Dagens "shower-thought";
Hvis jorda er rund/sfærisk, hvorfor sier vi da "horisont" istedet for "sfærisont"?
Vi oppegående burde jo være konsistent med terminologien
Nå som alt skal være "bærekraftig" og "miljøvennlig" er jo tendensen at vi må bort fra den "fæle" oljen og heller bruke samme energikilde som i dildoer for våre fremkomstmidler.
Da er det vel snart på tide å forandre ordlyd på enkelte av de uttrykkene vi hittil har brukt.
Vanlig for motorsykkel er jo "stram wire" eller "full rulle". Nytt forslag; "vri på potensiometeret" eller "sett mer strøm på forflytningsøkningsledningsnettet".
På bil duger ikke "bånn gass" lenger. Man må vel begynne å bruke "trykk hardt på variac'en".
Ja, ja våre gamle innarbeidede uttrykk går nok inn i glemmeboken etterhvert. På samme måte som Gen Z av i dag ikke forstår uttrykket "slenge på røret". Blir liksom ikke det samme med å trykke ekstra hardt på av-ikonet på tøtsjskjeemen på lommedataen vår som har tilleggsfunksjonen "telefonisk kontakt".
Så kaldt på Hell...da går det nok snart til Helvete
Forresten var det en skogsarbeider i gamle dager som ble spurt om hva han gjorde når han kom hjem til kona etter to uker i koia vinterstid ... ?
Da farer jeg over kona to ganger og så tar jeg av meg skia og ryggsekken ...