs, i dag regnet det og var nede i +4 grader, heller surt. Veiene var mye suppe..
Messenger_creation_015B7638-AA21-4991-ADC7-DFBF2E196881.jpeg
51306929-676e-4696-a004-1dd80b89fbbb.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1905
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Rydde, støvsuge og vaske etter dekkomlegging på Norden tidligere i uken :)
20260514_134826.jpg
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen :)
20260514_125817.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Palma
Posts: 4903
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

Spiritofwinter wrote: 14 May 2026 14:09
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen :)
20260514_125817.jpg
Hvilken type er det du kjøpte?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1905
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Palma wrote: 14 May 2026 20:39
Spiritofwinter wrote: 14 May 2026 14:09
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen :)
20260514_125817.jpg
Hvilken type er det du kjøpte?
Kjøpte Kärcher FC4-4 og noen ekstra sett ruller. Fruen var litt skeptisk i starten, men synes nå dette er et av de bedre kjøpene til huset etter at både kjøkken og garasje er mer rene enn før :)
User avatar
Jompa
Posts: 444
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Jompa »

Kveldspils på hyttetrappa
20260521_203342.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3350
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Nyter litt kvalitetslektyre i kulørt presse.
Snapchat-1333618999.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3350
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2024 Trophy Edition

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Nyter litt kvalitetslektyre i kulørt presse.
Snapchat-1333618999.jpg
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
JRO
Posts: 1481
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

Kant1 wrote: 21 May 2026 21:57 Nyter litt kvalitetslektyre i kulørt presse.
Snapchat-1333618999.jpg
Sitter å leser artikkelen, moro å ha vært med på dette i en tidlig utgave. :)
Brigg
Posts: 80
Joined: 11 Aug 2023 21:49
MC: 1985 Yamaha XVZ 12 Venture Royale
Location: Trondheim

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Brigg »

Sitter hjemme og prøver å få varmen i skrotten igjen etter en skikkelig rundtur i dag. Pga det vanlige drittværet i Trøndelag bestemte jeg meg for å legge turen over Røros og nedover Østerdalen. Sjekket værradaren og siktet meg inn på en åpning mellom regnværene og kom meg til Røros uten alt for mye regn. Fra Røros og sørover var det stort sett tørt.

For å komme til Røros fra Trondheim tar man Fv 30 fra Støren. Jeg har kjørt denne veien mange ganger mellom Støren og Tynset, men aldri videre nedover Rendalen og til Koppang hvor Fv 30 møter Rv 3. Så dagen prosjekt ble å kjøre hele Fv 30. Deretter ble det Rv3 nordover fra Koppang til Alvdal og Fv 29 gjennom Folldal til Hjerkinn. Så da fikk jeg tikket av denne veien også.

Her fra en stopp på rasteplassen akkurat på kommunegrensen mellom Folldal og Dovre.
IMG_5568.jpeg
Mye skyer på himmelen. Nede i Østerdalen var det lettere og temperatur oppe i 18 grader. Nedover Drivdalen og forbi Oppdal var det bare 6-7 grader, så jeg ble bra nedkjølt før jeg kom meg hjem.

Det ble 63 mil til sammen. Greit å kjøre en slik dag i blandt for å sjekke at utstyret funker, og at gubben også klarer å henge med.

Som en kuriositet så sto denne parkert ved bensinstasjonen på Berkåk
IMG_5571.jpeg
Denne er nærmest identisk med mopeden jeg kjørte rund på for drøye 40 år siden. Hyggelig gjensyn, jeg tror ikke det er mange av disse som er kjørbare etter alle disse årene.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale

Trondheim
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2826
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Drikker frokost, varm Rett-i-koppen trengs på en kjølig morgen 😊

IMG_4660.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 5166
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

ashland wrote: 25 May 2026 10:32 Drikker frokost, varm Rett-i-koppen trengs på en kjølig morgen 😊


IMG_4660.jpeg
Eller som vi sa i Røde Kors Hjelpekorps; "Rett-i-Koppen, Rett-i-Kroppen, Rett-på-dass".. .🙃
Bjerknez
Posts: 1127
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Ingen for øyeblikket...
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Akkurat nå sitter jeg å leker meg med min nye iPad Pro og iPhone 17 Pro Max mens jeg hører på musikk via Spotify med den nye lydplanken (JBL 1300 MK2).
Post Reply