Dagstur? Ser ikke ut som du har pakket for noen helgetur, selv om jeg vet det har blitt diskutert tidligere
Hva gjør du akkurat nå?
- Spiritofwinter
- Posts: 1905
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Ble en lørdag til søndagstur.Spiritofwinter wrote: 09 May 2026 13:52Dagstur? Ser ikke ut som du har pakket for noen helgetur, selv om jeg vet det har blitt diskutert tidligere![]()
Ikke beste værmeldinga i dag men regnet startet rett i det vi nådde hytta vi hadde fått lånt på Rauland.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Hva gjør du akkurat nå?
I natt var det noen som hadde pyntet syklene.
Men nå er sola oppe så de tiner vel snart
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Palma
- Posts: 4903
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Mai er lunefull når det gjelder vær, ikke bare i Rauland og oppover i dalstroka der.
I går lørdag hadde vi en fin solfyllt dag med kurs, i dag regnet det og var nede i +4 grader, heller surt. Veiene var mye suppe..
I går lørdag hadde vi en fin solfyllt dag med kurs, i dag regnet det og var nede i +4 grader, heller surt. Veiene var mye suppe..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Spiritofwinter
- Posts: 1905
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Rydde, støvsuge og vaske etter dekkomlegging på Norden tidligere i uken
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Palma
- Posts: 4903
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. Solgt 2026
Yamaha XT 600E 2000 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Hvilken type er det du kjøpte?Spiritofwinter wrote: 14 May 2026 14:09
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen![]()
20260514_125817.jpg
- Spiritofwinter
- Posts: 1905
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Kjøpte Kärcher FC4-4 og noen ekstra sett ruller. Fruen var litt skeptisk i starten, men synes nå dette er et av de bedre kjøpene til huset etter at både kjøkken og garasje er mer rene enn førPalma wrote: 14 May 2026 20:39Hvilken type er det du kjøpte?Spiritofwinter wrote: 14 May 2026 14:09
Kjøpte Kärcher gulvvasker i løpet av vinteren, den fungerer like fint på gulvet i stuen og kjøkkenet som ute i garasjekjelleren og garasjen![]()
20260514_125817.jpg
- Jompa
- Posts: 444
- Joined: 18 Nov 2015 22:15
- MC: Kawasaki GPz 1100, 83
Harley Davidson Electra Glide, 2006
Triumph Sprint GT 1050, 2011
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Kveldspils på hyttetrappa
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Nyter litt kvalitetslektyre i kulørt presse.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Nyter litt kvalitetslektyre i kulørt presse.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- JRO
- Posts: 1481
- Joined: 07 Oct 2015 05:00
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Sitter å leser artikkelen, moro å ha vært med på dette i en tidlig utgave.
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Sitter hjemme og prøver å få varmen i skrotten igjen etter en skikkelig rundtur i dag. Pga det vanlige drittværet i Trøndelag bestemte jeg meg for å legge turen over Røros og nedover Østerdalen. Sjekket værradaren og siktet meg inn på en åpning mellom regnværene og kom meg til Røros uten alt for mye regn. Fra Røros og sørover var det stort sett tørt.
For å komme til Røros fra Trondheim tar man Fv 30 fra Støren. Jeg har kjørt denne veien mange ganger mellom Støren og Tynset, men aldri videre nedover Rendalen og til Koppang hvor Fv 30 møter Rv 3. Så dagen prosjekt ble å kjøre hele Fv 30. Deretter ble det Rv3 nordover fra Koppang til Alvdal og Fv 29 gjennom Folldal til Hjerkinn. Så da fikk jeg tikket av denne veien også.
Her fra en stopp på rasteplassen akkurat på kommunegrensen mellom Folldal og Dovre. Mye skyer på himmelen. Nede i Østerdalen var det lettere og temperatur oppe i 18 grader. Nedover Drivdalen og forbi Oppdal var det bare 6-7 grader, så jeg ble bra nedkjølt før jeg kom meg hjem.
Det ble 63 mil til sammen. Greit å kjøre en slik dag i blandt for å sjekke at utstyret funker, og at gubben også klarer å henge med.
Som en kuriositet så sto denne parkert ved bensinstasjonen på Berkåk Denne er nærmest identisk med mopeden jeg kjørte rund på for drøye 40 år siden. Hyggelig gjensyn, jeg tror ikke det er mange av disse som er kjørbare etter alle disse årene.
For å komme til Røros fra Trondheim tar man Fv 30 fra Støren. Jeg har kjørt denne veien mange ganger mellom Støren og Tynset, men aldri videre nedover Rendalen og til Koppang hvor Fv 30 møter Rv 3. Så dagen prosjekt ble å kjøre hele Fv 30. Deretter ble det Rv3 nordover fra Koppang til Alvdal og Fv 29 gjennom Folldal til Hjerkinn. Så da fikk jeg tikket av denne veien også.
Her fra en stopp på rasteplassen akkurat på kommunegrensen mellom Folldal og Dovre. Mye skyer på himmelen. Nede i Østerdalen var det lettere og temperatur oppe i 18 grader. Nedover Drivdalen og forbi Oppdal var det bare 6-7 grader, så jeg ble bra nedkjølt før jeg kom meg hjem.
Det ble 63 mil til sammen. Greit å kjøre en slik dag i blandt for å sjekke at utstyret funker, og at gubben også klarer å henge med.
Som en kuriositet så sto denne parkert ved bensinstasjonen på Berkåk Denne er nærmest identisk med mopeden jeg kjørte rund på for drøye 40 år siden. Hyggelig gjensyn, jeg tror ikke det er mange av disse som er kjørbare etter alle disse årene.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
1985 Yamaha XVZ 1200 Venture Royale
Trondheim
Trondheim
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2826
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Drikker frokost, varm Rett-i-koppen trengs på en kjølig morgen 
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
fun is not a straight line
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 5166
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Eller som vi sa i Røde Kors Hjelpekorps; "Rett-i-Koppen, Rett-i-Kroppen, Rett-på-dass".. .ashland wrote: 25 May 2026 10:32 Drikker frokost, varm Rett-i-koppen trengs på en kjølig morgen
IMG_4660.jpeg
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Akkurat nå sitter jeg å leker meg med min nye iPad Pro og iPhone 17 Pro Max mens jeg hører på musikk via Spotify med den nye lydplanken (JBL 1300 MK2).