Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Kant1 »

For min del, er forumlivet litt som samlivet med kjerringa. Det er opp ned med aktivitet, innlevelse og engasjement.

Og...Jeg merker godt at vi har mistet noen av de mer aktive folka, desverre.

Det med tilbakemeldinger og respons er faktisk litt viktig, og jeg skulle nok også vært flinkere til dette, spesielt gjennom vinterhalvåret.
Men i år fikk jeg helt dilla på ski igjen, så GSAngela har knapt vært påtenkt gjennom PMS perioden. Uten at jeg har hatt PMS denne vinteren :lol:

Men forumliv ja... det er vel så enkelt at aktivitet skaper/trigger MER aktivitet. Så er bare lage innlegg og dele bilder om turer og annet.
Synes det er veldig kjekt at vi kan dele bilder direkte på forumet nå, uten å måtte ta veien via en ekstern lagringsplass :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by ashland »

Det er som mange sier, aktiviteten går opp og ned, det er helt naturlig. Hva vi forventer får vi selv også stikke fingeren i jorden og kjenne etter, det er som @Kant1 sier: Aktivitet skaper aktivitet. Det vi ønsker å lese om må vi også dele av oss selv.
Jeg som alle andre har mine unnskyldninger på hvorfor jeg ikke har kommentert mer enn hva jeg gjør, selv om nye innlegg leses :redface

På en annen side hva har forumet gitt tilbake, jo jeg har møtt masse flotte folk og blitt med på turer jeg ikke ville møtt eller blitt med på om forumet ikke fantes. Facebook er flott til mye, men til tur planlegging, kontaktskapende og søke etter tråder og turtips osv kan det ikke sammenlignes [-X
fun is not a straight line
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by KliffArne »

Jeg tror begynnelsen på slutten for forum kom da alle skulle ha sin egen blogg.
Da ble det gradvis slutt på å lage interessante innlegg i åpne forumet, og sånne kranglefanter som meg har anstendighet nok til å ikke "gå inn" til folk for å kverrulere.
Og som han Kvinnheringen lengre oppe sier, så er også tilbakemeldinger på innlegg viktig.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Bikeridr »

Velkommen tilbake, kliffy :)
"Egen blogg" er vel greit, synes jeg. Her kan man jo samle litt av egne ting, uten å "spamme" andre tråder.
Men igjen, jeg skal være enig at bloggene kan fort bli uoversiktlig hvis alle turbeskrivelsene havner i "privatsfæren" fremfor i "Turer og treff" seksjonen vi har.

Hvis vi alle tar et lite løft og blir flinkere til å "sortere" innleggene våre, slik at tur og (mc)reiseskildringet havner under turseksjonen, så blir det også lettere å gå inn på en enkelt seksjon for å lese om det. Samtidig, egen blogg er fin til semi-mc-relatert og ikke-mc-relaterte hobbyer og virksomheter. Selv synes jeg jo geocaching er givende. Ikke alltid "nok stoff" til å legge i geocachingtråden og da går det i bloggen. Samme med nattfoto; istedet for å "spæmme" "dagens bilde" tråden med ørten foto, passer jo bloggen bedre.

Uansett, vi har et hav av plass og vi kan direkteopplaste både bilder og ganske mange andre typer filer, så vi alle kan bidra.
Og ja, veldig mange av oss bør kanskje bli flinkere til å bruke "reply"-knappen :)
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by KliffArne »

Har jo ikke vært borte, innom og kikker ihvertfall månedlig.
Og da er det stort sett som jeg sier, bloggene som kanskje har noen oppdateringer.
Og for min del så er jeg ikke så veldig interessert i hva "forum-kompiser" sysler med, så da blir det stort sett til at det ikke blir noe lesing av innlegg som kunne generert litt tilbakemeldinger. Jeg får nok oppdateringer av hva mine nærmeste baler med via fjasboka.
Nå har det dabbet veldig med skruing også, dermed har jeg lite selv å bidra med når det gjelder det som egentlig interesserer meg med sånne fora som dette.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Disse bloggene er et problem. La meg ta et par eksempler.
For et par år siden, begynnte jeg å lese en lang reiseskildring, en fyr som hadde vært på tur til England, blitt sjuk på turen....Nå finner jeg ikke historien igjen, fordi jeg ikke huske hvem han var, og mange av bloggene er utrolig lange. Og det går heller ikke an å søke på tema i samme blogg.
Jeg leste også om en som overhalte motoren på sin Ducati F-1. Skulle gjerne ha tatt en titt igjen, men samme problem.
Om du vil lese om den nye tursykkelen til Innuf, så har den historien gjemt seg her og der innimellom 146 sider. Og hadde det ikke vært for at det var en ny oppdatering på siste side, hadde jeg ikke visst at det var en Aprilia Caponord det er snakk om.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Bikeridr »

