Takker og du har helt rett. Har forøvrig kjørt en tur fra Hokksund og ned til Gaute sammen med deg og flere for mange år siden. Den gang med gtr1400JRO wrote: 05 Jan 2025 16:48Velkommen skal du være @Lazyboy, jeg holder til i Kongsberg så ikke så langt unna deg.Lazyboy wrote: 04 Jan 2025 22:51 Har lurka rundt her lenge, ikke så aktiv men noe har det blitt. 53 år Fra Drammen og kjørt mc hele mitt liv.
Akkurat fått støvelen til Kongen av Hadeland i ræva så da blir det vel litt mere bidrag her med tiden![]()
Og jeg skjønte nå siste setningen din, du har vel vært på mcsiden og hatt et lite sammenstøt med AJ. Ja, ja vi er flere som har opplevd det samme.![]()
![]()
![]()
Nytt medlem - Introduser deg gjerne her
Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her
- JRO
- MC: 2025 BMW R 1300 GS.
2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
2016 Ducati MTS 1200 Enduro.
2013 Ducati MTS 1200
1981 Kawasaki KZ 1300 - Location: Kongsberg
Ah, stemmer det. Da har du muligheten igjen i 2025 Gaute har bestemt Pølsetreffet 2025 til 26 april, sett at dagen så møtes vi på Langebru. Jeg har bestilt ny sykkel for 2025 en BMW R1300GS med ASA ( automatisk giring) så det blir en spennende 2025 sesong.Lazyboy wrote: 05 Jan 2025 17:16Takker og du har helt rett. Har forøvrig kjørt en tur fra Hokksund og ned til Gaute sammen med deg og flere for mange år siden. Den gang med gtr1400JRO wrote: 05 Jan 2025 16:48Velkommen skal du være @Lazyboy, jeg holder til i Kongsberg så ikke så langt unna deg.Lazyboy wrote: 04 Jan 2025 22:51 Har lurka rundt her lenge, ikke så aktiv men noe har det blitt. 53 år Fra Drammen og kjørt mc hele mitt liv.
Akkurat fått støvelen til Kongen av Hadeland i ræva så da blir det vel litt mere bidrag her med tiden![]()
Og jeg skjønte nå siste setningen din, du har vel vært på mcsiden og hatt et lite sammenstøt med AJ. Ja, ja vi er flere som har opplevd det samme.![]()
![]()
![]()
- ole m.
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Montesa Cota 315R - 2001
BMW R100GS - 1994
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Du har havnet i unåde hos kongen av mcsiden.no ja. Vi er jo flere her som er i den kategorien, flere som har opplevd hans urimelige og dårlige behandling av folk der. Jeg er nok litt for gammel til å finne meg i sånt lenger.Lazyboy wrote: 04 Jan 2025 22:51 Har lurka rundt her lenge, ikke så aktiv men noe har det blitt. 53 år Fra Drammen og kjørt mc hele mitt liv.
Jada, Det var bare et spørsmål om tid
Jeg har kastet litt fyrstikker der så det var sikkert på sin plass
Jeg er sabla dårlig på og følge saue flokken.
Jeg er sabla dårlig på og følge saue flokken.
En fantastisk bragd og klare kunststykket og bli kastet ut av et forum for så og henge ut admin i dette forumet i et annet forum. Jeg er slett ikke alltid enig med den det gjelder jeg heller, men man kan vel si at jeg og den det gjelder har en aksept over at vi begge er der, så får man på en måte gi og ta litt samt svelge noen kameler inni mellom. Det går nok sikkert begge veier.
Jeg trives nå uansett begge steder og slår meg samens med @meklern som den forumhora jeg er
Fra tid til annen oppstår det tumulter. Det er vel ingen stor dramatikk i det.
Jeg trives nå uansett begge steder og slår meg samens med @meklern som den forumhora jeg er
Fra tid til annen oppstår det tumulter. Det er vel ingen stor dramatikk i det.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Jaha.... har ikke lagt merke til noe spesielt "der" i det siste så det kan ikke ha vært så store greiene som har utløst det-ellers så er det redigert bort.
Men vet av erfaring at det skal bare en sleivekommentar til før en blir beskyldt for å stikke folk i ryggen på nettet.
Nettopp derfor så sier jeg ikke så mye om enkelte ting utenom de kretser jeg er litt trygg på mottagerene.
Ikke at jeg ikke har mine meninger om mangt men det er heller ingen nytte i å lage kvalme.
Heller ikke alle som setter pris på meg og mine greier-men det er også helt ok.
Vinter på nettet-jippi......
Men vet av erfaring at det skal bare en sleivekommentar til før en blir beskyldt for å stikke folk i ryggen på nettet.
Nettopp derfor så sier jeg ikke så mye om enkelte ting utenom de kretser jeg er litt trygg på mottagerene.
Ikke at jeg ikke har mine meninger om mangt men det er heller ingen nytte i å lage kvalme.
