har bobil selv også-røyk på en del tusen ekstra når jeg kjøpte den for jeg ville ha tilhengerfeste slik at jeg får med mc. Mye penger på en gammel bobil men for meg en dealbreaker. Med hjemmelaget spesialhenger for mc og litt annet så klokker jeg inn rett under10m og slipper 3dobbel takst på ferjene i vest.Svein_H wrote: 05 Apr 2026 14:10
Er nok ikke helt klar for langtur på sykkel ennå, men følger med på flere weblogger, og må innrømme at det frister. Har bobil, men dessverre uten hengerfeste, kunne vært skikkelig artig å hekte sykkelen bakpå når man først er på bobilferie.
Nytt medlem - Introduser deg gjerne her
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hei @Svein_HSvein_H wrote: 05 Apr 2026 09:45
Joda, jeg ser den, men samtidig er det fort gjort å bli litt skeptisk når man ser tonen i flere av innleggene, kanskje spesielt i en introtråd som dette.
Vel, nok om det. Jeg tok sykkellappen i fjor høst, i en alder av 53 år. Må si at det var en årelang drøm som omsider gikk i oppfyllelse, begynte faktisk på lappen i 2005 og hadde en par-tre kjøretimer da, før det av uvisse årsaker bare stoppet opp. Men nå er den i boks, og jeg rakk såvidt å få kjørt noen få turer i fjor høst før sesongen var over.
Min førstegangssykkel ble en 2009 DL65A V-Strom. Atskillig større og tyngre enn den KTM 790 jeg brukte under opplæringen, nesten litt skremmende stor i begynnelsen, men den følelsen ga seg veldig fort. Var vel egentlig solgt allerede etter et par minutter med prøvekjøring, sitter godt og oppreist, og veldig behagelig å kjøre. Selger hadde flere sykler, og siden jeg ennå ikke hadde fått lappen ble han med som ledsager på en lang og skikkelig morsom "kjøretime" på svingete småveier og grusveier rundt omkring på nedre Romerike, det var en gøyal dag!
Etter noen måneder parkert i garasjen her hjemme kunne jeg i slutten av september ta den ut på tur for første gang alene, det var en deilig følelse! Nå i påsken har jeg såvidt fått begynt med vårpuss og -sjekk, sykkelen ble dessverre parkert litt for brått på slutten av sesongen uten at jeg fikk tatt de anbefalte steg for oppbevaring gjennom vinteren, så jeg har litt å pusle med før den er klar for veien igjen. Men jeg tar det som en del av læringskurven.![]()
Kjekt du la inn litt om deg selv. Istemmer med Intruder å markedsfører muligheten for å treffes også utenom forumet. Pølsetreffet virker nesten som sesongstarten for flere av oss og er en trivelig møteplass hjemme i gårdsrommet til @ArcticTiger.
@mekkern minnet meg nettopp på at profilen min er 20 år i juni
Ser ut som en kjekk sykkel du har å starte mc-livet på!
Velkommen!
By litt på deg selv. Fortell hva du driver med og evt. hvilke andre hobbyer du har. Mange har flere enn en hobby og det er en fin måte og opprette kontakt med flere samt skape litt liv i din egen blogg etc. for ALT bør ikke handle om MC, selv om det selvsagt er essensen i forumet.
Velkommen skal du uansett være og hvis du starter din egen blogg og byr litt litt på deg selv her inne er jeg ganske sikker på at det vil gi den en positiv opplevelse av dem aller fleste her inne
Velkommen skal du uansett være og hvis du starter din egen blogg og byr litt litt på deg selv her inne er jeg ganske sikker på at det vil gi den en positiv opplevelse av dem aller fleste her inne