Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

ojda wrote: 20 Apr 2023 08:43
ashland wrote: 20 Apr 2023 08:35 Det er utrolig hva @knutk får til av elektronikk eller løser av andre problemer :)

Det var noen lekre væskebærere du har påkostet hu Amanda :thumleft Det minner meg om jeg har en eske ett eller annet sted med bøyler som dukket opp til Dolly i vinter, den er på tide å lete frem nå :-k
Ja med de forran, og Givibærere bak Hard og soft-bagger skal du se vi får plass med en 6-pac ogå på tur 8) =D>
Blir jo ett hav av plass det :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

ojda wrote: 19 Apr 2023 22:04
Sjøl lufta jeg det gamle trofaste pipenøkkelsettet i dag.
Det ble bøyler på ho Amanda gitt 👍
Gir litt vekt men de er utrolig kjekke å henge et par 12-litre på :)
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Borg wrote: 20 Apr 2023 09:54
ojda wrote: 19 Apr 2023 22:04
Sjøl lufta jeg det gamle trofaste pipenøkkelsettet i dag.
Det ble bøyler på ho Amanda gitt 👍
Gir litt vekt men de er utrolig kjekke å henge et par 12-litre på :)


Allerede i heimen :thumleft








Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

Nå står jeg i kø mens jeg kjører noe på størrelse med 125’en til junior
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Hva synes du om lille-briten? Og forsåvidt køen nedafor utsikten min? :lol:
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Borg »

JK95 wrote: 20 Apr 2023 20:41 Hva synes du om lille-briten? Og forsåvidt køen nedafor utsikten min? :lol:
Tja, denne hadde gått 0 kilometer når de sendte meg ut på den. Kjørt den i et par timer.
Negativt
- Sete var hardt, egentlig ikke het feil, men var såpass «tynt» at føltes som ei planke på slutten
- når du kjører inn denne, begynner den å blinke på turtallet v 4000 omdreininger. På 6’te gir inntreffer dette på 83 km/t. Det blinket hele veien hjem. Nå er jeg jo vant med en Speed Triple, så motoren for meg er for liten for langkjøring. For folk i litt mer vater, er det nok helt ok. Snakker da om 100-110 sone. Helt passe for 80 soner.
- Opplever denne som mer luftmotstand og slutsom enn Speed Trippelen i høye hastigheter

Positivt
-Liten å nett sykkel, nesten som å sitte på 125 ccm’en til junior. Superlett å håndtere.
- Utrolig «myk» i gira
- Likte lyden på motoren veldig godt. En rolig balansert brommelyd
- Perfekt for «lane splitting», altså en perfekt bysykkel.

Ut fra hva jeg ville tenkt på forhånd er det eneste som slo meg hvor liten den virket.

Absolutt en kjekk sak til sitt bruk
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Slapper av etter lang økt med å bytte bakdekk på MC'n... var egentlig ferdig i 19-tiden men så at jeg hadde klart å montere det feil retning, så ny seanse med av og på - og et par timer til. Kjenner at jeg har brukt uvante muskler så blir sikkert passelig støl imorgen. Heretter blir det ikke bare dobbeltsjekke men trippelsjekke retningspilen ift hvilken vei felgen ligger... :roll:

Grådig tørst ble jeg etter "work-outen" også så kjørte meg en tur på butikken... da ble jeg jammen forbikjørt av en trimmet moped i oppoverbakke i 60-sone - så den kunne fint kjøre 70+ men ellers kunne han f..n ikke kjøre (kjapp analyse av meg). I tillegg var skiltet så skråstilt at det var vanskelig å lese, men fikk det med meg da gjøken måtte stoppe opp for noen feiebiler. Jeg synes svært lite om ungdommer uten nødvendig kunnskap som trimmer mopedene og i tillegg prøver å gjøre skiltet ulesbart - gir oss motorsyklister dårlig rykte når de havner i ulykker => så sendte et anonymt tips til vegvesenet.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

RuneMC wrote: 20 Apr 2023 23:11 Slapper av etter lang økt med å bytte bakdekk på MC'n... var egentlig ferdig i 19-tiden men så at jeg hadde klart å montere det feil retning, så ny seanse med av og på - og et par timer til. Kjenner at jeg har brukt uvante muskler så blir sikkert passelig støl imorgen. Heretter blir det ikke bare dobbeltsjekke men trippelsjekke retningspilen ift hvilken vei felgen ligger... :roll:

