forbikjøring

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

forbikjøring

Post by Scotch »

har jeg lov å kjøre ved siden av bilene ved køkjøring? :?
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Køsniking du tenker på?
Heller på siden en over!
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

hehe :lol: men er det lov? kjørte forbi en politibil idag :P stokk litt når jeg så den i køen :shock:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Scotch wrote:hehe :lol: men er det lov? kjørte forbi en politibil idag :P stokk litt når jeg så den i køen :shock:
Lanesplitting er en juridisk gråsone.
Det går greit så lenge det ikke skjer noe, men om det skjer noe kan det være litt mere slitsomt rent juridisk.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Post by Onsløv »

Satt på en kompis på vei hjem fra jobb her om dagen... Så at det kom en sykkel opp mellom bilene, Vinglet frem og tilbake. Da den passerte oss, så jeg det var en shadow, sikkert en 125 elns... foran oss var det en bil med henger, og vedsidenav var det en lastebil. Han/hun som kjørte tok borti både henger og lastebil så speilene på MC'en ble flyttet på. La seg litt bak igjen, og frem, samme prosess. Når han/hun omsider kom forbi, måtte det justering av speil til. Komisk å se hele greia med justering av speil flere ganger.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hadde denne dultet borti meg hadde jeg nok flekket opp døra ja..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Dawes
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2006 13:28
Location: Forstad til helvete

Post by Dawes »

nå kan jeg ikke alle orda som ble nevnt her men hvis jeg må stoppe for rødt lys, har jeg da lov og "snike" meg igjenom køen og fram til streken?

bør jo være lov for når det blir grønt så er jeg jo over krysset før bilene har tenkt på og begynne og kjøre!
Nå: Cbr 125R 05
Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ja..det er lov så lenge dette gjøre på V side av medgående trafikk.. eller midt mellom felt.. du har ikke lov til å krysse heltrukne sperrelinjer eller kjøre forbi på H side. dvs, krabbefelt/nødfelt/veiskulder
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Post by VrooMM »

RH racing wrote:ja..det er lov så lenge dette gjøre på V side av medgående trafikk.. eller midt mellom felt.. du har ikke lov til å krysse heltrukne sperrelinjer eller kjøre forbi på H side. dvs, krabbefelt/nødfelt/veiskulder
Betyr detta at på flerfelts vei er det lov og kjøre forbi bilene i mellom feltene som går i den retningen du kjører?

Altså på Høyere og Venstre side på en gang?

Noen som har en lovtekst og referere til?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

nei.. er det to felt i en retning kan du ikke kjøre "mellom" bilene..om det er hva du tenkte på..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Kjørt flere ganger på striplet gulstripe jeg. Dette fordi det kansje har gått i 40km/t i 60sonen. Ligger gjerne i 70 forbi bilene på gulstripa da :wink:

Ser ikke problemet med det så lenge det er en litt brei veg, bilene i mot flytter seg litt ut høyre uansett.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Valen
Posts: 221
Joined: 24 Apr 2007 22:15
Location: Haugesund

Post by Valen »

mathiazz wrote:Kjørt flere ganger på striplet gulstripe jeg. Dette fordi det kansje har gått i 40km/t i 60sonen. Ligger gjerne i 70 forbi bilene på gulstripa da :wink:

Ser ikke problemet med det så lenge det er en litt brei veg, bilene i mot flytter seg litt ut høyre uansett.
Skal du først snike så kan du da tar det rolig mener da jeg. Er ikke kjekt å lage plass (kjøre langt inn til Høyre) for så å oppleve at personen da tror han er på en racerbane.

Ta det rolig og takk for hjelpen :)
Last edited by Valen on 05 May 2007 22:13, edited 1 time in total.
(tomrom..)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

har holdt på å treffe mange sykkler jeg.. presser seg forbi selv når det er hastighet på bilene foran... kommer man litt uopmerksom i mot da blir det close...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Nødbrems i 70km/t på gulstripa er ikke å anbefale :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
User avatar
NF
Posts: 173
Joined: 09 Nov 2006 10:54
MC: Nå: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Location: Ålesund

Post by NF »

Ser ikke noe problem med å kjøre på gulstripa når det begynner å bli kø, er bare utrolig kjekt å kjøre forbi køen :wink:

Men kan bli litt risikabelt om du kjører f.eks 140 mellom bilene i 80 sona :lol:
Image
Post Reply