Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Post by Svennis »

Alt blir en vane når man spiser det over tid, bytter ut fisk og kylling med Biff og kalkun når jeg blir lei.

Jeg er 33 år, 178 høy, 95kg, ikke mye fett. Har trent hele mitt liv, så har egentlig ikke noe valg føler jeg. Ellers faller vel kroppen sammen. Spilt ishockey siden jeg var 5 og trent 5 dager i uken siste 6 år.

Viktig å se på at dette ikke er en besettelse for meg, har jeg lyst på 2 uker fri fra trening, så gjør jeg det. Men dette går på interresser, og enig med Lordshaft i at det er utrolig å se hva man kan gjøre med kroppen, hvor mye man kan presse den osv. Jeg vil aldri stille i konkurranse eller bruke midler for å bli større, så viktig er det ikke for meg. Men det er jo kult å bygge DISCOKROPPEN DA :D he, he

Alt går på å være målbevisst, og for all del, jeg koser meg jeg også, men det er i helgene. I uken er jeg striks, på lørdag er det Grandis!!

Det som er viktig for treningen er som noen sa tidligere, man er nødt til å få i seg nok proteiner. Finnes et proteinpulver som heter SYNTRAX MATRIX, det er helt sinnsykt godt. Smaker man det en gang, så ser man seg aldri tilbake. Det er en blanding av Whey, Melkeprotein og Egg protein. Det er et høy kvalitetsprodukt. Tror man kan få kjøpt det på http://www.power-up.no

Man må også få i seg nok Oljer, da mener jeg gode oljer som oliven, raps, fiskeolje osv... Og selvsagt et godt vitamin tilskudd. Styrketrening sliter på kroppen og krever mye, da må man også tilføre mye, ellers vil man som 90% av alle på helsestudio, ikke få noen fremgang, selv om man trener år etter år. De får trim, men ikke større muskler.



LordShaft wrote:Det må jeg si :D

Så seriøst inn på kostholdet har jeg ikke gått enda. Spiser "riktig" men har ikke begynt å veie maten eller telle kalorier enda......Skal leve også hehe;)

Men kan tenke meg du får bra utbytte med ditta kostholdet der. Gammel du er?
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Heheh ja er det som er. Har du først begynt å trene såpass så må du bare fortsette, ellers så ramler du i sju steiner.

Har i meg omega 3, 6 og 9 samt jeg spiser litt nøtter til forskjellige måltider, og det går mye i kylling, tunfisk og indrefile :-) (svin)

Og ja dette er interesse.....og jeg stortrives med å trene vekter. Igrunn alt som involverer bruk av kropp.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Er det ikke nok å spise vanlig og trene mye med kreatin og protein da?
Det jeg mener med vanlig er hva du får servert på boret, spagetti og kjøttdeig f.eks.

Skjønner at man må legge litt i det om man vil ha rask og stor frammgang, men om jeg gidder å sitte å veie noen valnøtter er så som så med :roll:

Synnes det er bra jeg! Alt respekt til deg, er det ikke lett å skeie ut av og til? Ta deg en grandis f.eks.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Et vanlig normalt kosthold som du vanligvis for servert hjemme er veldig bra!

Det du kan begynne å konsentere deg om er å spise til faste tider i døgnet. Få i deg 5 måltider om dagen og tren regelmessig.

Når du har fått igang vanene og fått trent en del, så kan du selv velge hvor seriøst du vil gå til verks.

Styrketrening er en lang lang vitenskap! Noe som funker for meg og svennis kan ha liten effekt på deg osv osv. Det kreves prøving og feiling.

Få satt deg opp ett rikitg treningsprogram, som inneholder mest mulig basisøvelser. Da får du trent opp støttemusklaturen og forberedt kroppen din til tyngre og mer konsentrerte øvelser.

Selv kan jeg anbefale Tech-Nutrition sitt Release YOUR Potential program.
http://www.tn.no
Dette programmet kjører jeg med innimellom for å få variasjon. Helt topp program.

Også kan du begynne å lese litt inn på iform.no

Der står det mye om hva som er "riktig" og "feil" mat. Blandt annet hvor viktig det er å ha en spisedag i løpet av ei uke. Så kroppen ikke blir for vant til faste rutiner. osv osv.

Men begynner du først å trene. Ha tålmodighet Det er ikke gjort på 1 2 3 å bli større.

Ser ganske mye unggutter som kommer og går for de ikke føler at de har framgang. Da er det bare å konsentrere seg om seg selv å ikke hva alle andre trener osv.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Riktig

Post by Svennis »

Det er riktig som Lordshaft sier, viktig å få opp støttemusklaturer før man begynner å løfte tungt. Også meget viktig å varme opp mye før man starter tunge løft, dette får blod inn i musklaturen og man vil oppleve en større pump. Man forhindrer også skader med dette.

Vanlig mat er ok det, men det må inneholde riktig næring for å vokse. Pølser i lompe er ikke bra mat for treningsfolk, ikke bare er det usunt, men det er ikke nok næring av den rette sorten.

Som Lordshaft sier, så bør man iallefall få i seg 5 regelmessige måltider, dette er for å holde blodsukker i sjakk og for å opprettholde energien i kroppen. Dersom kroppen ikke får i seg mat regelmessig, slår forbrenning seg av og kroppen "spiser" musklaturen.

