Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ChristerL »

Har nettopp skrudd av bakhjulet på sykkelen for første gang, så jeg har lært noe nytt i dag! Skal få på nytt dekk på felgen i morgen, så da er det bare å krysse fingrene for at jeg får hjulet på igjen òg... :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Bytter dekk igjen. [FACE WITH TEARS OF JOY] er vel tredje gang på et par uker. Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

JK95 wrote:
Elolz wrote:
Toven wrote:Kjørt ut til Valle, så nå sitter jeg i solveggen og nyter en stratos og polerer en boks cola 8)
Sånn, retta det for deg 8)
:lol
hahah :smt003 :smt003
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

ChristerL wrote:Har nettopp skrudd av bakhjulet på sykkelen for første gang, så jeg har lært noe nytt i dag! Skal få på nytt dekk på felgen i morgen, så da er det bare å krysse fingrene for at jeg får hjulet på igjen òg... :thumleft
Husk momentnøkkel :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Akkurat nå sitter jeg å ser på Fjorden cowboy ... det er jo bare trasig. [-( De er på tur til Grønland med en båt som heter Hovda, tidligere Randi Marie.
En ting er jo sjømannskapet de "profesjonelle" viser, det er jo trasig nok, men det verste er, synes jeg, hvordan de ødelegger den fine båten. Den kom hit til Honningsvåg som ny på 70-tallet, og ble vel solgt for 10 15 år siden? Den var alltid blant de mest innbringende båtene ... seinot var deres spesialitet. Der var de vel nærmest uslåelig.
Og båten så alltid ut som et smykkeskrin
Den var eid av familien til en god kollega og kompis, som jo startet arbeidslivet som tenåring ombord i den båten ... han syntes nok også det var ganske trasige greier å se hjertebarnet bli rasert av et gjeng tullinger
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

jhn wrote:Akkurat nå sitter jeg å ser på Fjorden cowboy ... det er jo bare trasig. [-( De er på tur til Grønland med en båt som heter Hovda, tidligere Randi Marie.
En ting er jo sjømannskapet de "profesjonelle" viser, det er jo trasig nok, men det verste er, synes jeg, hvordan de ødelegger den fine båten. Den kom hit til Honningsvåg som ny på 70-tallet, og ble vel solgt for 10 15 år siden? Den var alltid blant de mest innbringende båtene ... seinot var deres spesialitet. Der var de vel nærmest uslåelig.
Og båten så alltid ut som et smykkeskrin
Den var eid av familien til en god kollega og kompis, som jo startet arbeidslivet som tenåring ombord i den båten ... han syntes nok også det var ganske trasige greier å se hjertebarnet bli rasert av et gjeng tullinger
Ja, eller for oss hakket mindre elitister: Gøy!
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Tosk wrote:
jhn wrote:Akkurat nå sitter jeg å ser på Fjorden cowboy ... det er jo bare trasig. [-( De er på tur til Grønland med en båt som heter Hovda, tidligere Randi Marie.
En ting er jo sjømannskapet de "profesjonelle" viser, det er jo trasig nok, men det verste er, synes jeg, hvordan de ødelegger den fine båten. Den kom hit til Honningsvåg som ny på 70-tallet, og ble vel solgt for 10 15 år siden? Den var alltid blant de mest innbringende båtene ... seinot var deres spesialitet. Der var de vel nærmest uslåelig.
Og båten så alltid ut som et smykkeskrin
Den var eid av familien til en god kollega og kompis, som jo startet arbeidslivet som tenåring ombord i den båten ... han syntes nok også det var ganske trasige greier å se hjertebarnet bli rasert av et gjeng tullinger
Ja, eller for oss hakket mindre elitister: Gøy!
Mindre elitister enn?
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Banner.... #denfølelsen..... lissom
Når man finner seg en fin grusvei med utsikt... stopper opp på en rasteplass, rigger fram kokeutstyr og Real mat.
Kun for å finne ut at gassbrenner'n ligger hjemme :-D
Image

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Hva gjør du akkurat nå?

Post by xyvind »

Vasker hus. Trengte et sted å henge fra meg dette teppet.. sånn ja..
Image
Image
Bjerknez

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bjerknez »

uff, nei.... må ikke henge et strieteppet over en skitten sykkel. Fyfy... [-X
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by xyvind »

Bjerknez wrote:uff, nei.... må ikke henge et strieteppet over en skitten sykkel. Fyfy... [-X
Slapp av, det er bare Photoshoppa.. :smt109
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

Noe spennende som å rengjøre kjedet :)
kanskje det blir polering og sealer på det og :-k

@xyvind: håper for vår Herres skyld det er 'shoppa :shock:
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by xyvind »

:lol: LOL!
Jeg visste jeg kom til å trigge dere detailergutta :thumleft
Stropper jo Kriegavesker bakåp der hele tida, i all slags vær. Sykkelen skal jo brukes også, så får jeg heller gi den en polish før jeg evt. skal selge den en gang :lol: Men ser ikke for meg at det skjer på en stund.
Men nå skal jeg sjekke om de får inn Scholl Neo på Bilpleiebutikken snart :-k
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

xyvind wrote::lol: LOL!
Jeg visste jeg kom til å trigge dere detailergutta :thumleft
Stropper jo Kriegavesker bakåp der hele tida, i all slags vær. Sykkelen skal jo brukes også, så får jeg heller gi den en polish før jeg evt. skal selge den en gang :lol: Men ser ikke for meg at det skjer på en stund.
Men nå skal jeg sjekke om de får inn Scholl Neo på Bilpleiebutikken snart :-k
Nei nei nei.... :smt075
Image

Håper de har fått inn noe da :)
Bare sånn når du bruker den på plast, spray på en liten bit polèrrull og fordel utover. La det stå i typ 30 sekunder før du går over med en mikrofiberklut. Så gjør du det samme en gang til.. lagt merke til at det kan bli litt skjoldete om man venter i flere minutter på plastikk :) Ikke at det er farlig, det blir bra med eventuelt flere lag etterpå.
Og så spray direkte på påføringspad/polèrrull.. ikke direkte på tank/kåper som det står at man skal. Da får man masse produkt overalt.. :P
Last edited by Toven on 05 May 2017 13:17, edited 1 time in total.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by KliffArne »

xyvind wrote::lol: LOL!
Jeg visste jeg kom til å trigge dere detailergutta :thumleft
Stropper jo Kriegavesker bakåp der hele tida, i all slags vær. Sykkelen skal jo brukes også, så får jeg heller gi den en polish før jeg evt. skal selge den en gang :lol: Men ser ikke for meg at det skjer på en stund.
Men nå skal jeg sjekke om de får inn Scholl Neo på Bilpleiebutikken snart :-k
Den moppen der kan du nå bare glemme å prøve og selge. Den er "merket"
Post Reply