Hmm, ja - søkefunksjonen er litt døll. Dette har også vært tatt opp på phpbb sine tilbakemeldingssider. Om det blir bedre i neste versjon, gjenstår å se.
Et tips er å bruke google; skriv søkestrengen og legg til "site:mc-forumet.no" uten anførselstegn. Husk også, ingen mellomrom før/etter kolon.

En annen mulighet er jo å abonnere på det aktuelle innlegget. OK, kanskje sent nå, men for neste interresante tråd, kan det være aktuelt.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by intruder »

Mange gode innlegg her...så får en ta dagene som de kommer og bidra etter lyst og interesse...
som Kant1 skriver...det er som samlivet med kjerringa,en får dele både gode og dårlige dager.....

Deres kone har vel noen gode sider ? spurte ekteskapsrådgiveren....Jo,en sa gubben,men den snur a jaggu mot veggen på soverommet :---) [-o<
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by pelsen »

Jonta wrote: 24 Apr 2022 14:15 Disse bloggene er et problem. La meg ta et par eksempler.
For et par år siden, begynnte jeg å lese en lang reiseskildring, en fyr som hadde vært på tur til England, blitt sjuk på turen....Nå finner jeg ikke historien igjen, fordi jeg ikke huske hvem han var, og mange av bloggene er utrolig lange. Og det går heller ikke an å søke på tema i samme blogg.
Jeg leste også om en som overhalte motoren på sin Ducati F-1. Skulle gjerne ha tatt en titt igjen, men samme problem.
Om du vil lese om den nye tursykkelen til Innuf, så har den historien gjemt seg her og der innimellom 146 sider. Og hadde det ikke vært for at det var en ny oppdatering på siste side, hadde jeg ikke visst at det var en Aprilia Caponord det er snakk om.
Jeg skrev noen innlegg om noe fix på min F1 på BAN, vet ikke om noen annet skriveri om F1 her i landet. Det går ikke an å skylde på bloggene for at dette ikke kan søkes opp nå :-D
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by KliffArne »

Nei, skal ikke skylde på bloggene at strømmen ble kuttet på respiratoren til BAN. Jeg lot det død stille og rolig, da aktiviteten var nærmest borte. Circle of life.
Men min personlige mening og svar til trådstarter her står seg uansett årsak til at F1 er borte.
Men tror jeg skal klare å hente det ut, om du vil.
Men ikke idag 😁
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

KliffArne wrote: 25 Apr 2022 07:25 Nei, skal ikke skylde på bloggene at strømmen ble kuttet på respiratoren til BAN. Jeg lot det død stille og rolig, da aktiviteten var nærmest borte. Circle of life.
Men min personlige mening og svar til trådstarter her står seg uansett årsak til at F1 er borte.
Men tror jeg skal klare å hente det ut, om du vil.
Men ikke idag 😁
Ja, hadde vært artig det.
Hva var forresten BAN?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by intruder »

Bike Anarchy Norway........MC-forum med glimt i øyet hvor Kliffern var kongen på haugen...kanskje litt vel krass innimellom men egentlig er han vel omgjengelig og slik som de fleste av oss..... :thumleft
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Aha, stemmer det. Jeg hang der en kort periode for noen år tilbake. Var kanskje der jeg leste om F1 Motor overhalinga...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by mekkern »

Englandsfareren var forøvrig Ambro.

https://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=43&t=17367
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Hvordan oppleves forumlivet over tid ?

Post by Jonta »

Ja, der var den. Så kjipt med det øyet :plystre Hvordag gikk det til slutt egentlig?
Nå ser jeg at denne historien er der den skal være, på "Tur og reiseskildringer", og ikke på "Bloggen" som jeg skreiv. Så der dreit jeg meg ut litt...
Post Reply