Men dette med mat og trening er så utrolig forskjellig fra person til person. Du har guttene som aldri legger på seg, de er nødt til å spise mer, de må få i seg mer kalorier enn det kroppen klarer å forbruke, for å vokse. Så har du personer som kan se på en pølse og legge på seg 2 kg. De må få i seg ca 250 - 500 kalorier mindre enn det kroppen vanlighvis får i seg.
Måten man beregner dette er å finne ut hva er ditt nullpunkt, det vil si der du har funnet mengden mat du hverken går ned eller opp av. Så kutter man 250-500 kalorier under dette.

Ser så utrolig mange på gym av unge uerfarne personer, de løfter og løfter og har 0 fremgang. Husk at dette går også på kunnskap, så lær basis kunnskapene, så vil du se at fremgangen kommer.

Vekttrening er også tålmodighet, første halvåret man trener vil man ha en utrolig fremgang, så kan det gå lang tid før man får samme fremgang igjen, det er da mange slutter å trene. Vær tålmodig, forandre treningsmønster og kosthold, og fremgangen starter igjen.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Jeg er vel av den typen du nevner, kan spise to flodhester til middag uten å merke 1gram på vekta. Føler meg heldig sådann, ikke sånn. Men hvordan skal jeg starte? Litt kjipt å løfte og løfte uten å få noe frammgang om du skjønner.

sist gang jeg veide meg for noen måneder siden veide jeg 79kg.

Det jeg har skjønnet hittil:
- Spis 5 ganger om dagen, regelmessig.
- Spis ting som inneholder mye næring.
- Ha minst 1 hviledag i uka.
:roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Post by Svennis »

mathiazz wrote:Jeg er vel av den typen du nevner, kan spise to flodhester til middag uten å merke 1gram på vekta. Føler meg heldig sådann, ikke sånn. Men hvordan skal jeg starte? Litt kjipt å løfte og løfte uten å få noe frammgang om du skjønner.

sist gang jeg veide meg for noen måneder siden veide jeg 79kg.

Det jeg har skjønnet hittil:
- Spis 5 ganger om dagen, regelmessig.
- Spis ting som inneholder mye næring.
- Ha minst 1 hviledag i uka.
:roll:
- Ha minst 2 hviledager i uken, ikke overtren, da kan man faktisk bli mindre.
- få tak i proteiner
- Dersom du ikke legger på deg lett, spis mye!! masse brødmat. Karbs
- Tren regelmessig, med varierte øvelser, bruk frivekter for å få trent støttemusklatur
- Etter å ha trent 6 mnd, begynn å trene tyngre, men strikt. Det vil si at du ikke skal kaste vektene opp. Jevn bevegelse, 5-8 reps, men du skal ikke klare å gjennomføre siste rep uten hjelp.
Fordeling antall reps som jeg bruker:
Rygg 4 øvelser, 3 sett
bryst: 4 øvelser 3 sett
Ben 5 øvelser 3 sett
skuldre 4 øvelser 3 sett
Biceps 3 øvelser 3 sett/ triceps 3 øvelser 3 sett.

- Rikelig med søvn er også viktig, det er da man bygger muskler, på gymmet legger du grunnlaget.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Hvilke nøtter er det som er bra?
User avatar
Svennis
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2006 00:26
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special
Location: Lørenskog

Nøtter

Post by Svennis »

Nøtter som er bra:
- Valnøtter
- Mandler
- Cashew nøtter uten salt
- "Superlangbein nøtter" (Sånne med skall)
- Hasselnøtter

- Solsikkekjerner
- Pinjekjerner

Dette er nøtter som har flerumettede oljer i seg. Vanlige peanøtter og chilinøtter inneholder mettet fett og er IKKE bra.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
User avatar
SW20
Posts: 77
Joined: 17 Nov 2006 23:38
Location: Bærum

Post by SW20 »

Vanlige peanøtter er flott så lenge de ikke er rista i olje eller salta :) Og det er jo ikke "superlangbein"-nøtter som Svennis nevner :)
Men får man tak i dem ferdig rensa, bare ikke olja og salta er det like fint :)
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Chilinøtter eller salte penøtter er jævla bra det til øl. Skål :) Kommer inn i skinndress størrelse 50 og jeg spiser akkurat hva det måtte passe meg. :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hehhe tror du missforstår litt gixxer :)

Vi også spiser akkurat hva som måtte passe oss. Jeg hugger lett i meg en grandis, stor kuleis med ekstra strø. Deiser nedpå med litt brus og topper hele dritten med skum 8)

Men vi velger ikke å gjør det hele tiden. Jeg kommer også inn i min str. 54 skinndress. Den sitter som et skudd.
Men jeg bare velger å spise oftere sundt enn mange andre gjør for jeg vet hva det gjør med "resultatene" mine :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Mine resultater sier at jeg kommer inn i størrelse 50 gang på gang :lol: hahaha mobb mobb :smt040
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

you poor poor thing 8)

Jeg blir nok nødt å måtte gi deg ett lite dask på ræva for dette!

Edit. Dette kunne oppfattes veldig grisete og nesten litt flørtete, men tror meg det var ikke ment slik hahahaha
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Karen har tilbragt for mye tid på 3-T, helt klart :lol: Husker den tid jeg selv holdt på, og folk gikk bevist foran meg og stilte seg der for å flexe i speilet. Fikk innovertiss mer enn én gang :shock: :shock: :shock:
Post Reply