Grådig tørst ble jeg etter "work-outen" også så kjørte meg en tur på butikken... da ble jeg jammen forbikjørt av en trimmet moped i oppoverbakke i 60-sone - så den kunne fint kjøre 70+ men ellers kunne han f..n ikke kjøre (kjapp analyse av meg). I tillegg var skiltet så skråstilt at det var vanskelig å lese, men fikk det med meg da gjøken måtte stoppe opp for noen feiebiler. Jeg synes svært lite om ungdommer uten nødvendig kunnskap som trimmer mopedene og i tillegg prøver å gjøre skiltet ulesbart - gir oss motorsyklister dårlig rykte når de havner i ulykker => så sendte et anonymt tips til vegvesenet.
De fleste av oss har vel klart å bomme på retningspilen til et dekk en gang eller tre... Spesielt på forhjulet synes jeg det er lett å gjøre feil, skiver på begge sider gjør det vanskelig å huske hva som var høyre og venstre, og ja det er forskjell har jeg funnet ut av erfaring.

Når det kommer til ungdom med moped eller lett mc så oppfordrer jeg gjerne den yngre garde til å kjøre 2-hjul, men synes at skal de kjøre som idioter (gjerne på bakhjulet) så kan de gjøre det på "lukkede" områder der folk og politi ikke ser hva de driver med og kjøre som oss andre (ikke helt idiot) på vanlig vei.

Holder på å assistere en på 16 år nå med kjøp av lett mc, rikelig utvalg, men finnes ikke en eneste med originalt skilt oppheng lenger. Den siste han fant var mer eller mindre perfekt stand og ikke ute på finn.no enda, et skikkelig kupp i følge alle han hadde snakket med. Nåværende eier hadde kjørt så fint, ingen andre hadde fått tatt borti den, alt var helt perfekt. Noe som man selvfølgelig ser igjen på bildene av sykkelen og gutten som viser ulovlig ettermarkedspotte, ulovlig skiltoppheng, kjøring plasser som ikke er lov og for å toppe det... grunnen for salg er at han ble tatt i 93 km/t i 60 sone...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

sveiser og sliper på MC henger og skal ta ut et par MC etterpå og se om de starter-hvis ikke blir det ikke pølse og lauk i morra. :-k
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

mekkern wrote: 21 Apr 2023 11:31 sveiser og sliper på MC henger og skal ta ut et par MC etterpå og se om de starter-hvis ikke blir det ikke pølse og lauk i morra. :-k
Kjøpte t-bonesteak og øl på en restaurant i Drammen da jeg jobbet på Sande tresliperi i 1972...
dårlig Ænnebupølseerstatning kanskje men :smt110 :smt117
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

intruder wrote: 21 Apr 2023 19:02
mekkern wrote: 21 Apr 2023 11:31 sveiser og sliper på MC henger og skal ta ut et par MC etterpå og se om de starter-hvis ikke blir det ikke pølse og lauk i morra. :-k
Kjøpte t-bonesteak og øl på en restaurant i Drammen da jeg jobbet på Sande tresliperi i 1972...
dårlig Ænnebupølseerstatning kanskje men :smt110 :smt117
Det kom en Gamling i 70-åra forbi her på en Virrago idag, jeg trudde det var du som kom Inntruder😇
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

Gnikker bort årets første insekt fra visiret. Er ikke det et vårtegn så vet ikke jeg... :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Gjør meg klar til årets første organiserte motorsykkel-event her i Riga.
"MOTO SEZONAS ATKLĀŠANA 2023"
Ikke forvent video da jeg har lagt ut 2-3 tidligere snutter. Nuvel, skal nok klare få knipset noen bilder av årets event. Kommer plutselig til et forum nær deg :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 29 Apr 2023 09:21 Gjør meg klar til årets første organiserte motorsykkel-event her i Riga.
"MOTO SEZONAS ATKLĀŠANA 2023"
Ikke forvent video da jeg har lagt ut 2-3 tidligere snutter. Nuvel, skal nok klare få knipset noen bilder av årets event. Kommer plutselig til et forum nær deg :thumleft
Et slags latvisk NMCU ? :-k
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

intruder wrote: 29 Apr 2023 10:54
Bikeridr wrote: 29 Apr 2023 09:21 Gjør meg klar til årets første organiserte motorsykkel-event her i Riga.
"MOTO SEZONAS ATKLĀŠANA 2023"
Ikke forvent video da jeg har lagt ut 2-3 tidligere snutter. Nuvel, skal nok klare få knipset noen bilder av årets event. Kommer plutselig til et forum nær deg :thumleft
Et slags latvisk NMCU ? :-k
og ser at bussruter i Riga er forandret en stund så regner med at det endog overgår Mjøsa rundt .... :plystre
Post Reply