Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Ambro »

Jonta wrote: 25 Apr 2022 13:53 Ja, der var den. Så kjipt med det øyet :plystre Hvordag gikk det til slutt egentlig?
Nå ser jeg at denne historien er der den skal være, på "Tur og reiseskildringer", og ikke på "Bloggen" som jeg skreiv. Så der dreit jeg meg ut litt...
Jo nei, gikk greit egentlig. Viste seg at folket på Memira hadde vurdert en lignende prosedyre om øya mine ikke kom seg av seg selv (det å røske av øverste lag av øyet for å la det gro pent på nytt), men det løste seg jo når dette var det som i praksis skjedde i England av seg selv.

Slappa av i noen uker etter at jeg kom hjem, og har i dag fremdeles perfekt syn på begge øya.

Hadde tatt laser operasjon på nytt selv om jeg hadde visst om at jeg var en av 10000 som får en slik komplikasjon, er verdt det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Recurrent_corneal_erosion er navnet på diagnosen om du skulle være interessert.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Så bra det gikk godt!
User avatar
mtmarvik
Posts: 14
Joined: 20 Jun 2021 18:57
MC: MT07 2021-mod. Tech black. Kjøpt så sent som nov.'21 på Ride Trondheim. Brukes i all hovedsak til "commutication".
Location: Saksvik

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by mtmarvik »

Jeg har ikke vært på dette forumet så innmari lenge - men er utrolig glad for at det finnes. Jeg er i noen ulike grupper på facebook, og har forsøkt å få et par av dem til å heller bli med på en forumplattform (jeg kjøpte hotell og domene, og satte opp phpbb med grupper og det hele). Problemet var at jeg måtte forholde meg til en gjeng som omtrent ikke visste at det fantes et internett utenfor FB. Så det gikk i dass. Forum som dette er så vanvittig mye mer oversiktlig og bra. Plis ikke dø!

Jeg er også ganske fersk på to hjul, så det er begrenset hvor mye jeg tør å bidra med. Men etterhvert som erfaringene kommer, vil jeg nok bidra mer og mer.
***MT07-2021 TechBlack***
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Helt enig. FB er uoversiktlig og slitsomt.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Tekumseh »

Det er som flere sier, at man kan ta pause når man blir lei. Jeg begynte her i august 2006 og var innom flere ganger daglig det første året. Så ble jeg med i en skinnvest-klubb og var veldig mye mindre innom på flere år. Så kom den bredere MC-interessen tilbake da jeg slutta med Harley-klubberiet, og jeg brukte forumet mye igjen.

Kan noen ganger savne en del av brukerne man skrev mye med i begynnelsen. Det ble jo skrevet både i forumet, men også mye på PM, dette var før Nettby og senere Facebook tok av, så dette var litt vår "facebook." Møtte bare en 3-4 stk av de i "real life," men man følte man kjente noen av de ganske godt. Noen har overlevd under alle disse årene, noen slutta tidlig, og noen har hengt med inntil nylig. R-sykler var dominerende den gangen, mens adventure-sykler har overtatt de siste årene.

Facebook er som en høylydt nattklubb med strobelight og dunkende bass, mens forumet er som å komme inn på en gammel brun pub med lav bakgrunnsmusikk. En pub der man ser en del kjente ansikt, og kan sette seg ned litt hvor man vil - og gå når man vil for den saks skyld.
User avatar
mtmarvik
Posts: 14
Joined: 20 Jun 2021 18:57
MC: MT07 2021-mod. Tech black. Kjøpt så sent som nov.'21 på Ride Trondheim. Brukes i all hovedsak til "commutication".
Location: Saksvik

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by mtmarvik »

Tekumseh wrote: 05 May 2022 20:49 Facebook er som en høylydt nattklubb med strobelight og dunkende bass, mens forumet er som å komme inn på en gammel brun pub med lav bakgrunnsmusikk. En pub der man ser en del kjente ansikt, og kan sette seg ned litt hvor man vil - og gå når man vil for den saks skyld.
Hahaha! Så utrolig spot-on beskrivelse.
***MT07-2021 TechBlack***
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Borg »

Tekumseh wrote: 05 May 2022 20:49 Det er som flere sier, at man kan ta pause når man blir lei. Jeg begynte her i august 2006 og var innom flere ganger daglig det første året. Så ble jeg med i en skinnvest-klubb og var veldig mye mindre innom på flere år. Så kom den bredere MC-interessen tilbake da jeg slutta med Harley-klubberiet, og jeg brukte forumet mye igjen.

Kan noen ganger savne en del av brukerne man skrev mye med i begynnelsen. Det ble jo skrevet både i forumet, men også mye på PM, dette var før Nettby og senere Facebook tok av, så dette var litt vår "facebook." Møtte bare en 3-4 stk av de i "real life," men man følte man kjente noen av de ganske godt. Noen har overlevd under alle disse årene, noen slutta tidlig, og noen har hengt med inntil nylig. R-sykler var dominerende den gangen, mens adventure-sykler har overtatt de siste årene.

Facebook er som en høylydt nattklubb med strobelight og dunkende bass, mens forumet er som å komme inn på en gammel brun pub med lav bakgrunnsmusikk. En pub der man ser en del kjente ansikt, og kan sette seg ned litt hvor man vil - og gå når man vil for den saks skyld.
Veldig godt oppsummert. Begynner jo å mimre over gamle navn bare ved å lese dette.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Bikeridr »

Noen kommer, noen går og andre kommer tilbake. Noen igjen dropper innom ved ujevne mellomrom.
Selv er jeg jo "nesten ny" på forumet, innlogget første gang i oktober 2015, men har vært trofast siden da og "klatret i gradene".
Men jeg lover dette; så lenge helsa holder, skal jeg holde liv i forumet. @Tekumseh sin FB-liknelse treffer bedre enn bullseye. Det er en trippel20 på darttavla :thumleft
Jeg har også møtt mange av forumfolket personlig og ofte har jeg følt at selv på førstegangsmøte kan man nesten si "takk for sist". Så ja, håper på mange flere treff over en fysisk ekte kaffekopp, litt dekksparking i tillegg til selvsagt en øl rundt kveldsgrillen.
Håper også nye folk føler seg inkludert fort.
Litt statistikk slik det er nå; tonen er omgjengelig og moderatorene er vel langt fra overarbeidet. Det liker jeg :)
Klart det kan gå en kule varmt innimellom, men "self moderation" har fungert helt uovertruffent. Videre, til nykommere, mye kan kanskje føles som vel "internt", men vi vil mer enn gjerne ha dere med i "internhumoren". Ikke vær redd for å spørre eller hive dere med på treff, turer og slabberas. Jo fler, jo bedre \:D/
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Gielas »

Har tenkt litt (mye) på det. :-k
I likhet med @bikeridr ble jeg medlem på denne siten okt -15.
Jeg var på "den andre siten" da mine nærmeste kjørekompiser/venner fant ut at det var tid for å emigrere til mc-forumet.no
(Tok avsporingen først)
Alle de jeg kan kalle kjørekompiser har jeg møtt via dette og "det andre" forumet. :thumleft
Jeg setter pris på dere alle! \:D/
Gielas
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Palma »

Jeg liker forumet veldig godt! @Tekumseh hvor tar du slike gullkorn fra. Det var fantastisk godt skrevet det med FB og puben.
Det er så lite stress her, ikke mulighet for å trykke liker og slipper å føle på at man kanskje bør. Komme og gå når man vil eller sitte i ro i kroken.
Kjempebra!
Post Reply