Heller ikke alle som setter pris på meg og mine greier-men det er også helt ok.
Vinter på nettet-jippi......
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC, ombygget til A2 av tidligere eier.
Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
- Bikeridr
- Geocache General
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
Hei, og velkommen til forumet.Svein_H wrote: 04 Apr 2026 17:19 Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
Du skal ikke ta alt som blir sagt her så høytidelig
Mange av oss kjenner hverandre og har møtt hverandre fysisk gjennom forumtreff og aktiviteter, så vi kjenner hverandre og har sikkert litt intern humor.
Vi prøver å holde en god takhøyde, og direkte personangrep blir uansett slått ned på og avsender blir advart. Men som sagt; mange av oss kjenner hverandre og "vet" hva vi "tåler"
-
Svein_H
- MC: 2009 Suzuki DL650A V-Strom med diverse tilbehør. Min første MC, ombygget til A2 av tidligere eier.
Joda, jeg ser den, men samtidig er det fort gjort å bli litt skeptisk når man ser tonen i flere av innleggene, kanskje spesielt i en introtråd som dette.Bikeridr wrote: 05 Apr 2026 08:14Hei, og velkommen til forumet.Svein_H wrote: 04 Apr 2026 17:19 Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
Du skal ikke ta alt som blir sagt her så høytidelig
Mange av oss kjenner hverandre og har møtt hverandre fysisk gjennom forumtreff og aktiviteter, så vi kjenner hverandre og har sikkert litt intern humor.
Vi prøver å holde en god takhøyde, og direkte personangrep blir uansett slått ned på og avsender blir advart. Men som sagt; mange av oss kjenner hverandre og "vet" hva vi "tåler"![]()
Vel, nok om det. Jeg tok sykkellappen i fjor høst, i en alder av 53 år. Må si at det var en årelang drøm som omsider gikk i oppfyllelse, begynte faktisk på lappen i 2005 og hadde en par-tre kjøretimer da, før det av uvisse årsaker bare stoppet opp. Men nå er den i boks, og jeg rakk såvidt å få kjørt noen få turer i fjor høst før sesongen var over.
Min førstegangssykkel ble en 2009 DL65A V-Strom. Atskillig større og tyngre enn den KTM 790 jeg brukte under opplæringen, nesten litt skremmende stor i begynnelsen, men den følelsen ga seg veldig fort. Var vel egentlig solgt allerede etter et par minutter med prøvekjøring, sitter godt og oppreist, og veldig behagelig å kjøre. Selger hadde flere sykler, og siden jeg ennå ikke hadde fått lappen ble han med som ledsager på en lang og skikkelig morsom "kjøretime" på svingete småveier og grusveier rundt omkring på nedre Romerike, det var en gøyal dag!
Etter noen måneder parkert i garasjen her hjemme kunne jeg i slutten av september ta den ut på tur for første gang alene, det var en deilig følelse! Nå i påsken har jeg såvidt fått begynt med vårpuss og -sjekk, sykkelen ble dessverre parkert litt for brått på slutten av sesongen uten at jeg fikk tatt de anbefalte steg for oppbevaring gjennom vinteren, så jeg har litt å pusle med før den er klar for veien igjen. Men jeg tar det som en del av læringskurven.
Last edited by Svein_H on 05 Apr 2026 13:39, edited 2 times in total.
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Velkommen...som overalt ellers må en tilvenne seg...selv skriver jeg vel som 74-åring daglig og er ikke på langt nær alltid en får svar ...Svein_H wrote: 04 Apr 2026 17:19 Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
Som man roper i skauen fra Brumunddalsområdet får en svar .....
stå på og prøv deg fram så får vi alle se hvordan det går !
Vet ikke hvor du hører hjemme men har du mulighet er det ikke dumt å ta en tur til Arctic Tigers " pølsetreff " i Andebu i nær framtid og treffe noen av forumistene live
-
Svein_H
Takk for det! Er selv utflyttet trysling, havnet via diverse tilfeldige omveier i Aurskog-Høland og har nå bodd her i snart 25 år, men Trysil er på en måte fortsatt "hjemme" for meg.intruder wrote: 05 Apr 2026 12:02Velkommen...som overalt ellers må en tilvenne seg...selv skriver jeg vel som 74-åring daglig og er ikke på langt nær alltid en får svar ...Svein_H wrote: 04 Apr 2026 17:19 Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
stå på og prøv deg fram så får vi alle se hvordan det går !![]()
Vet ikke hvor du hører hjemme men har du mulighet er det ikke dumt å ta en tur til Arctic Tigers " pølsetreff " i Andebu i nær framtid og treffe noen av forumistene live![]()
Er nok ikke helt klar for langtur på sykkel ennå, men følger med på flere weblogger, og må innrømme at det frister. Har bobil, men dessverre uten hengerfeste, kunne vært skikkelig artig å hekte sykkelen bakpå når man først er på bobilferie.
