Hvor kan jeg skaffe blinkende lys ?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
mrx_boy
Posts: 17
Joined: 06 Jan 2007 21:47

Hvor kan jeg skaffe blinkende lys ?

Post by mrx_boy »

Hvor får jeg skaffet sånne blinkende "politilys"?

Har lyst på sånne blinkende lys som jeg har sett på noen sportsbiler,har lyst på sånn på mopeden eller lignende.

Det er sånne lys som de fleste har der hvor langlysa er.[/list]
Rieju Mrx 50 (2006)
Image
---------------------------------------------------
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

mener du deodelys?
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Scotch wrote:mener du deodelys?
Strobelys antagligvis.. Får sett til å montere i framlyktene, brukes ofte på showbiler.. Får kit på ebay/vanlige stylingshapper til bil.. Også på dioder.no. Pass på å ikke få tak i de billigste, de blinker ikke raskt nok..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg har liggende..stjålet av en snutebil i sentrum :D dem sitter ikke så gått som man skulle tro (fylla har skylda) lurte fælt han i drosja vi tok hjem den natten...

strobelys er vel det du skal ha tak på..selges di fleste stedere hvor stereo selges.. evt torshov eller mekonomen pleier å ha sånnt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

dioder.no

Jeg har brukt den sida til diode/neonlys, de selger også strobelys (som du vil ha) der. Kongeside!
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

RH racing wrote:jeg har liggende..stjålet av en snutebil i sentrum :D dem sitter ikke så gått som man skulle tro (fylla har skylda) lurte fælt han i drosja vi tok hjem den natten...

strobelys er vel det du skal ha tak på..selges di fleste stedere hvor stereo selges.. evt torshov eller mekonomen pleier å ha sånnt...
Haha... Artig med sånnt. Har selv våkna med skilt det stod "loppemarked" på, ruteknusehammer fra buss og faktisk møbler. Det værste va forøvrig da jeg våknet med 3 valper vi hadde stjålet i fylla.. :)


Men, tilbake til topic. Husk at en moped har ikke elanlegg til å drive mye ekstra. Har hatt inn utallige mopeder med elfeil, (tenningsmoduler, coiler ogsv). Gjengangeren her er neonlys, strober og anna dritt dem skal ha på mopedene,..
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Bare hiv på mopeden din, og bruk det mens mopeden sviver :wink: Mitt tips :)
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

ja, ikke sant. Og spes på en Derbi..
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Det elektriske på en Derbi er sikkert værre en på en lada.

Stefaren min som er mekaniker drev å mekka litt på den "makan til idiotisk patent har e aldri sett i mitt liv! Dem må no faen me ha vært full dem som har såtte sammen dinne sykkelen her. Du må jo demontere heile driten for å få av luftfilter boksa"

:? hehe :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Når noe ryker, kjøper man det nytt og 3 ganger så dyrt :)
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... b25de0a490

De har en omprogammeringsboks til den også :)
- Skyt her -
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

mathiazz wrote:Det elektriske på en Derbi er sikkert værre en på en lada.

Stefaren min som er mekaniker drev å mekka litt på den "makan til idiotisk patent har e aldri sett i mitt liv! Dem må no faen me ha vært full dem som har såtte sammen dinne sykkelen her. Du må jo demontere heile driten for å få av luftfilter boksa"

:? hehe :lol:
Som om jeg skulle sagt det selv. :D Men derbi har noe som de andre ikke har igjen da, kjøreegenskaper og utseende. Skulle likt å høre faren din om han skrudde på en derbi GP1 racing da. Dem er syke de. umulig å få av kåpa uten å brekke noe.. :D

sier bare at elanleggene på moderne moped ikke akkurat er overdim. dyre deler er det også..
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Haha! Jeg fatter hva dere sikter til :?
Men dioder har jeg brukt både på hondan og derbien med fint resultat faktisk...Og bomben...Jeg har IKKE hatt elektriske problemer med derbien min!! :D :D luckyboy :P

Litt "diverse" andre typiske derbistuff har jeg selvfølgelig vært oppi, da...Men det er glemt forlengst :lol:

Uansett burde ikke et par diodelys være noe problem. Men når jeg tenker meg om, aner jeg ikke hvor mye strøm slike strobelys drar av batteriet :shock:
Diodelysene bruker jo ingenting...
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
BikerBoy
Posts: 107
Joined: 26 Dec 2006 23:34
Location: Helleland

Post by BikerBoy »

Btw, Mathiazz...Hvordan i helvete fjerna du luftfilterboksen? Jeg kikka 5 min på det når jeg stressa med no annet på sykkelen, men gadd faen aldri begynne, så ut til å være way to much stress til at jeg gadd begynne på det da... :? :P
-2006 FP Derbi GPR 125 sølv-
-2002 Honda SFX sølv-
-1992 BMW 318i-
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

BikerBoy wrote:Haha! Jeg fatter hva dere sikter til :?
Men dioder har jeg brukt både på hondan og derbien med fint resultat faktisk...Og bomben...Jeg har IKKE hatt elektriske problemer med derbien min!! :D :D luckyboy :P

Litt "diverse" andre typiske derbistuff har jeg selvfølgelig vært oppi, da...Men det er glemt forlengst :lol:

Uansett burde ikke et par diodelys være noe problem. Men når jeg tenker meg om, aner jeg ikke hvor mye strøm slike strobelys drar av batteriet :shock:
Diodelysene bruker jo ingenting...
Ser du har 125, den er jo ganske mye mer pålitelig da :D

Vet ikke hva en strobe trekker jeg heller, men regner med at det kan være litt..
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Først måtte jeg ta ut bolten som fester hele hecken, da denne går tvers gjennom boksen. Så måte jeg bokstavlig talt dra ut kjøleveske tanken.
Så var der to skruer helt fremme som jeg hadde 1-2 cm å skru på :?

Sinnsykt makk!!
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply