Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Bigdrago
Posts: 2
Joined: 03 Mar 2021 20:58

Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by Bigdrago »

Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter? Har ikke så mye erfaring med disse syklene. Har noen venner som sier at de må ofte inn på service for å justere ventilene og at det skal være dyrt osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by JK95 »

Gjør noen gode søk på Google så finner du lenker som denne:
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... wbqcv9R6Rl

Har hatt nakenutgaven av storebror 1098, og kan jo si at mer jobb enn en japse vil det være, men følelsen du sitter igjen med på en twin som gir både moment OG drar greit turtall, den er sjelden vare :thumleft 848 EVO er ikke hverdagskost, men tror ikke du gjør dårlig i å prøve, kan jo alltids selge om det blir feil.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by knutk »

Bigdrago wrote: 03 Mar 2021 21:01 Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter? Har ikke så mye erfaring med disse syklene. Har noen venner som sier at de må ofte inn på service for å justere ventilene og at det skal være dyrt osv.
Hva du bør se etter? UP i sivile biler :D \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by intruder »

Hei ! Jeg er ofte innom MCservice Vang hvor Per Evensen har drevet MC verksted i rundt 40 år.

Han er lidenskapelig opptatt av MC...om du kontakter ham og nevner eldre sykler vil du få positive uttalelser angående bl. a Ducati..
Tar du deg tid vil superlativer om Ducati og andre merker renne ut så lenge du orker høre på. blant annet eldre Ducati.
Han har flere sykler selv...inkludert en Ducati :thumleft
Bigdrago
Posts: 2
Joined: 03 Mar 2021 20:58

Re: Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by Bigdrago »

Haha. Takk for svar. Ser på litt forskjellige på nett.
Ser at noen har Termignoni slip-on. Ser og at dette selges med og uten ECU/filter.
Trodde bare potten lagde litt ekstra lyd? Er det feil å kjøpe uten ecu og filter?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ved kjøp av Ducari 848 Evo. Hva bør jeg se etter?

Post by JK95 »

Er vel störst problem om du kjörer både Termi-eksos og åpent filter uten ECU. Ducati har en egen Performance-ECU som skal kombineres med eksosen for å sikre riktig mengde fuel til luft, siden et mer åpent filter i kombinasjon med mer åpen eksos gjör noe med forbrenningen. Er det bare slip-on virker det ikke väre noe problem, viktigere om du kjörer full eksos :thumleft
Post Reply