- Spiritofwinter
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Alltid hyggelig med nye folk her inne, som Bikeridr sier så må du ikke ta alt høytidelig her, en god mix av folk her inne, men alle har felles lidenskap for MC
Enkelte kjører rundt bygda et par ganger i løpet av sesongen og enkelte kjører rundt halve Europa, like hyggelig å høre om begge deler.
Også veldig hyggelig å høre hva folk gjør både som forberedelser til sesongavslutning og sesongstart, evt vedlikehold i løpet av sesongen. Og der er der lov å feile, jeg har gjort det (gjør det fremdeles) flere ganger selv, men jammen har jeg fått mye lærdom tilbake fra folk her inne som kan mer enn meg
Enkelte kjører rundt bygda et par ganger i løpet av sesongen og enkelte kjører rundt halve Europa, like hyggelig å høre om begge deler.
Også veldig hyggelig å høre hva folk gjør både som forberedelser til sesongavslutning og sesongstart, evt vedlikehold i løpet av sesongen. Og der er der lov å feile, jeg har gjort det (gjør det fremdeles) flere ganger selv, men jammen har jeg fått mye lærdom tilbake fra folk her inne som kan mer enn meg
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Velkommen.
Hyggelig med nye medlemmer-ikke ta denne tråden helt bokstavlig heller da det er/har vært en del gnisninger mellom forumer og ledelser.
Her er det i det ikke noe problem "å være seg selv" så lenge en oppfører seg som en bør ha lært.
(Ole brum?)
Det er mange her som har frekventert disse sidene i over 20 år uten at det har gått gæli.
Det er jo en viss "kjent kjerne" som skriver mest men her er det rom for å lufte alt rundt MC turer og fix.
Hyggelig med nye medlemmer-ikke ta denne tråden helt bokstavlig heller da det er/har vært en del gnisninger mellom forumer og ledelser.
Her er det i det ikke noe problem "å være seg selv" så lenge en oppfører seg som en bør ha lært.
Det er mange her som har frekventert disse sidene i over 20 år uten at det har gått gæli.
Det er jo en viss "kjent kjerne" som skriver mest men her er det rom for å lufte alt rundt MC turer og fix.
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Var på Myklagård i Løten til middag i dag ... endeløs kø på riksveg 3 fra Østerdalen og Trysilkanten med påsketurister på hjemferd !Svein_H wrote: 05 Apr 2026 14:10Takk for det! Er selv utflyttet trysling, havnet via diverse tilfeldige omveier i Aurskog-Høland og har nå bodd her i snart 25 år, men Trysil er på en måte fortsatt "hjemme" for meg.intruder wrote: 05 Apr 2026 12:02Velkommen...som overalt ellers må en tilvenne seg...selv skriver jeg vel som 74-åring daglig og er ikke på langt nær alltid en får svar ...Svein_H wrote: 04 Apr 2026 17:19 Hei. Har nettopp registrert meg på forumet her, og hadde tenkt å skrive en liten intro om meg selv, men når jeg leser de siste innleggene her og ordlyden i dem må jeg ta en liten revurdering. Det er kanskje en grunn til at ingen har introdusert seg i denne tråden på over et år...
Vet ikke hvor du hører hjemme men har du mulighet er det ikke dumt å ta en tur til Arctic Tigers " pølsetreff " i Andebu i nær framtid og treffe noen av forumistene live![]()
Er nok ikke helt klar for langtur på sykkel ennå, men følger med på flere weblogger, og må innrømme at det frister. Har bobil, men dessverre uten hengerfeste, kunne vært skikkelig artig å hekte sykkelen bakpå når man først er på bobilferie.
-
Svein_H
Hører på P4 at det er rimelig kaos overalt idag. Jeg bare slapper av hjemme, driter i trafikken og nyter fridagene. Da fant jeg muligens også ut av bildeopplastingen, her er jeg på sykkelen rett etter signert kjøpekontrakt.intruder wrote: 05 Apr 2026 17:45Var på Myklagård i Løten til middag i dag ... endeløs kø på riksveg 3 fra Østerdalen og Trysilkanten med påsketurister på hjemferd !Svein_H wrote: 05 Apr 2026 14:10Takk for det! Er selv utflyttet trysling, havnet via diverse tilfeldige omveier i Aurskog-Høland og har nå bodd her i snart 25 år, men Trysil er på en måte fortsatt "hjemme" for meg.intruder wrote: 05 Apr 2026 12:02
Velkommen...som overalt ellers må en tilvenne seg...selv skriver jeg vel som 74-åring daglig og er ikke på langt nær alltid en får svar ...
Er nok ikke helt klar for langtur på sykkel ennå, men følger med på flere weblogger, og må innrømme at det frister. Har bobil, men dessverre uten hengerfeste, kunne vært skikkelig artig å hekte sykkelen bakpå når man først er på bobilferie.![]()
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.