Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by ErlingSG »

Noen som spiller rugby her da? :)
Jeg skal på turnering i Trondheim idag, det er ikke så altfor seriøst men utrolig morsomt!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

På tide å ta opp igjen treninga skjønner jeg! Kanskje starte litt alternativ trening, slik som han her :roll:

[youtube]W4CpaXaNZdo[/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: Trenings topicen

Post by Stiga »

Får det til å se veldig enkelt ut men.... :roll:
just cruising
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by KiM »

Sjukt
ingen KiM, ingen kos
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by ErlingSG »

Burde absolutt ta opp igjen både vektløftinga og rugbyen.. Har ikke trent siden jeg flytta hjem :-k
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by Kawa »

Oioi.. all respekt for den treiningen der :) Skulle ønske det kunne vært meg:p
Let the good times roll.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Helt sinnsyke muskler på den fyren der. Meldte meg inn på Spenst i Lillehammer i går, deres alternativ til Sats (som ikke finnes). Ble dårlig med trening på meg etter eksamen i år, så har dessverre ikke løftet enn vekt på flere måneder. :oops:

Gruer meg til å se hvor mye jeg har gått ned i de forskjellige øvelsene.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

Har merket meg at samtlige treningsstudioer i Lillehammer er betydelig mindre enn dem i Bergen. Ikke bare i antallet maskiner og frivekter, men også i utvalget. I dag fikk jeg blant annet ikke trent leggene ettersom det ikke fantes noen form for tåhev-apparat. :s
Det var også ekstremt liten plass til å utføre markløft. Det gikk greit i dag ettersom det var tilnærmet tomt, men jeg beslagla tilnærmet hele den ene veggen hvor frivektene og benkene står (ikke en spesielt stor vegg mao).

Markløft er så vidt jeg har forstått en viktig basisøvelse, og jeg har derfor lite lyst å kutte den ut. Men er det noen alternative måter å utføre øvelsen på som ikke involverer at jeg blokkerer hele treningsstudioet med en lang stang? Hvis noen har gode forslag til hvordan jeg kan få trent leggene uten tåhevapparat så er jeg veldig interessert i det også.

EDIT: Kjører forresten nå iform.no sitt forslag til en enkel tre-split, noen som har meninger om det programmet? Link.
User avatar
Paiwani
Posts: 232
Joined: 07 Mar 2008 21:37
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Re: Trenings topicen

Post by Paiwani »

Har begynt med myo-reps. Kjenner det brenner i alle øvelsene jeg tar. DIGG

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=811
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Holder på å sette opp nytt treningsprogram selv...

Begynner å bli litt lei det vanlige kjøret, så dette er helt klart noe jeg kunne tenkt meg å prøvd ett halvt års tid!

Var på vekten i går, og til min store overraskelse er den kommet opp i 120 kg blank! Dette har nok litt med at jeg har lagt litt på meg i fettprosent også, men det har vært planen hele tiden! Nå er det bare å trene hardt fram til sommeren igjen, å satse på at jeg går opp i muskelmasse samtidig som jeg går ned i fettprosent. Satser på at vekta holder seg jevnt ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:...satse på at jeg går opp i muskelmasse samtidig som jeg går ned i fettprosent. Satser på at vekta holder seg jevnt ;-)
Der har man den igjen. Er dette mulig, eller er det ikke? Erfaringsmessig vil jeg påstå at jeg har sett venner gå både ned i fettprosent og opp i muskelmasse samtidig, men diverse treningsforum hevder at dette ikke lar seg gjøre. At å miste fettmasse krever underskudd av kalorier, mens å legge på seg muskelmasse krever overskudd av kalorier. Deffing blir beskrevet som en prosess hvor man slanker bort fett samtidig som man i størst mulig grad forsøker å beholde muskelmassen (underforstått at det nødvendigvis er et tap av muskelmasse, men at dette minimeres). :-s

Kan man se bort fra bulking og deffing og gjøre begge deler "samtidig", eller er dette virkelig to uforenelige prosesser?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

No er ikke jeg noe ekspert på akkurat dette, men har selv lest en del om at dette ikke lar seg gjøre!

Men det er teori!! Jeg har gjort det slik mange ganger tidligere og det fungerer på meg! Klart jeg får nok ikke optimal slanke/fettforbrennings kurve, men kroppen jobber hardt å får ekstra høy forbrenning når jeg spiser så mye og ofte som jeg gjør!

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg må en del opp i fett prosent for å komme meg "videre" og du bygger mye bedre/raskere med litt ekstra flesk på beina ;-) he he
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Trenings topicen

Post by Lord Erik »

En av grunnene til at jeg er nysgjerrig er fordi jeg så et kort videoklipp av en fyr som hadde trent hardt i ett år, og tatt et bilde hver dag. Han gikk fra sofaslask til veldig godt trent på de 365 bildene, men gjennom hele "videoklippet" så så det ut som om han gikk ned i fettprosent og opp i muskelmasse uten noen form for bulking. Nå kan dette selvsagt ha vært shoppet, men jeg fikk inntrykket av at det var ekte.

Tror det var dette klippet. Kan ikke se mye tjukkas-periode der. Inspirerende saker, hvis det ikke har blitt jukset med.;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Dette har nok ikke blitt jukset med!

Har sett flere slike bildeserier fra andre folk som har gjort det samme selv! Å jeg har selv erfaring med å gå fra bilring og til sixpack og holdt samme vekt!

Så det kan nok høres fint ut i teorien, men i praksis har jeg helt andre erfaringer :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by knetrom »

Det klippet er ekte, husker det fra http://www.johnstonefitness.com
Post Reply