På storfugljakt med Super Tenere

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Post Reply
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

På storfugljakt med Super Tenere

Post by ketilf »

Søndag gjorde jeg noe nytt; to kjære hobbyer ble kombinert gjennom å benyttet motorsykkel på tur inn til jaktterrenget. Her hvor jeg bor, i Pasvik, er det mange skogsveier etter tidligere tiders skogsdrift, enkelte av disse er ikke i veldig god standard og kan være et sjansespill med vanlig personbil. Så hvorfor ikke benytte seg av redskap godt egnet for små søndagseventyr? Haglefutteral ble stroppet fast og jaktsekken plassert i toppkofferten. Det var litt yr i lufta og 8 grader da jeg startet ut, men været tok seg opp i løpet av dagen. Det ble en drøy times kjøretur inn til jaktterrenget, siste halvtimen på skogsbilvei. Med en adventure-mc på 260 kg og med dekk mer egnet for fast enn løst underlag, tok jeg det pent og rolig.

Image

Fant etter hvert en grei utkjøring å parkere på, her er det uansett ikke mange sjelene som kommer forbi.
Image

Å jakte storfugl i gammel urskog er en flott opplevelse. Det var ikke mye å se denne dagen, men fikk opp noen røyer som startet for tidlig til at det ble noen skuddmulighet. Uansett en fantastisk dag i fint høstvær og et godt kaffebål ble det også.
Image
Image
Image
Image

Det ble mørkt før jeg kom i gang med kjøreturen hjem, småkjølig ble det også med 5 grader. Oktober i Finnmark kan fort bli til vinter, så kanskje ble dette sesongens siste tur, vi får se. Fikk i alle fall tatt et lite stemningsbilde på tur ned fra skogen.
Image


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by tshansen »

Flotte bilder, savner selv å gå på rypejakt. Blir sjeldnere å sjeldnere jeg "gidder" å gå alene. Men burde absolutt kombinere det med sykkelkjøringen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by Bjerknez »

Meget oppegående! :thumleft

Selv har jeg ikke vert på rypejakt siden jeg var rundt 20 år. Men de rypene JEG jaktet på skjøt jeg med en annen "kanon"...
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by RuneMC »

Ah, så ut som en flott tur i villmarken :thumleft

Men... psst... ikke prøv å kjøre rundt i Oslo med hagle... eller pistol... :lol:
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by ketilf »

RuneMC wrote:Ah, så ut som en flott tur i villmarken :thumleft

Men... psst... ikke prøv å kjøre rundt i Oslo med hagle... eller pistol... :lol:
[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by freddy123 »

Fine bilder av en fin sykkel... unødvendig å si at blå er yndlingsfargen min [emoji1]

Hvorfor ikke bruke sykkelen til alt ja [emoji3]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by Kant1 »

Meget oppgående! :thumleft \:D/
Utrolig kult å kunne kombinere andre interesser sammen med MC. Jeg skal lage meg en holder til fiskestanga i vinter. Det har jeg tenkt på i hele sommer
Og med "traktor" på tunet er det lettere å gjøre sånt. Tenker iallefall jeg.
Godt mulig jeg blir å fornye paragliderlisensen neste år også. Ingen problem å legge 15 kg på tvers, bakpå passasjerplassen og bagasjebrettet.
Og vipps... det beste av to verdener :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: På storfugljakt med Super Tenere

Post by ketilf »

Kant1 wrote:Meget oppgående! :thumleft \:D/
Utrolig kult å kunne kombinere andre interesser sammen med MC. Jeg skal lage meg en holder til fiskestanga i vinter. Det har jeg tenkt på i hele sommer
Og med "traktor" på tunet er det lettere å gjøre sånt. Tenker iallefall jeg.
Godt mulig jeg blir å fornye paragliderlisensen neste år også. Ingen problem å legge 15 kg på tvers, bakpå passasjerplassen og bagasjebrettet.
Og vipps... det beste av to verdener :thumleft
Det er mye som kan pakkes på en motorsykkel og en paraglider går vel fint så lenge den ikke stikker for mye ut på siden.
Jeg drar også ofte med meg fiskestanga på tur, har en 4-delt stang som er perfekt for MC-fisketurer. I sommer dro jeg på fjelltur og hadde da med en ferdigpakket 90-liters sekk stroppet på tvers av salen. Ble et godt ryggstøtte faktisk[emoji3]
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply