Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Ser du lever farlig :evil: med høyy primus :shock:


:lol:


God tur ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

LordShaft wrote:Godt med alt som er gjort [emoji1319] bruker du mye fuel eller kjører du gass?
Den der går mest på bensin. Skal jeg bruke gass bruker jeg den lille biltema brenneren.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

KliffArne wrote:
Tosk wrote:
LordShaft wrote:Ikkje noko kjem gratis veit eig
Det er klart! Skulle bare ønske jeg ikke tidligere dreit meg ut så hardt at det tar flere år å fikse! Får se om jeg klarer å ikke gå ut døra med mindre det er helt nødvendig..
Du kommer deg nok ovenpå igjen, virker som du har tatt tak :thumleft

Du skriver at du tidligere dreit deg ut, og det er det helt sikkert flere som har. Var litt inne på dette i "Hva har du kjøpt idag-tråden", samt i en "Låne til MC-tråd", er fort gjort å drite seg ut når man tror at alt vokser til himmels.

Jess. Var snakk om billån + dårlig valg av bil som ødela økonomien min :P har blitt kvitt bilen, sitter fortsatt igjen med noe lån der(dog er resterende privat og mye billigere :P) .. Er på vei mot at det løses, men det går ikke fort. Har en plan for å få fortgang i det, men det spørs om jeg klarer det.
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Akkurat nå sitter jeg og gjør meg klar til en liten tur innover i retning hovedstaden. Nærmere sagt til Tyrigrava med Bimmern! 8)

Kjører fra Fredrikstad kl. 16:00, og er vel på Grava en drøy time senere tenker jeg ;-)
User avatar
mekkern
Posts: 5121
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Venter på å slutte for dagen så jeg kan reise hjem med 2 hjuling, og få fikset ferdig en "kundesykkel" så den kan hentes i morgen...

Mulig jeg rekker en tur med klubben i ikveld også...
eller en tur til "kaoset" på Tyrigrava....regner med det blir stinn brakke....
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

Dukket opp noen oppdrag hjemme, så blir ikke noe Tyrigrava på meg allikevel.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by HeleneFS »

Hva skjer på tyrigrava?

Jeg kunne gå tidlig fra jobb i dag pga legetime, så akkurat nå har jeg det ganske OK! Det er fortsatt to uker til sommertiden begynner og jeg kan endelig nyte 7 timers arbeidsdag! Det blir passe greit kjenner jeg nå!
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Tyrigrava stappes av alt for mange mc-folk som vil vise seg frem hver onsdag!
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Siden det er mange folk her inne som er betydelig smartere enn meg, så spør jeg om råd her :P (Økonomi)

Jeg har et privat lån som jeg betaler 3000 i mnd på. Står igjen 38000 der nå. I tillegg har jeg noen mastercard som jeg prøver å betale ut sakte, men sikkert.
Spørsmålet er: Når jeg får feriepenga har jeg jo egentlig nok penger utenom faste utgiftene til å betale ut det private lånet(da gjenstår det vel 32000), men da må jeg leve på mastercard resten av den måneden. Hva er best? Frigjøre 3000 i mnd, men øke mastercard-gjelda midlertidig før jeg kan betale 3000 ekstra på det i mnd, eller betale store deler av mastercard-gjelda og stå igjen med det private lånet? Rentemessig er det kanskje lønnsomt å betale til mastercardet, mens månedlig budsjett-messig vil det jo frigjøre mer enn dobbelt så mye penger å betale ut det private. De pengene som frigjøres skal forsåvidt brukes til å betale ned den andre gjelda, men om jeg har 3000 ekstra som ikke *må* betales noe sted står jeg jo tryggere ift. uforutsette ting, selv om det kanskje koster noe mer totalt sett mtp. renter.

Edit: Jeg skal prøve å rydde litt opp i teksten og forklare bedre.
User avatar
mekkern
Posts: 5121
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Personlig liker jeg ikke å ha privat lån....så selv med rentespørsmålet er det deilig å ikke skylde "personer" penger...
Hvis du kan frigjøre 3000 kr i mnd kan du jo spare en tusenlapp og betale 2000 ekstra på mastern.. da har du litt i bakhånda og betaler samtidig raskere ned på kortet... :-k

ville vel sagt vinn-vinn.

Men det er hva jeg ville gjort hvis jeg var i den situasjonen.

sikkert andre lurere løsninger.....
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

mekkern wrote:Personlig liker jeg ikke å ha privat lån....så selv med rentespørsmålet er det deilig å ikke skylde "personer" penger...
Hvis du kan frigjøre 3000 kr i mnd kan du jo spare en tusenlapp og betale 2000 ekstra på mastern.. da har du litt i bakhånda og betaler samtidig raskere ned på kortet... :-k

ville vel sagt vinn-vinn.

Men det er hva jeg ville gjort hvis jeg var i den situasjonen.

sikkert andre lurere løsninger.....
Jeg satt nettopp og prøvde å se på utfallet ift. når jeg blir ferdig med begge deler på de forskjellige alternativene. Ser ut til at om jeg velger å betale ned mastercardet vil det ta ca. 2 måneder lenger enn om jeg betaler det private først.

Nå innså jeg at jeg får feriepenger neste år også, så uansett alternativ blir det ferdig senest da, men minst gjeld står igjen om jeg betaler ut det private først. Ellers er jeg enig med deg i at jeg ikke er noe glad i private lån, så jeg vil bli ferdig med det. Dog vil jeg nok droppe å spare den tusenlappen, og heller måtte bruke mastercardet om det dukker opp noe uforutsett. Totalt sett vil det jo ikke utgjøre noen forskjell annet enn at jeg sparer litt renter på mastercardet. Tror jeg fant svaret selv, med mindre noen har noe sjukt glupt å komme med!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Mitt eneste og kanskje det beste tipset du får her: Møt opp i banken og si hvordan det er og hva de anbefaler, de vet nok bedre enn noen her inne, de hjelper folk i samme situasjon daglig..

Ellers, akkurat NÅ legger jeg om dekk

Image
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Trondgv wrote:Mitt eneste og kanskje det beste tipset du får her: Møt opp i banken og si hvordan det er og hva de anbefaler, de vet nok bedre enn noen her inne, de hjelper folk i samme situasjon daglig..
Banken vil antageligvis ha kunder, og anbefaler meg å betale ut det private lånet og mastercardet med et nytt lån fra dem, som på ingen måte er gunstig :P
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Tosk wrote:
Trondgv wrote:Mitt eneste og kanskje det beste tipset du får her: Møt opp i banken og si hvordan det er og hva de anbefaler, de vet nok bedre enn noen her inne, de hjelper folk i samme situasjon daglig..
Banken vil antageligvis ha kunder, og anbefaler meg å betale ut det private lånet og mastercardet med et nytt lån fra dem, som på ingen måte er gunstig :P
Vis det er det du tror så får du ikke noe hjelp her i fra i alle fall, lykke til, håper det ordner seg så du kommer deg på sykkelen igjen. [emoji106]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Trondgv wrote:
Tosk wrote:
Trondgv wrote:Mitt eneste og kanskje det beste tipset du får her: Møt opp i banken og si hvordan det er og hva de anbefaler, de vet nok bedre enn noen her inne, de hjelper folk i samme situasjon daglig..
Banken vil antageligvis ha kunder, og anbefaler meg å betale ut det private lånet og mastercardet med et nytt lån fra dem, som på ingen måte er gunstig :P
Vis det er det du tror så får du ikke noe hjelp her i fra i alle fall, lykke til, håper det ordner seg så du kommer deg på sykkelen igjen. [emoji106]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Poenget er vel at jeg ikke ser poenget i å blande inn banken i det :P Ikke at jeg noen gang kommer til å gå i en bank og spørre om hjelp. Kunne jeg gjort det på online chat, så, men å møte folk i sånne sammenhenger unngår jeg så godt det går.
Post Reply